Kuinka monella kaksi autoa?

• Viestiketjun aloittaja MINI1
  • Ensimmäinen viesti
MINI1
Ja millasia ne on? Onko molemmat uusia? Mites vakuutukset?
Täällä mietitään toisen auton hankkimista kun muutto syrjemmälle edessä, mutta kuinka kalliiksi tulee?? Nyt meiltä löytyy farmari Volvo ja joku pikkunen olis sitten tarkoitus hommata.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 08:54 MINI1 kirjoitti:
Täällä mietitään toisen auton hankkimista kun muutto syrjemmälle edessä, mutta kuinka kalliiksi tulee?? Nyt meiltä löytyy farmari Volvo ja joku pikkunen olis sitten tarkoitus hommata.
Mulla on farmari opel jossa on liikennevakuutuksen lisäksi säästökasko_Oiskohan tuo 10 vuotta vanha mutta hyvin pelittää.Miehellä on sitten joku jenkkipeli,ford thunderbird jossa on kanssa liikennevakuutuksen lisäksi säästökasko.Mun autossa on 70% bonukset joten vakuutusmaksut eivät ole huimat.

Meillä on kaksi autoa, joista kumpikaa ei oo uusia. Toinen on tavan hlöauto vm -90 ja toinen farmari vm -99. Mies hoitaa nuo vakuutusasiat, joten en niistä niin tarkaan tiedä, mutta uudemmassa on kattavampi vakuutus ja vanhemmassa vain se pakollinen liikennevakuutus.<br><br>

Hanskin mamma harmaa
\
kaks autoa löytyy... mun käytössä on toi henkilöauto ja sit miehellä on paku, molemmat dieseleitä.. omani on -05 ja miehen muistaakseni -01... vakuutuksissa on muutakin kun ihan se perussetti, rahoitusyhtiö vaatii..

\
Meillä on kolme autoa. Kaikki kolme ovat vanhoja, vm. -76 Chevrolet El Camino, vm. -87 Ford Sierra 2.0i ja vm. 93 Ford Sierra STW 1.8TD.
Caaminassa ja vanhemmassa sierrassa on molemmissa vain liikennevakuutukset ja ovat vuoronperään ajossa, eli toinen on seisonnassa kun toinen on ajossa. Nuorimmassa sierrassa on täyskasko ja liikennevakuutus. Vitsikästä kyllä, caminossa on halvin vakuutus vaikka on selvästi isoin pata, mutta kaiketi kolaritilastot sitten ovat suht. puhtaat =)
Kyllähän se toinen auto jonkun verran kustantaa, siitä ei pääse mihinkään. Mutta jos ns. pikkuauton ostaa niin liikennevakuutuksen ei pitäisi olla mikään hirveenkauheenkamala. Sittenhän tietysti tulee autovero vielä siihen päälle...nuo ovat ne pakolliset kiinteät kulut. Ja sitten tietysti jokavuotinen katsastus...

Farmari volvo (-95)ja sedan volvo (-89 tai jotain sinnepäin) ja on todella kallista piettää kahta autoa. Itsellä olis tarkoitus alkaa kulkemaan pyörällä kunhan lapset aloittaa päiväkodissa kesäkuussa ja sitten ois toi hoitopaikka työmatkan varrella :)

Meillä on farmari Astra, diesel vm-01. Tuo on käyttöautona miehellä arkipäivisin töissä, ja mie käyn sillä sit iltaisin / viikonloppuisin kaupassa.

Pihassa seisoo rekisteristä poisotettu (hajos mokoma), Camry vm-89.

Mies laski, että vaikka mie aina tuota autoa välillä kaipailen, niin auton korjauskustannusten (tai vastaavanhintaisen "uuden vanhan" hankinnan n. 700?) jälkeen, käyttömaksujen ja vakuutusten vuosisummalla mie saan lasten kanssa käysä kirkonkylällä edestakaisin taksilla yli 40 kertaa vuodessa.
Ja tuo ei sisällä vielä mitään bensakuluja tuohon Camryyn.

