Kuinka monen miehet juovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti-76

Vieras
Kuinka monen miehet juovat niin paljon että vaikuttaa jo perhe elämään?
Meillä mies juonut ainakin siitä asti kun olin raskaana joka viikonloppu ja tahti sen kun jatkuu. Aina kun tietää et vapaata niin alkoholi kuviossa. Joskus ottaa enemmän joskus vähemmän. Liikaakin kun haisee rankille pitkälle...Ei kyllä pahemmin juokse ravintoloissa mutta kun lähtee niin sitten menee ja on koko hela viikonlopun. Itsestäni tullut jo absolutisti miehen juomisen takia. Hyi yäk, kuvottaa jo koko mies... :x Sen verran jo katellut.
Tyttömme täyttää kohta vuoden. Itse käyn työssä ja mies kursilla ja töit ei tiedossa...
Neuvot vähissä alkaa olla. Viha nousee vaan pintaan itselläni kun näänkin pulloja... :kieh: tai että mies on nappaillut.
Onko muilla samanlaista elämää? Miten jaksatte? Mitä aiotte tehdä asian suhteen?

Sama juttu meillä. Mies käy töissä ja juo oikeastaan kaikki vapaa-aikansa. Ei juurikaan kapakoissa, mutta kotona. Osan julkisesti ja osan "salaa"...
Meillä on vain vuosien myötä käynyt niin, että olen itsekkin alkanut naukkailla viikonloppuisin. Aluksi se oli sitä, että kun join, oli se pois miehen määrästä.... Nythän siitä on tullut tapa. Umpihumalaan en juo, mutta myönnän liiallisen tissuttelun :ashamed:

Olen jo ihan väsynyt tähän touhuun, itseeni ja mieheen. On huudettu, itketty, vihattu ja rakastettu...

Mies ainakin on ollut alkoholin suurkuluttaja jo teini-iästä lähtien, joten tuskin muuttuu. Jos sitä eivät tehneet minä tai lapset, tuskin mikään. Itsestä tämä vain on kiinni. Ts. oma päätös: Joko kestän tai en kestä ja lähden. Miehestä ei ratkaisua ole tekemään.

Mulla ei ole kokemusta sellaisesta, vaan meillä mies aika unelma juo muutaman kerran vuodessa.. :heart: kun olen juomattomuuteen tottunut niin en kyllä jaksaisi joka viikonloppu kännäämistä. täytyy nostaa teille hattua kun jaksatte miehiänne. :flower:

Kiitos kannustuksesta. Vaan tuntuupa että en jaksa enään. Vaikka avioliitossa ollaan niin kyllä tämä yksinhuoltajuudesta välistä menee. Kunhan vakkari työpaikan löydän niin joku kirkas päivä suatankin lähtee tytön kanssa tästä liitämään. Kävelis se unelmien prinssi vastaan. Antaa nyt tuulien sillä aikaa viedä ja eletään tytön kans omaa aikataulua.

Voimia vaan meille kaikille tuurijuoppojen paremmille puoliskoille. =) Pitäkää itsestänne huolta ja lapsistanne, meillä kun mies ei jaksa. On joko krapulassa tai kännissä tai " töissä". Onhan niitä hyviäkin hetkiä va kertakin viikossa #&%£$!* olalle on liikaa.... :(

Kukkia kaikille :flower: ja rakkautta :heart:

Olen kerran eronnut juuri tuosta syystä ja sain elämäni jaloilleen.Kannattaa tietenkin yrittää kaikki muut keinot ja hakea parempaa ratkaisua, mutta liika on aina liikaa.Ei kannata uuvuttaa itseään aivan loppuun ja juuri lasten takia halusin päihteettömän kodin.Yksinkin pärjää paremmin kun jatkuvassa piinaavassa tilanteessa, siitä ei ole kenellekään hyötyä. =)

Jeps,homma tulikin hoidettua. Pistimme yhteistuumin eropaperit menemään. Mitä tässä kittuuttelemaan. Antaa ukon juoda kun janottaa vaan ei meidän kustannuksella. Helpottaa jo kummasti kun tietää että ratkaisu tähän ongelmaan alkaa kehkeytyä.

Kyllä yksin pärjää ja luulenpa että paremminkin kun on yx pelko poissa. =) Ja lapsen kannalta vielä enemmän. Voin keskittyä tyttö kultaan ja rauhaisaan elämään raittiin katon alla! Yes ! Alkoholin hinnat ylös !!!!

Kiitos vielä kommenteista!! :o :flower:

Sama olis kirjottaa nikillä, kun kohta muutenkin kaikki saavat tietää (siis tarkoitan tuttuja, jotka tietävät, millä nikillä palstailen). Avioero nääs pätkähtää tästä.

