Kuinka miehen arvostaisi minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mamma20

Uusi jäsen
12.06.2010
1
0
1
Olen 2lapsen äiti. Rakastan perhettäni eniten.
Välillä vain tuntuu että mieheni ei oikein arvosta minua. Aamulla nousen lasten kanssa syötän ja samalla keitän kahvit miehelleni sekä vien ne jopa sänkyn. Palkaksi saan tiuskimista kun herätän liian aikasin. olipa kello sitten 8 tai 12. Ehdotan miehelleni päiväkävelyä leikkipuistoon ja se kuulostaa hänestä hyvältä kunnes kaveri soittaa ja hän "äkkiä" käy kaverillansa. On muutaman tunnin poissa ja käy kotona ja lähtee taas. Olen keskenäni lasten kanssa. Leikin syötän leikin syötän ja nukutan. Kun lapset on nukkumassa mies tulee.
Sitten istuu koko illan koneella ja kummastelee alakuloisuuttani.
Seuraaavana sama juttu uusiks. Kun hän on kotona sataa ja ulos ei pääse. Yritän siivota mutta apua en saa enkä uskalla pyytää. Pesen pyykkiä mutta vääriä vaatteita. Mieheni pääsee joka vloppu pelailemaan ja viettämään aikaa kavreitten kanssa mutta silti en muka päästä häntä ja rajotan hänen menojaan. tuntuu pahalta istua vloppu illat yksin ja odottaa kun mies palaa ja tehdä hänelle ruokaa. sen jälkeen pääsen nukkumaan. Joka kerta hän kyllä kysy että sopiiko jos menisin sinne ja tänne.. Sanon kyllä että sopii vaikka pidättelen itkua koska en uskalla kieltää koska pelkään hänen jättävän minut. En ole saanut nukkua pitkään muutakun äitienpäivänä. eli kerran vuodessa. mieheni valittaa että nalkutan ja se ei kauaa jaksa semmost katsella vaikka en pyydä muutaku aikaa minulle ja lapsille. Joka kerta kun hän yksin lähtee ovesta kyynel valuu silmästä kun nään hänen menevän. Kun hän tulee ja näkee minut itkeneen ja kysyy syytä valehtelen että riitelin jonkun kanssa tai vastaavaa, en vain uskallaa sanoa että kaipaan hänen seuraa ja halauksia. ennen sain niitä monta päivässä ja nyt vain kun itse pyydän. Pelkään jääväni ilman häntä enkä halua olla nalkuttava vaimo. Näen joka yö painajaisia hänet yhden saman naisen kanssa ja hänen jättäneen minut.
Itken lähes jokapäivä ja ollessani yksin. Rakastan häntä ja on todella ihana kun vain on paikalla ja meidän kanssa. olen ehkä ainut mutta minusta tuntuu todella pahalta, en ole itselleni pyytänyt mitään ja en voi kellekkään puhua koska en halua puhua miehestäni pahaa. Pian tää kaikki ei vain mahdu enää sisälleni. Pelkään että sairastun masennukseen mutta mieheni sitä tuskin huomaisi. Hänessä on monta ihanaa puolta mutta myös niin monta huonoa, Vai olenko minä vain paljon vaativa vaimo!?

Nyt hyvä nainen ota itseäs niskasta kiinni ja puhu miehelles =) Ei asiat voi tuosta miksikään muuttua jos miehesi ei tiedä että susta tuntuu pahalta! Ei kai miehes sua jättäis sen takia että kaipaat hänen seuraa?

Vuosia sitten ennen lapsia koin saman, mies teki mitä lysti ja mä olin se "nalkuttava" osapuoli...Silloin olin hajoamis pisteessä kun istuin vaan kotona ja odotin koska herra saapuu ym. Tein hänen eteensä kaiken. Pelkäsin kuollakseni että hän jättää minut jos sanon vastaan/ teen jotain mikä ei sovi hänelle. No päivä koitti ja hän jätti minut, en kuollut siihen...Hajosin totaallisesti, mutta nousin sieltä. Asiat kääntyivät toisin päin, mies alkoi itkemäänkin minun perään. Yritettiin vielä mutta suhde oli jo tuhoon tuomittu. Tällä hetkellä olemme hyvissä väleissä ja hän hoitaa velvollisuutensa lapsen suhteen. Voimia ja jaksamisia sinulle, älä anna hänen polkea sinua maan rakoon vaan ota asia esille. :hug:

Tilanteesi kuulostaa kurjalta. Miehesi käytös on erittäin lapsellista ja itsekästä. Mutta hän tuskin tajuaa tilannetta ellet siitä hänelle suoraan puhu. Pitkässä parisuhteessa olen oppinut, että asiat on aina puhuttava halki suoraan.
Et ehkä itsekään arvosta itseäsi kovin paljon, kun tilanne on päässyt luisumaan tuollaiseksi? Ota itsellesi rohkeasti omaa tilaa, aloita vaikkapa joku itsellesi mieleinen harrastus. Sitten vain ilmoitat miehelle, että nämä ovat sinun harrastusiltojasi ja on miehesi tehtävä hoitaa silloin lapsia. Vähitellen alat saada elämäniloa ja itsekunnioitusta. Miehesikin alkaa ehkä nähdä sinut uusin silmin ja arvostaa sinua, kun ensin itse arvostat itseäsi. Kukapa kissan hännän nostaisi, jollei kissa itse. Tsemppiä!

Nyt vähän järkeä peliin. "kun niin rakastan häntä"??! Me naiset EI TARVITA miehiä pitämään meitä pystyssä. Miehet on ihania, mutta jos ei kuitenkaa sellaista miestä omaa, niin mielummin sitten ilman. Mikä siinä yksin olemisessa niin pelottaa? Miksi olla onneton ja pilata elämä yhden ihmisen takia?Sellaisen ihmisen joka ei edes välitä? Pikkusen itsetuntoa lisää, arvostusta ja kunnioitusta itseäsi kohtaan. Ansaitset parasta! Sitä vaan itsellesi toistamaan. Jos ukkosi sinut nyt sitten jättää, niin eipähän ole ihan fiksuimmasta päästä. Sellanen ihminen ei sinua edes ansaitsisikaan. Muista- ansaitset parempaa!
Maailma on niitä ihaniakin miehiä täynnä, muista sekin!
Älä roiku miehessä jolta et saa sitä mitä sinun kuuluisi saada. Arvostusta!Kunnioitusta!Iloa!Tukea!Lempeä!Rakkautta! - eli niitä NORMAALEJA, jokaisen ansaitsemia asioita.
Tsemppiä!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä