Kuinka monella löytyy kokemusta lehmästä tms.?? ;)

Osaan ja olen lypsänyt, löytyykö muita?
Siis kyse tuontantoeläimen lypsystä käsin.

mitenniin kyselen outoja:D
 
yeps
Kotona oli lehmiä/maitotaloutta kun olin pieni, sitten vanhemmat lopettivat maatilan pitämisen, äiti meni maatalouslomittajaksi, olin usein hänellä apulomittajana lapsena ja nuorena. Eli joo, lehmät on tuttuja, onhan noita tullut lypsettyä ja hoidettua muutenkin, ja poikimisiakin olen onnekseni saanut nähdä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras";28778399]Kyllä, on kokemusta lehmästä. Lypsinkin..

Oli tosin kaksijalkainen.[/QUOTE]

:D
 
"emäntä"
Yli 15 vuoden kokemus lehmistä, koneella lypselen niitä, vain satunnaisesti käsin esim. kun kipeä tissi tai vastapoikunut. Eipä ole tullut laskettua kuinka monta vasikkaa olen ollut auttamassa maailmaan. Hurjimpina on jäänyt mieleen keisarileikkaus lehmälle ja kohtukierre.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Olen yrittänyt lypsää, mutta se lehmä vihasi minua ensisilmäyksestä lähtien. Heti kerran minua katsahdettuaan rupesi vikuroimaan, yritti perkele potkaistakin! En edes tiennyt, että lehmät osaavat potkia sillä tavalla, kun olin kuullut väitteen, ettei lehmä voi potkia taaksepäin, eteenpäin vain. Kyllä se madame vetäisi näyttävästi sorkalla taaksekin päin. Ehkä se oli joku ahdasmielinen fasisti, joka ei vaan sietänyt sitä, että nainen tulee kourimaan utareita.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
toinen vieras
[QUOTE="vieras";28778410]Helevatun outo otsikko.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Ton hymiön ois voinu jättää pois ku silmää iskee :D

Ei oo lypsystä kokemusta mut parikyt vuotta sitten siskon kummilla oli lehmiä ja saatiin sen navetassa leikkiä ja vasikoita silitellä. Ihania otuksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä