Kuinka monelta teillä menee 1,5v päikyille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselyä

Vieras
Meillä kun on alkanut venyä päikyt pitkälle päivää,ja mietin että pitäiskö jotenkin saada aikaistettua noita päiväunia en kyllä tiedä miksi kun mihinkään ei tarvi mennä mut tuli mieleen :)

Aamulla heräillään 9-10 aikaan ja päikyille mennään vaihtelevasti puol12-puol3.

Nukkuu enää yhdet unet päivällä nekin vaihtelevasti 1-3h.

Illalla mennään nukkumaan puol 10-puol 11.Tuokin vaihtelee joskus saa nukkumaan jo ysiltä

no vastaan tosi meillä ollaan 1v 2kk..herätään 6.30-7.00 aikaan likka nukkuu 30min torkut klo 9-9.30 aikoihin ja vaunuissa päikyt 12-13 aikoihin n. 1.5-2h ja nukkumaan mennään 19.19.30 aikaan ja nukkuu aamuun asti

Alkuperäinen kirjoittaja mun neuvo:
kantsis herätä aiemmin, päikyt siis myös aikasemmin eikä sitä kolmea tuntia ainakaan (1-2h hyvä) ja sit illalla aikasemmin nukkuun.

Miks? Jos ap juuri kirjoitti etteivät ole menossa minnekään. Kai sitä sitten ehtii vielä päiväkotiin tai kouluun nousemaan monet vuodet vielä.

Mä olen aina antanut aamusin nukkua niin pitkään kun haluaa

aamulla herää 9-10
päikyt alkaa 13.30 ja nukkuu 1-3 tuntia
yönukkuminen 20.30

Ja ei mua haittaa vaikka päikyt on vasta iltapäivällä

Meillä herätää pääsääntöisesti 7-8 ja päikyille mennään 12-12.30. Nukkuu 1,5 - 3 h ja illalla nukkuun mennään 20.45 - 21.00. Mikäli likka nukkuu aamulla lähemmäs 9 niin päikyt kyllä venyy ja vaikeampi saada illalla nukkumaan. Laittakaapa vaikka kello 8 soimaan ja koittakaa jos rytmi tasaantus sillä :)

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
kantsis herätä aiemmin, päikyt siis myös aikasemmin eikä sitä kolmea tuntia ainakaan (1-2h hyvä) ja sit illalla aikasemmin nukkuun.

Miks? Jos ap juuri kirjoitti etteivät ole menossa minnekään. Kai sitä sitten ehtii vielä päiväkotiin tai kouluun nousemaan monet vuodet vielä.

Joku ongelmahan tuossa on kun tänne kirjoitti. Jos ap haluaa laittaa lapsen nukkuun yöllä eikä illalla niin mitäpä sitä rytmiä sitten muuttamaan :)

meillä oli pitkään myös samanlainen meininki, kun olen äitiyslomalla, eikä mitään kiirettä tosiaan ole, nyt kolmen kanssa tuntuu kyllä, että se ei tosiaan enää toimi, kun yks on tosissaan aamuvirkku, toinen iltavirkku joka nukkuis pitkään ja kolmas on niin pieni, että syö vielä öisin, eikä vanhin nuku enää päikkäreitä joten oma uni jäi aika paljonkin vajaaksi, pakko siis pitää jonkinmoinen rytmi! jo oman mielenterveydenkin vuoksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Joku ongelmahan tuossa on kun tänne kirjoitti. Jos ap haluaa laittaa lapsen nukkuun yöllä eikä illalla niin mitäpä sitä rytmiä sitten muuttamaan :)

No näin just, iteppähän kysyi ja neuvoni annoin, höh :)

Minunkin mielestä puol 10-11 on aivan liian myöhäinen nukkumaanmenoaika lapselle! Itselläni myös 1,5v lapsi ja nukkumatti tulee illalla kahdeksalta, viimeistään yhdeksältä. Aamulla herätään seitsemältä ja kahdeltatoista mennään päiväunille. Tämä tietty joustaa joinain päivinä useitakin tunteja, jos on menoa.. Mutta siis näin meillä.

Meillä poika

herää klo 6-6.30
menee päikkäreille klo 11-12 ja nukkuu n. 2 tuntia
yöunille menee n. klo 20.30

(joskus nukutaan aamupäikkärit klo 9-10/11 ja sitten oikeat päikkärit alkaakin vasta joskus klo 14-16 aikoihin)

Niin eihän mulla tässä päivärytmissä mitään ongelmaa sinänsä ollut.Meille käy ihan hyvin tämä rytmi.Toki illalla vois yrittää saada nukkumaan vähän aikasemmin mutta ei meillä kyllä lapset vielä kasin aikaan illalla nukkumaan mene. Eikä todellakaan alata heräämään 6-7aikaan aamulla.

Halusin vaan lähinnä tietää muiden rytmiä.

Yhteistyössä