Kuinka miehenne ovat suhtautuneet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyti

Vieras
teidän kroppaanne ja alapäähän synnytyksen jälkeen? Onko miehelle jäänyt traumoja synnytyksen näkemisestä tai onko muistot häirinneet esim. seksielämää?

Meillä mies oli mukana synnytyksessä ja sanoi sen olleen uskomattoman upea tapahtuma eikä kuulemma jäänyt traumoja tai tullut mitään vastenmielistä minun vartaloa kohtaan, mutta nyt kuukausia synnytyksen jälkeen onkin tullut ilmi, että oli se loppuvaihe miehen mielestä ollutkin aika kamalaa katsottavaa ja että hänellä meni jonkin aikaa "toipuessa". Nyt kuitenkin asia ok ja kuulemma olen samanlainen kuin ennenkin.

No, ymmärrän kyllä miehen reaktiot ja on hänellä oikeus ollakin järkyttynyt näkemästään. Eihän se synnytys mitään kaunista ole. Vaikka lopputulos onkin. Miten muilla? Varmaan monilla ajankohtainen asia...

Kaikki ok nykyään, synnytyksestä 5 kk. Lapsi vei huomion niin ei kai mies paljon arvioinut minua tai katsellut alapäätäni heti synnytyksen jälkeen. En usko että traumoja jäi, mies sanoo että alapää on hyvässä kunnossa : )

Mies oli synnytyksessä ja näki kaiken karmeuden. Näki alapäänkin niin kesken ponnistuksen että sen jälkeen. Ei tullut traumoja vaan himoitsi mua ja kaikkea musta hyvinkin pian. Ja kaikki nää vuodet sen jälkeen ylistänyt mun pimp... :D
Kysyin juuri taas siitä niin sanoi ettei mitään traumoja ja ettei ollut yhtään jauhelihan näköistä, että verta oli ja valui mutta ei mitenkään oudon näköinen. :)

Kiitos kysymästä mutta ei, ei jäänyt traumoja. Oma vaimo tosin on synnyttänyt niin nopsaan ettei siinä paljoa ehdi ihmetellä, eikä mitään repeämisiä tai semmosia.

Ei se kyllä mitään kovin kaunistakaan tietysti ole, limasta ja niljakasta.

Eipä ole nähnyt kummankaan lapsen syntymää sanan oikeassa merkityksessä, sillä on istunut takanani minun ponnistaessa jakkaralla. Traumoja ei ole jäänyt ja olen kelvannut yhtä hyvin hänelle niin ennen kuin jälkeenkin synnytyksien...

...no näkihän tuo alapään kun olin just synnyttäny ja kätilö ompeli pari tikkiä ja ekalla kerralla istukan syntymisen näki. Toisella kertaa ei ehtinyt nähdä sitäkään, kun istukka syntyi melkein samaan aikaan kun lapsikin. :D

Mies ei nähnyt alapäätä synnytyksessä, ei halunnut katsoa. Muuten oli pitkä ja rankka synnytys, kokemuksena miehelle aika hurja. Mutta mitenkään ei ole traumatisoitunut eikä muuttanut ajattelutapaa minusta ja mun vartalosta tms.

Uusimmat

Yhteistyössä