Kuinka mä saan mansikat sulatettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopen kyllästynyt rumiin mansikoihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopen kyllästynyt rumiin mansikoihin

Vieras
Ettei ne mee lötköiksi ja mössöksi???
Onko jotain vanhan ajan tapoja jolla mansikat saa sulatettua "kiinteinä"??

Ärsyttää ku aina, AINA, ne menee ihan mössöksi ja yritä siitä nyt vääntää nätti kakku :/

Lataatko sä ne vieri viereen pakkaseen ja sen laatikollisen kerralla?

Ohjeiden mukaan vuorokautta aiemmin pakastin pakastusteholle, sitten käyttöohjeessa kerrottu maksimimäärä tilavasti aseteltuna (seinien viereen jos mahd) ja vasta taas 1 vrk päästä seuraava satsi.

Nopea pakastus ja jääkaapissa sulatus on ollut mun keinot kiinteisiin marjoihin. Lajikekin toki vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lataatko sä ne vieri viereen pakkaseen ja sen laatikollisen kerralla?

Ohjeiden mukaan vuorokautta aiemmin pakastin pakastusteholle, sitten käyttöohjeessa kerrottu maksimimäärä tilavasti aseteltuna (seinien viereen jos mahd) ja vasta taas 1 vrk päästä seuraava satsi.

Nopea pakastus ja jääkaapissa sulatus on ollut mun keinot kiinteisiin marjoihin. Lajikekin toki vaikuttaa.

Niin, kun mä olen putsannut ja laittanut ne rasioihin, laitan ne ensin 12 tunniksi tai yön yli jääkaappiin että viilenevät ja vasta sen jälkeen pakastimeen.

Ei niitä saa, pakastaessa niiden soluseinät hajoaa ja sulaessa marja lysähtää kasaan.

Laita jäiset marjat kakun päälle ja hyytelösokeriliemi päälle, sulvat siihen ja hyytelö pitää ne muodossa =)

No pirskatti ku ei tuu mitään hyytelöitäkään... ois silleen kiva lohkoina heittää tortun päälle mut ei ei ja ei ku ne viimestää sit leikatessa se viimenenki ryhti niistä losahtaa..

Mä perkaan ne ja laitan pussiin ja pakkaseen... oon nostanu ne siivilään sulaan ettei se jäästä sulanu vesi sit lossaa niitä.. mut tuloksetta... tuota jääkaapin kautta pakkaseen täytyykin kokeilla... siin vois olla ainesta ;)

Yhteistyössä