Kuinka monen erimaalaisen kanssa "olet saanut" työskennellä?

• Viestiketjun aloittaja sipsis
  • Ensimmäinen viesti
sipsis
Ja minkälaisissa töissä? Mitä kieliä olet joutunut puhumaan?

Mä oon saanu/ oon joutunut työskentelemään ainakin thaimaalaisen, pakistanilaisen, kiinalaisen, venäläisen, afrikkalaisen ja toki ihan supisuomalaisen työkaverin kanssa.

Oon isommassa siivousfirmassa töissä ja täällä on aika paljon ulkomaalaisia töissä.

Ihan suomenkielellä ja välttävällä englannilla oon pärjänny. ;)

"ulkosuomalainen"
Työskentelen ulkomailla yrityksessä, jossa meitä työntekijöitä on yli 50 eri maasta.

Se onkin yritykselle suuri rikkaus ja voimavara, innovaatiota ja eri näkökulmia asioihin löytyy ja olemmekin alan johtava yritys.

"vieras."
Suomalaisten lisäksi muita kansallisuuksia venäläisiä, virolaisia, pari puolalaista, vietnamilaisia, thaimaalaisia, yksi kiinalainen. Eikä mitään huonoa sanottavaa yhdestäkään. Olen puutarhatyöntekijä.

"Hmh"
Todellakin, olen saanut työskennellä ilman lainausmerkkejä. Ja päässyt puhumaan muuta kuin suomea.
Noh, työkavereissa ollut ainakin ruotsalaisia, virolaisia, nepalilainen, puolalainen, Afrikan maista ihmisiä ja filppiiniläisiä.

fghf
Yksi oli pomoni, välimerellisistä maisemista tullut yksityisyrittäjä (en halua tarkkoja tietoja jaella mutta joo, ei ollut pitseria eikä muukaan ruokapaikka). Osasi kolmea tai neljää kieltä mutta kommunikoimme englannilla nopeuden vuoksi ja estääksemme turhia väärinymmärryksiä, kun tuo suomi ei hänellä kovin vahva kumminkaan ollut.

Oikeastiko joku luulee, että Afrikka on maa :D mutta itse kysymykseen, en edes muista kaikkia kansalaisuuksia ja suomella ollaan työkavereiden kanssa keskusteltu, asiakkaiden kanssa joutuu välillä keskustelemaan englanniksi.

vieras*
Hoitoalalla vaikka minkämaalaisten kanssa.
Joissain tapauksissa minkäänlaista kunnollista yhteistä kieltä ei edes ole kun kollegojen suomi on tasolla "joo" ja nyökyttelyä ja hymyä perään vaikka olisi just kertonut potilaan saaneen sydänkohtauksen :|

Rikkaus
[QUOTE="ulkosuomalainen";29610748]Työskentelen ulkomailla yrityksessä, jossa meitä työntekijöitä on yli 50 eri maasta.

Se onkin yritykselle suuri rikkaus ja voimavara, innovaatiota ja eri näkökulmia asioihin löytyy ja olemmekin alan johtava yritys.[/QUOTE]
Onko muslimeja kuinka iso osuus?

vtm
Tää olikin hyvä kysymys. Yllättävän paljon niitä löytyy: Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Iso-Britannia, Puola, Hollanti, Belgia, Yhdysvallat, Saksa, Intia, Ranska... Ja varmasti joku unohtui.

Kaikki ovat olleet fiksuja, kiinnostavia ja päteviä ihmisiä, ja yllättävän samanlaisia kansalaisuudesta riippumatta.

Rahoitusala.

Professional Griefer
Hmm.. ainakin ruotsalaisen, virolaisen, venäläisen, unkarilaisen, puolalaisen, britin, israelilaisen, iranilaisen, marokkolaisen, turkkilaisen, ghanalaisen, intialaisen..
Suomella, englannilla ja elekielellä pärjätty hyvin.

Hoitoalalla vaikka minkämaalaisten kanssa.
Joissain tapauksissa minkäänlaista kunnollista yhteistä kieltä ei edes ole kun kollegojen suomi on tasolla "joo" ja nyökyttelyä ja hymyä perään vaikka olisi just kertonut potilaan saaneen sydänkohtauksen :|
Oho :LOL: Toi on jo paha..

Onhan sitä tullut kaikenlaisten kanssa työskenneltyä, mutta tärkeintä on ollut että englanti on ollut vahva kieli puolin ja toisin. :) Silloin ei ole ongelmia! Hoitoalalla on pakko ymmärtää sanasta sanaan kollegaa.

tj
Neljän joista 3 muslimia : istuivat sohvalla selaamassa puhelinta tai toimistossa rukoilemassa koko helvatan ajan mitä olivat ja yksi venäläinen joka on vieläkin: todella pidetty ja ahkera :)

har
Onhan noita laidasta laitaan kun kansainvälisessä firmassa työskentelee. Ruotsalaisia, saksalaisia, italialaisia, portugalilaisia, kiinalaisia, intialaisia ja monia muita. Kaikkien kansallisuutta en edes tiedä, se kun ei ole oleellinen tieto työtehtävien hoidossa. Pääasiallinen kommunikointikieli on englanti ja työtehtävät insinöörihommia (suunnittelu ja dokumentointi).

"vierailija"
Nykyinen on globaali pörssinoteerattu yritys, edellinen myös - jokaiseen maanosaan on yhteydet, työkieli on englanti. Sama oli edellisen työnantajani kanssa. Ruotsalaisten kanssa en voi puhua muuta kuin ruotsia =D Aivan fantastista tehdä työtä kansainvälisessä firmassa, wikipediaa lainaten: Lainausmerkkejä voidaan käyttää myös ironisesti tai loitontaen ilmaisemaan, että kirjoittaja ei itse välttämättä ole täysin valmis allekirjoittamaan väitettä. Minun työyhteisössä ei tarvitse käyttää lainausmerkkejä.

Yhteistyössä