meillä ei ole ongelmaa ruuanlaiton suhteen, koska talosta löytyy puu-uuni ja puuhella. aina saa ruuanlaitettua.
Tuli mieleen että teidän tapauksessa voisi radiopuhelin hyvä olla olemassa. Kun ajattelee että te ette välttämättä pääsisi mitenkään lähtemään sairaalaa kohti ja yhteyksiä ei sähkökatkon päällä ollessa olisi.Mä olen joskus laskenut, että meidän perusvarastolla kyllä pärjäisi semmoisen kuukauden verran. Aika yksipuoliseksi kyllä menisi, jos sähköt pois ja pakaste sulaisi (eli ei kylmään vuoden aikaan), mutta pärjättäisiin kyllä. Sähkökatkossa isoin ongelma olisi vesi, jota nyt viime sähkökatkon aikaan kyllä oli (perusvarasto riittää muutamaksi päiväksi), mutta vaatii täydennyksen lähimmässä kaupungissa. Ja viime myrskynkin aikaan autolla liikkuminen vaati sen, että oli moottorisaha mukana tielle kaatuneiden puiden takia.
Suurin ongelma ehkä olisi, jos tulisi sellainen myrsky, että sähköt olisi poikki ja lossi ei kulkisi ja samanaikaisesti jäät estäisivät veneen käytön. Tällöinkin varmasti järjestyisi jonkinlainen kuljetus rannikolle, koska saarien väliset etäisyydet eivät kuitenkaan ole kovin suuret. Kyllä se silti mietityttää, mutta ei liikaa, koska täällä on muitakin, enkä usko, että isoa porukkaa jätettäisiin oman onnensa nojaan pitkäksi aikaa.
Eniten huolestuttaa viime myrskyn aikaan se, että sähköjen myötä meni myös puhelinyhteydet eli jos vaikka lapselle sattuisi jotain, ei yhteyttä saisi nopeasti ja helikopteri ei pahalla myräkällä liikkuisi. En edes viitsi miettiä tuota skenaariota liikaa. Onneksi sähköjen ollessa talviaikaan pois tekemistä rajoittaa pimeys, joten tulee oltua lapsen kanssa aika lähekkäin, eli ehkäisee vahinkojen sattumista...
Meillä sama juttu. Mun ruokavarastoni lähtökohta on ollut se, että en syystä tai toisesta pääsisi muutamaan viikkoon kauppaan. Esim katkaisisin jalkani just silloin, kun lähipiiri on jossain huitsin nevadassa kuukauden.sähkökatkon ei ole varauduttu, mutta jos joku muu katastrofi tulee niin ruokaa kyllä löytyy .
Jos ei ole sähköjä, sun pakasteruuat kyllä vähitellen sulais.Alkuperäinen kirjoittaja eikädestäsuuhun;25643755:2 pakastinta täynnä ruokaa mm. hilloja, marjoja, mehuja... Kuivamuona-varasto löytyy myös.