Kuinka mennä Tukholmassa Viking Linen terminaalista keskustaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlingBling
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BlingBling

Vieras
Eli jalkapelillä ei haluta liikkua vaan halutaan jonkun masiinan kyytiin,joten..Onko terminaalin lähellä paikallislinja-autopysäkkiä?Paljonko mahtaa maksaa?Antakaa neuvoja,kiitos!

http://www.vikingline.fi/fi/suomi/valitse-matka/aikataulutyhteydet-satamiin/yhteydet-satamiin/laivabussi-tukholmassa/

vastasin vasta nyt, kun piti niin etsiä tuota tietoa

[QUOTE="vieras";28593498]http://www.vikingline.fi/fi/suomi/valitse-matka/aikataulutyhteydet-satamiin/yhteydet-satamiin/laivabussi-tukholmassa/

vastasin vasta nyt, kun piti niin etsiä tuota tietoa[/QUOTE]

No enpä tajunnut katsoa tietoa laivayhtiön sivuilta.. *doing,doing* Tuohan on kätevä homma!Tack så mycket! :)

[QUOTE="vieras";28593584]Onhan siellä takseja.[/QUOTE]

On takseja,mutta niissä hinnat vaihtelee ja jotkut ovat ihan riistohintaisia.Jännä,että miten Ruotsissa on tuollainen maksukäytäntö takseissa..Mutta, se onkin Ruotti! :D

Bussi lähtee suoraan terminaalista. Mutta on mun ihan pakko tähän kohtaan jäkäjäkättää, et kävelemällä nyt vaan pääsee parhaiten. Ainakin Gamla staniin. Ja Södermalmille.Itse olen lähdössä ens maanantaina ja aateltiin mennä ihan jalkapelillä tällä kertaa suoraan Södermalmin hipsterikujille..=)

[QUOTE="joo";28596069]Oon menossa kans ja ajattelin kyllä kävellä. Kuulemma kilsa vanhaan kaupunkiin ja siitä toinen keskustaan eli on kyllä ihan kävelymatka![/QUOTE]

Todellakin! Ja myös lapset jaksavat sen kävellä.

[QUOTE="joo";28596069]Oon menossa kans ja ajattelin kyllä kävellä. Kuulemma kilsa vanhaan kaupunkiin ja siitä toinen keskustaan eli on kyllä ihan kävelymatka![/QUOTE]

Niin, se vanha kaupunki näkyy siitä terminaalilta. Mutta en minä sillä, että kaikkien se tulisi kävellä jos meidän perhe kävelee...tuleehanniitä kilsoja tallalillessa keskustassa. Mut Tukholman keskusta on kyllä melkoisen kompakti eikä se sinänsä ole suhteettoman rankka dallailtavaksi. Siljan terminaalilta on jo pidempi matka keskustaan, mutta olen mä sitäkin kävellyt mennen tullen.

Kätevin ja halvin on laivayhtiön bussi, joka lähtee heti terminaalin ulkopuolelta. En muista hintaa, mutta maksu vain luottokortilla. Jos paikallisbussiin haluatte, niin niihin pitää ostaa lippu etukäteen.

Gamla stan :heart:

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Jos lähdette laivasta heti kun se saapuu Tukholmaan, menkää Viking Linen omalla bussilla (lähtee siitä terminaalin edestä, näette kyllä) ja jos ostatte menopaluulipun, pääsette kätevästi takaisinkin. Näitä busseja ei mene kovin pitkään, oisko n. tunti siitä kun laiva on tullut satamaan, joten myöhemmin täytyy mennä tavallisella bussilla, pysäkki on lähellä terminaalia. Taisi olla niin, että lippu pitää ostaa etukäteen. Viking Linen bussiin maksetaan kuskille (ainakin silloin kun olen viimeksi mennyt). Ei tosiaan oo kyllä paha matka kävellenkään. Laivat on vielä aika aikaisin siellä, eikä kaupat oo vielä auki, joten ehtii hyvin kävelläkin.

