Kuinka "maanläheisesti" teidän n. 8-vuotiaat puuhailee pihalla yksin ollessaan?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuo meidän tapaus saattaa olla polvillaan jossain liejussa ja kaivelee jotain ojaa pikkulapiolla tai kurarukkasella jne. Ehkä voisi jotain fiksumpaakin jo keksiä. Suostuu se onneksi kurahousut laittamaan, joten en tässä likaantuvia vaatteita sure, mutta muuten mietin.

Tytöllä on aina vähintäänkin polvet rapaiset. Josta tulikin nyt mieleeni, että minun piti pestä tytön ulkoiluvaatteet, unohtui :oops:

vierailija
Joo juurikin tuollaista että istutaan ja kaivetaan :D istutetaan kukansiemeniä, kaivetaan matoja, etsitään aarretta tai luita, tms, pääasia että saa kaivaa kuraa :D

Kyllä se on melkoinen myyrä ja rymyreetu, kuteet aina todella likaiset ja usein rikki. Mutta sellasessa ulkoilussa sillä on vaatteet joita en sure ja muutoin paremmat. Nytkin vkonlopun jäljiltä kamppeet on aikamoisessa kondiksessa.

vierailijax
Meillä myös kaivetaan ja kurastetaan kamppeita :(:D. Tuntuu että mitä likaisempaa touhua, sen parempi -vaikka vieressä olija ei ymmärrä/näe läheskään aina mikä idea leikeissä on :rolleyes:. Polvet on kaikissa housuissa kuluneet ja osassa paikkailtu, kun tekevälle sattuu... Mutta parempi minusta että touhuilee ulkonakin, eikä istu nenä kiinni ruudussa päivät pitkät kuten osa saman luokkalaisista.

Jokin aika sitten menin tokaluokkalaista vastaan kun pääsi koulusta. Siellä puolet luokan pojista tuli vastaan ojanpohjia tonkien. Että ihan normaalia toimintaa kai vielä tuon ikäisillä ;).

vierailija
Samanlaista täälläkin...

Mutta olen kyllä ap sulle vähän kade, kun lapsesi suostuu vielä käyttämään kurahousuja ja -rukkasia. Ei meillä suostu, vaikka tarvetta kyllä olisi! No, pyykkikone laulaa sitten sitäkin enemmän.

Ajaa pyörällä tai on puistossa. Tai pelaa jalkapalloa.
Vaatteet ei juuri likaannu, eikä kulu.
Joskus skuuttaa tai skeittaa skeittipuistossa, mieluiten parkouraa kotona pitkin pöytiä ja hyllyjä, melkein päivittäin kiipee harteille seisomaan ja " hieroo"

vierailija
Samanlaista täälläkin...

Mutta olen kyllä ap sulle vähän kade, kun lapsesi suostuu vielä käyttämään kurahousuja ja -rukkasia. Ei meillä suostu, vaikka tarvetta kyllä olisi! No, pyykkikone laulaa sitten sitäkin enemmän.
Suostuminen on tarkoittanut käytännössä sitä, että märässä maassa lapsi saa puuhailla vain jos on kurahousut ja kumisaappaat jalassa ja kurukkaset käsissä. Jos tekee jotain muuta, niin sitten ei tarvitse laittaa. Lapsi itse valitsee! En tiedä, olenko liian ankara sitten.

vierailija
Enemmän olen huolissani leikkivän lapsen äidin ajatusmaailmasta. Voisihan tuo äiti jotain järkevämpääkin tekemistä keksiä,kuin tehdä tänne tällaisesta aloitus

Meillä kyllä 10 vuotiaskin on vielä yltäpäältä kurassa pihalta tullessaan.

vierailija
Enemmän olen huolissani leikkivän lapsen äidin ajatusmaailmasta. Voisihan tuo äiti jotain järkevämpääkin tekemistä keksiä,kuin tehdä tänne tällaisesta aloitus
Ajattelinpa vaan kysäistä mitä muut puuhailee. Ei tässä sen syvällisempää. Vastauksista ymmärsin, että ihan samanlaisia harrastuksia muillakin samanikäisillä vaikuttaisi olevan.

vierailija

Meillä kyllä 10 vuotiaskin on vielä yltäpäältä kurassa pihalta tullessaan.
Siis unohdin laittaa hymiön sen kohdan "voisi jotain fiksumpaakin jo keksiä" perään, eli en ollut vakavissaan huolissani asiasta!

Yhteistyössä