Kuinka monella mies on pelännyt raskaustestiä tehtäessä että tulee negatiivinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Olisin halunnut tehdä testin jo tänään, mutta mies sanoi että odotetaan vielä viikko että ei kestä jos tulee nega.... Ihanaa toki että mies on täysillä mukana mutta kun minä olen niin pirun malttamaton :D
Menkat ovat jo nyt myöhässä siis, yleensä alkavat aina samana päivänä.

Ainahan kannattaa odottaa muutama päivä ennen kun sen tekee.... (ei siis samana päivää kun menkat olis pitänyt alkaa)

Kyllä meillä mieskin oli "hengessä mukana" kun testasin... ja pettyi silloin kun oli nega...

Yhdessä kuitenkin tehdään lapset :)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ainahan kannattaa odottaa muutama päivä ennen kun sen tekee.... (ei siis samana päivää kun menkat olis pitänyt alkaa)

Kyllä meillä mieskin oli "hengessä mukana" kun testasin... ja pettyi silloin kun oli nega...

Yhdessä kuitenkin tehdään lapset :)

yleinen ohjeistus on että kyllä sen voi tehdä heti kun menkat on myöhässä.tulos on silloin useimmiten luotettava.ei oo mitään syytä odottaa sen puolesta.
toki on heitä joilla näkyy plussa jo kaks tuntia ovulaation jälkeen tai ei näy vielä edes kaks viikkoa menkkojen myöhästymisestäkään.
ja se että tuleeko menkat vai ei, ei aina kerro mitään. joillainhan ne tulee raskaudesta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuri:
Minä sain odottaa reippaasti toista viikkoa ennen kuin mies "antoi luvan" tehdän testin. Toisesta tein vaan ja kerroin vasta jälkeen päin :p

:D Mää en voi oikein salaa tehdä, mies kun hakee apteekista sen testin :P

Kyllä kai mäkin pelkäsin sillon kun tätä viimestä yritettiin... En kyllä tarkkaan muista, mut luulisin niin. Ja mulla ainakin isyyteen liittyi silloin muutenkin ns. pelkoja, esim. että osaako/onko riittävän hyvä isä ja että jos ja kun vaimo tulee raskaaksi, onko lapsi sitten terve ja että miten raskasta isyys olisi sairaan lapsen kanssa ja monta muutakin juttua siinä mielessä pyörii. Ja tietty se että kun kovasti odottaa että lapsi olisi tulossa ja sit se ei olekkaan vielä tärpänny...

Alkuperäinen kirjoittaja karloss:
Kyllä kai mäkin pelkäsin sillon kun tätä viimestä yritettiin... En kyllä tarkkaan muista, mut luulisin niin. Ja mulla ainakin isyyteen liittyi silloin muutenkin ns. pelkoja, esim. että osaako/onko riittävän hyvä isä ja että jos ja kun vaimo tulee raskaaksi, onko lapsi sitten terve ja että miten raskasta isyys olisi sairaan lapsen kanssa ja monta muutakin juttua siinä mielessä pyörii. Ja tietty se että kun kovasti odottaa että lapsi olisi tulossa ja sit se ei olekkaan vielä tärpänny...

Jooh :) Mies odotti malttamattomana lupaa saada alkaa yrittään toista lasta ja kun se saatiin niin ei oo mennyt päivääkään ilman että puhuisi tulevasta vaavista :) On jopa enemmän innoissaan kuin minä vaikka tietenkin haluan toisen lapsen myös mutta hänelle se tuntuu olevan vielä suurempi juttu.
Pelkoja riittää varmaan miehellänikin, raskauteni ei ollut helppo ja lapsemme meinasi kuolla synnytyksessä kuten minäkin, sekin varmaan vaikuttaa :)

Yhteistyössä