Kuinka monen luona käy perhetyöntekijä? tai tiedättekö perheitä, joissa käy?

  • Viestiketjun aloittaja mussu1
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tidän;22006637:
Niiden tarkoitus on huostaanottaa lapset, koska hakevat ja KEKSIVÄT syitä huostaanottoon, vaikka tutut todistavat toisin, voivat "perhetyöntekijät" vain hetken käymällä perheessä valehdellä mitä vain.
ja p---kat sanon minä... meil on käyny ptt kohta 2,5 vuotta ja niiden tarkotus on tukea vanhemmuutta ja vanhempien jaksamista... ei suinkaan huostaanotattaa ketään vaan lähinnä estää ettei siihen tarvitse mennä
 
eräs tapaus
Meillä kävi parisen vuotta =) Syy oli että kävin 3vk välein tiputuksessa kun verestä puuttuu yksi juttu... Olin silloin tosi huonossa kunnossa fyysisesti... Tutkittiin kamalasti ja olin sairaalassakin välillä... Meinasin hajota kun oireille ei löytynyt syytä, eikä kyllä vieläkään ole... Perhetyöntekijä kävi 2krt/vk ja tuli yleensä lähinnä kahville juttelemaan. Heille ei kuulu siivous tms.. Lähinnä oli henkisenä tukena ja neuvoi asioissa. Joskus kuskasi sinne tiputukseen jne... Kolme lasta oli silloin. Lapset saivat hoitopaikan ja koin koko perhetyöntekijän ihan turhaksi... Ilmoitin hänelle etten enään tarvi... Tilanne edelleen suht sama. Tutkitaan, tutkitaan ja tutkitaan. Nyt kokeilussa vuoden antibiootti ja kortisoni sekä thyroxin... Ja aivolisäkekuvaan olen menossa kun hormonitkin on sekaisin...

Ei tarkoita että oisi lastensuojelukysymys tms jos perhetyöntekijä käy....
 
Meillä kävi tutustumassa kun olin niin kipeä (fyysisesti) etten pystynyt huolehtimaan lapsestani, saati itsestäni. Muttei lopulta koskaan tullut "töihin" kun sainkin joka päivälle jonkun tutun lapsen- ja itseni vahdiksi. Neuvolan kautta täällä toimii perhetyöntekijä, ei lastensuojelun.

Niin ja täällä ne juoruumisen lisäksi hoitaa myös lapsia ja kokkaa ja hoitaa muuten kotia, muttei siivoa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olen kuullut paljon, että käyvät lähinnä kahviseurana äidille. Mä käyn psykologilla juttelemassa ja mulla on kavereita keille purkaa. Mä tarvisin ihan käytännön apua. Sitä, että veis lapset vaikka ulos ja mä saisin rauhassa siivota, pestä pyykit jne. Tai vaikka vaan nukkua. Tai ne siivois tai tekis vaikka edes ruuan.
 
[QUOTE="vieras";22006700]Mä olen kuullut paljon, että käyvät lähinnä kahviseurana äidille. Mä käyn psykologilla juttelemassa ja mulla on kavereita keille purkaa. Mä tarvisin ihan käytännön apua. Sitä, että veis lapset vaikka ulos ja mä saisin rauhassa siivota, pestä pyykit jne. Tai vaikka vaan nukkua. Tai ne siivois tai tekis vaikka edes ruuan.[/QUOTE]

meil kävi alussa 2 ihmistä... toinen "huolehti" minusta, jutteli, hieroi, kahvitteli mun kans.. toinen oli lasten kans ulkona, siivos, viikkas pyykit, leipoi... kullanarvoisia ovat :)
 
eräs tapaus
Täällä on erikseen ennaltaehkäisevä perhetyö ja lastensuojelu työ.... (Kirjoitin tuossa aikaisemminkin) Meillä kävi työntekijä ennalta ehkäisevästä perhetyöstä ja painotettiin ettei ole lastensuojelua. Ja tosiaan kotitöitä ei täällä nää tee... Kunta maksaa erikseen siivoajan firmasta jos sille on perusteet... Harvalla on.... Tälläistä täällä Karkkila, Nummela vihti yms alueella. Eli ns. karviaisen alueella
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs tapaus;22006736:
Täällä on erikseen ennaltaehkäisevä perhetyö ja lastensuojelu työ.... (Kirjoitin tuossa aikaisemminkin) Meillä kävi työntekijä ennalta ehkäisevästä perhetyöstä ja painotettiin ettei ole lastensuojelua. Ja tosiaan kotitöitä ei täällä nää tee... Kunta maksaa erikseen siivoajan firmasta jos sille on perusteet... Harvalla on.... Tälläistä täällä Karkkila, Nummela vihti yms alueella. Eli ns. karviaisen alueella
näin just, sossu erillään tääläkin. Ne puuttuu sitten jos on tarve sille.
 
[QUOTE="hmm";22006757]Siis, tuleeko meille perhetyöntekijä jos hankin terapiaa itselleni????[/QUOTE]

Tuskin, ellet soita ptt:tä teille apuun. Täällä hän voi myös hoitaa lapsia jos äiti on esimerkiksi lääkärissä. Ja joskus muutkin neuvolantädit on tarjoutuneet vahtimaan. Pienen kunnan etuja.
 
"äiti"
Mun tuttu oli perhetyöntekijänä. Usein vei lapsen/lapset ulos pariks tunniks jotta äiti sai tehä mitä halus - siivota,käydä kahvilla/asioilla,tai nukkua. Monesti myös oli vaan äidin apuna kotona - hoiti/vahti lapsia,kokkas tms yhdessä äidin kanssa,"jakamassa arkea". Kuulemma suurin osa (hänen) asiakkaista yh-äitejä joilla ei tukiverkkoa. Eli ei mitään ls-asiaa vaan just vanhemman jaksamisesta huolehtimista.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;22006666:
ja p---kat sanon minä... meil on käyny ptt kohta 2,5 vuotta ja niiden tarkotus on tukea vanhemmuutta ja vanhempien jaksamista... ei suinkaan huostaanotattaa ketään vaan lähinnä estää ettei siihen tarvitse mennä
Miksi valehtelet? Tiedän kokemuksesta, että näin on. Mitään eivät tehneet ja raportissa valehtelivat. Ensin kävi toinen, joka puhui totta, toinen valehteli.
 
[QUOTE="vieras";22006804]Miksi valehtelet? Tiedän kokemuksesta, että näin on. Mitään eivät tehneet ja raportissa valehtelivat. Ensin kävi toinen, joka puhui totta, toinen valehteli.[/QUOTE]

Et sä voi väittää että ptt= sun kokemukset. Niitä on paljon hyviäkin kuten itselläni. Ei täs kukaan valehtele.
 

Yhteistyössä