Me ostettiin kerran liput HopOn-HopOff-vesibussiin joka ajaa sitä lahtea ympäri ja pysähtyy monessa paikassa ja sillä pääsee Skanssenille esim. Lähin lähtölaituri on Viikkarin terminaalista muuta sata metriä eteenpäin. Googlella löytyy ja laivassakin tietäbät ja voi ostaa liput. Lapset tykkäs ja sillä pääsi helposti takaisinkin laivalle.

Bussi lähtee suoraan terminaalista. Mutta on mun ihan pakko tähän kohtaan jäkäjäkättää, et kävelemällä nyt vaan pääsee parhaiten. Ainakin Gamla staniin. Ja Södermalmille.Itse olen lähdössä ens maanantaina ja aateltiin mennä ihan jalkapelillä tällä kertaa suoraan Södermalmin hipsterikujille..=)

Joo,ei ole paha matka kävellä,mutta mies sanoi että kävelemään hän ei lähe!Viime vuonna heitettiin Linnanmäen reissu (ja sen lisäksi paljon muuta kävelyä) päivä ennen laivareissua ja sitten käppäiltiin Tukholmassa satamasta keskustaan ja takas.Eli kilometrejä tuli aikaslailla..Joten nyt tänä vuonna tehdään miehen toiveesta poikkeus ja hypätään linjurin kyytiin.Ja huvipuistoreissukin tehdään vasta Ruotsissa käynnin jälkeen :D

[QUOTE="viikkari";28596939]Aamulla on paras aika käydä kiertelemässä Gamla stania! Kaupat eivät ole vielä auki ja kaduista saa hienoja kuvia, kun ihmisiä ei ole mailla halmeilla.[/QUOTE]

Ööö...kyllä ainakin viime vuonna kymmenen jälkeen oli jo kaupat auki ja ihmisiä liikkeellä niin maan pirusti :D :D Joo,oli pakko piikitellä :D (tiedän,että Turusta lähtiessä laiva on Ruotsissa jo puoli seiskalta aamulla.Me lähetään Helsingistä.)

Ööö...kyllä ainakin viime vuonna kymmenen jälkeen oli jo kaupat auki ja ihmisiä liikkeellä niin maan pirusti :D :D Joo,oli pakko piikitellä :D (tiedän,että Turusta lähtiessä laiva on Ruotsissa jo puoli seiskalta aamulla.Me lähetään Helsingistä.)

Kyllä me jouduttiin odottelemaan kauppojen aukeamista Helsingistä mennessäkin. Oltiin ehkä sitten liian nopeita ja lähdettiin heti kun laiva tuli satamaan. Ja saattoi aikataulukin tossa välillä muuttua, siitä kun on jo useampi vuosi.

Kyllä se on kätsyin se bussi terminaalita keskusaseman viereiseen bussiterminaaliin ja sitten myös takaisin. Jos jalat pelaa eikä kiirettä, niin onhan se kävelykin kivaa.

[QUOTE="vieras";28598705]Kyllä me jouduttiin odottelemaan kauppojen aukeamista Helsingistä mennessäkin. Oltiin ehkä sitten liian nopeita ja lähdettiin heti kun laiva tuli satamaan. Ja saattoi aikataulukin tossa välillä muuttua, siitä kun on jo useampi vuosi.[/QUOTE]

Se on sitten tainnut olla sunnuntaipäivä, kun olette siellä olleet.

[QUOTE="Vieras";28598708]Se terminaalihan ON keskustassa.
Taasko jotain etelän veteliä, joiden mielestä sata metriä steissiltä on landella.[/QUOTE]

Noh, sama matka kuin stockalta katajanokalle tai rauttikselta länsiterminaaliin. Silti te pohjoisen reippailijat kuljette sen matkan ratikalla tai taksilla. Sitä paitsi jos joukossa on esim. vanhus, joka ei jaksa kävellä, niin kaikkien kannalta kivempaa, että päivän liikuntaosuus täyttyy vasta keskustassa pyörittyään, eikä jo matkalla sinne.

Yhteistyössä