Eli meille siis ei hankita toista autoa, eikä korjata tuota pihassa seisovaa just sen takia, että vaikka asutaan syrjässä, niin taksilla saa ajella aika paljon tässä meidän ympäristössä päivisin, ja se jää silti edullisemmaksi... varsinkin jos joskus sattuu pääsemään vaikka bussilla suuntaan tai toiseen.

mamis
Meillä sedan volvo miehella -93 ja mulla todella kätevä Renault Clio -93 hyvin mahtuu 5 henkinen perhe =)
Ei uutta kannata ostaa jos ei oo pakko koska vakuutukset niin kalliit.
nämä meillä bensa autoja ja suht.edullisia vaikka itselläni ei oo ees bonukset täynnä.
Meillä kyllä mies tee se itse et osaa korjata jos jotain tulee...uusia kun ei saa ite korjata vaan merkkihuoltoon vietävä.

Meiltä löytyy kaksi autoa. Kia Cerato vm. 2006 ja Mazda jotain vm 93. Et tuo vanhempi on niinku miehen työautona, muuten kuljetaan Kialla. :) Ja mä tietty pääsen paremmalla autolla viemään pojat hoitoon ja ite töihin.

Meiltä löytyy myös kaksi autoa, mulla vm -90 mersu ja miehellä tällä hetkellä vielä vanhempi "kesäauto" kun odottelee uutta autoa =)

Meillä "palveluihin" ja kaupoihin noin 2,5 km, mutta auto kyllä helpottaa huomattavasti, kun kahden lapsen kanssa liikkuu. Työmatkoihin molemmat tarvitaan autoa :\|

:wave: meillon! ja vain yhdellä ajokortti! :LOL:

oma auto on tollanen vm 98 nissan primera wagon. ihana auto joka aina toiminu moittteettomasti. kai tuossa tavallinen vakuutus on. en minä tiedä. se on miehen auto.

syksyllä se sai työsuhde auton, siis tuollaisen huoltoauton, kun huoltohommissa on nyt yli vuoden ollu. me ei siis makseta tästä autosta mitään. minua kyllä vähän huolestuttaa miten se näkyy verotuksessa, kun ei voi enää vähentää työmatkakuluja ja lasketaanhan työsuhdeautolle jokin rahallinen arvo joka lisätään palkkaan ja näkyy siten verotuksessa..

Pakosta pidämme kahta autoa (pitkät työmatkat) ja eihän se halpaa lystiä oo maksaa vakuutukset, ajoneuvovero +bensat :/ Toinen auto on uus ja toinen kymmenen vuotta vanha. Korjaukset ei meille maksa mitään kun mies sen itse hallitsee, osat tietysti -onneksi vikoja ei oo ollu.

meilläkin on kaks autoa. mies käy kaukana töissä ja on öitä pois niin on helpompi sit mun kuljetella lapset harrastuksiin yms.ja ollaan muuttamassa syrjemmälle että ei tulla autoista luopumaankaan.
mut ei ne uusia ole mun auto on tila-auto ikää 9 vee ja miehellä on parikyt vuotta vanha mikälie diesel auto. vakuutuksista en osaa sanoo mitään, ne on miesten maailmaa ne jutut.

\
Meiltä löytyy kaks autoa, -94 ja farmari -98. Kummassakin pakollisen liikennevakuutuksen lisäks kasko. Kyllähän niihin rahaa uppoaa, vaan eipä tulla yhdelläkään toimeen kun joka paikkaan niin pitkä matka.

Meillä on kaksi autoa, tavallaan pakosta kun asutaan myös sen verran syrjemmällä ettei toi jullkinen liikenne paljon auta täältä liikumista töihin tms.
Mulla on 2006 malllinen farmari Honda Accord ja miehellä 2004 Toyota. Itse en koe, että kaksi autoa mitenkään kalliiksi tulisi.

Mulla vähän uudempi Saab 9000, joka siis se meijän turva-auto, muttei vakuutusten kannalt ja ei ehkä bensankaan, niin halvin. Miehel Peugeot. Pienempi ja vähän vanhempi. Kaks autoa lähes pakolliset meijän tulevan asumisen kannalt ja sen, miten meijän työajat menee ja lasten hommelit ym.

Yhteistyössä