Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Jos nyt puhutaan vain vanhemmista ja heidän aikuisista lapsistaan eikä yhteiskunnasta, työnantajasta jne, niin mun mielestä voi aivan hyvin ottaa vastaan sen, mitä annetaan, mutta sen varaan ei voi elämäänsä rakentaa. Ts jos haluaa vauvan, on sille varauduttava myös ostamaan esim ne vaunut. Jos vauvan isovanhemmat tarjoutuvat ne vaunut ostamaan, musta olisi vähän epäkohteliastakin kieltäytyä. Toki tuossakin tilanteessa isovanhempien pitäisi sitten hankkia sellaiset vaunut, mitä vauva tarvitsee eikä mitä tahansa vaunuja.
Olen kanssasi samaa mieltä. Tarkoitin aloituksellani vain ja ainoastaan sellaisia ihmisiä jotka rakentavat sen elämänsä sen varaan että kyllä äiti/isä auttaa.
Eikä se ole asia eikä mikään jos vastaanottaa mitä tarjotaan, mutta se on iso asia jos odottaa seuraavaa avustusta ja avustus on tyyliin päivän ruoka, sähkölasku, tietokone, auton bensat... En edes tiedä miksi tämän aloituksen tein, alkoi kai ottamaan päähän muutama tuttu jotka näin elävät ja olisin halunnut saada kuulla miksi näin tehdään, ymmärtävätkö he tekonsa ja rahan arvoa..
kai he ovat tätä pullamössösukupolvea.... mulle kaikki nyt heti.... ja täytyyhän heiltä jonkunlainen vastuunottokyky puuttua...