Mies juo harvoin mutta kun juo niin paljon. Siis PALJON. Yhden kerran eksyi vieraaseen petiin tosi kännissä, siitä on nyt puoli vuotta. Sen annoin vielä anteeksi, kun oli niin kovin katuvainen ja kertoi heti ja aikoi että ei toistu jne. jne. Toinen kerta oli sitte viime yönä. Sikana kännissä. :(

Eilen illalla kyllä muutenkin päätin että avioero on aika lähellä, kun niin tyhmiä juttuja suustaan päästeli humalassa. Mutta tuo, mitä kertoi, kun saapui kotiin, oli viimeinen pisara. \|O

Kämppää kattelemaan sitten vain............. :whistle:

Ja lisään vielä senkin, että onneksi tämä toinen kerta tapahtui näin pian ensimmäisen jälkeen. Osoitti miehen todellisen luonnon ja tosiaan onneksi en ehtinyt sen pitemmälle tässä suhteessa. naimisissa ollaan kylläkin nyt oltu 3 vuotta.

On ne miehet sitten toopeja! Ei noita pettämisiäkään kyllä jaksais.
En kyllä itse ole vielä miettinyt miten ja milloin kerron vanhemmille ja muille? Tässähän tulee puolen vuoden harkinta-aika ennenkuin asia taas etenee avieroksi. Että aikaa on siinä suhteessa miettiä. Siskolle kyllä kerroin en muille.

Pikkuhiljaa alan kämppää tässä katella minäkin... Tai aika pian. Mies juonu jo kuudetta päivää :'( Aamulla se taas alkoi simailemaan.
Että se vaan osaa satuttaa. Täällä katselen kun ei viitsi pienen kanssa elää matkalaukku elämää mummolassakaan. Kaikki tarpeellinen vielä täällä ja asutaan maalla niin on tuota matkaakin sitten, ei paljon mutta kuitenkin.

Harmittaa ja suututtaa että annoin mennäkkin suhteemme näin pitkälle. Tyttö on kyllä loistava sitä en koskaan kadu. Ja paremmin jaksankin kun on syy olla virkeänä ja taistella tämän " niin joskus kurjan" elämän kanssa.

Minä erosin juovasta miehestäni neljä vuotta sitten. Pari vuotta meni, ja vastaan tuli se unelmien prinssi. Nyt elän avioliitossa uuden, raittiin miehen kanssa ja elämäni on kaikin puolin parempaa. Taloudellisestikin olen aivan eri tilanteessa kuin ennen, vaikka uudella miehellä ei omaisuutta ollutkaan. Juovan miehen kanssa jäi omistusasunto haaveeksi, kun kaikki miehen rahat meni viinaan ja minun palkalla kustannettiin asuminen ja eläminen ja lapsen menot. Nyt kun minulla on keskipalkkainen mies, joka käy töissä, niin ostimme omakotitalon. Enää ei tarvi hävetä miehen tempauksia ja kaikki on paljon paremmin. Ainoa mitä kadun, on, että en eronnut aikaisemmin.

Haluaisin tähän vaan sanoa, että kun isi käyttää (ja ehkä äitikin) sitä alkomahoolia runsaammalla määrin, niin nämä juomatottumukset kyllä periytyy lapsillekin. Kun isi (ja/tai äiti) on humalassa, huomaa lapset sen ja usein pelkää muuttunutta vanhempaa. Lapsilla on oikeus saada elää kodissa, jossa ei tarvitse pelätä eikä katsella kuinka läträtään sen viinan kanssa. Ajatelkaa lapsianne, ne on sen arvosia!

Kiva löytää kohtalotovereita.Itsellä on 4 lasta ja ero tulossa.Mies on juonut siitä asti kun tavattiin mutta luotin aina siihen että kyllä se loppuu,viimeistään kun ensimmäinen lapsi syntyy.No,eihän se loppunut,jatkuu aina vaan.Töissä käy mutta kaikki viikonloput,lomat,kaikki mahdolliset vapaa-ajat on kaljapullo kourassa.Olen koettanut vedota lapsiin ja siihen miten se ryyppyaika on meidän kahdenkeskisestä ajasta pois,minä kun en tosiaankaan istu silloin ukon kainalossa...Ei mikään ole auttanut.Olen voimaton tässä asiassa.Nyt eilen kuitenkin mies nakkasi sormuksen nurkkaan ja aikoi muuttaa pois.Kaikki vielä epäselvää,toivottavasti asiat selviävät...pelottaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2005 klo 14:29 kaisa kirjoitti:
Olen kerran eronnut juuri tuosta syystä ja sain elämäni jaloilleen.Kannattaa tietenkin yrittää kaikki muut keinot ja hakea parempaa ratkaisua, mutta liika on aina liikaa.Ei kannata uuvuttaa itseään aivan loppuun ja juuri lasten takia halusin päihteettömän kodin.Yksinkin pärjää paremmin kun jatkuvassa piinaavassa tilanteessa, siitä ei ole kenellekään hyötyä. =)

Nii se mäkin oon jo kerran eronnu juuri sen takia ku esikoisen isä alkoi juopottelemaan ku olin raskaana. Ja oli koko ajan jossain päin menossa.
No sikäli kyll tämä nykyinenkin on ruvennu juomaan mutta nyt ku on talo hommat meneillään, ei ota ku jotain 3 pulloa korkeintaan. Ja pakko kyll myöntää, et oon itekki saattanu ottaa 2 pulloa... :ashamed:

meillä myös tolle isukille maistuu ohrapirtelö ! ite en juo muutakun tosi harvoin...juominen on semosta jokapäiväistä tisuteluu ja siihen menee viikonloputkin sujuvasti....meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa et eipä ole kauheen kivaa kun välillillä kuuluis jääkaapin kohdalta kun tyttö huutais et "kaljaa" vaikka tarkottaa ihan muuta !
voimia sinulle ja haleja :hug:

Hyvin käy mies töissä, mutta tissuttelee kaljaa kotona. Lähes joka päivä juo ainakin yhden ja sitten 2-3 kertaa viikossa vähän reilumminkin. V...ttaa kun itse on raskaana eikä voi ottaa yhtään ja toinen haisee viinalle lähes joka päivä. Itse olen joutunut olemaan sairaslomalla jo jonkun aikaa ja pitäisi huilata ettei synny muksu etuajassa, mutta joudun kotihommat silti jotakuinkin kaikki tekemään kun mies käyttää vapaa-ajat raskaan työn päälle kaljan kittaamiseen. Pelottaa että miten käy kun lapsi syntyy.. On kyllä kovin innostunut tulevasta palsesta, eli sikäli vähän ristiriitaista tämä.

Heippa kaikille! Kovin tuntuu olevan yleistä että kun lapsia tulee niin äiti " kasvaa" perheeseen heti kiinni ja isille se tulee myöhemmin tarve siihen. Totta on että ensimmäiset kuukaudet ja ehkä kolme seuraavaa vuotta pieni tarvitsee yhden tutun aikuisen ainakin. Ja useimmiten se on äiti. Tuttu ja turvallinen tai voihan se olla isäkin. Kumpi nyt enemmän hoitaa...
Meillä yritetään tätä yhteiseloa vielä... Tänään itse otin yhden oluen ja mies selvinpäin!!! =)
Kannattaa kokeilla roolinvaihtoa jos mies siihen suostuu... Eli itse ottaa rennosti ja ukko koti hommiin. Ja muistaa olla sitten hiljaa jos kaikki ei mene niinkuin pitää. ( Teflon paistinpannu tiskikoneeseen :kieh: , mutta yritys hyvä kuitenkin ;) )

Tsemppiä vaan kaikille. Eläkää omaakin elämää ja unohtakaa se " ihana kulta " päiväksi pariksi.

Miesystäväni juo joka ilta 2-3 olutta, useimpina viikkoina on yksi ilta jolloin käy työn "takia" ravintolassa asiakkaiden yms. kanssa ja silloin tulee juotua reippaammastikin. Kestää alkoholia todella hyvin (huolestuttavaa sekin), joten ei örvellä tai mitään mutta tuntuu tarvitsevan tuon oluen, pari joka ilta rentoutuakseen.

Olen huolissani, onkohan syytä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2005 klo 17:54 harkitseva kirjoitti:
Miesystäväni juo joka ilta 2-3 olutta, useimpina viikkoina on yksi ilta jolloin käy työn "takia" ravintolassa asiakkaiden yms. kanssa ja silloin tulee juotua reippaammastikin. Kestää alkoholia todella hyvin (huolestuttavaa sekin), joten ei örvellä tai mitään mutta tuntuu tarvitsevan tuon oluen, pari joka ilta rentoutuakseen.

Olen huolissani, onkohan syytä?

jos ei örvellä...niin en näkisi suurempaa huolta?joku muu taas olisi KAUHUISSAAN! :D

Juu, harmi et meilläkin juo. Ei kuulemma juonut ennen. Me eletään uusperhesysteemiä ja mies juo nykyään joka viikonloppu useana päivänä välillä viikollakin. Se valvoo yöt (kotona kylläkin!) tissutellen ja sit nukkuu aamulla ja nuokkuu sohvalla päivällä. Minä hoitelen omia ja hänen kahta lasta.. Voi että raastaa välillä ja kovasti. Mitä siitä tulis, jos minäkin alkaisin tissutella? Syitä hänen juomiseen aina löytyy, usein syy olen MINÄ??? En osaa miellyttä ja olla aina smile... Miten sitä jaksaa, kun rataa itsensä hengiltä, työ ja kotihommat ym. uusperheongelmat. Itse olen tähän lähtenyt, eipä siis auta valittaa ja syytellä. Antaa siis miehen ottaa ryyppyja tympäsyyn, minä vielä olen jaksanut. Saapa nähdä, toivottavasti vahvistun ja en asioita murehdi... Hyvää kesää kaikille!