Kuinka lyhyeksi aikaa jättäisit 5v, 2v8kk ja 8kk yksin kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja harmistus
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun tuttavaperhe jättää joskus. Tai sit jättävät kaksi pienintä aamulla nukkumaan ja vievät isoimman hoitoon sillä aikaa ja siinä menee n 20min.
Sulla on velvollisuus tehdä tuosta lastensuojeluilmoitus!

 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun tuttavaperhe jättää joskus. Tai sit jättävät kaksi pienintä aamulla nukkumaan ja vievät isoimman hoitoon sillä aikaa ja siinä menee n 20min.
:eek:
Miksei sitä isonta voi viedä sitten vähän myöhempään, kunhan pienet heränneet |O
 
Niin, no
En kyllä huutoetäisyydeltä poistuisi. Jos pienin nukkuisi, voisin käydä postilaatikolla vajaa 200 m päässä, ja olen pienempien nukkuessa käynyt esim. hommailemassa jotain ulkovarastossa, ja 4v on ollut sisällä omissa puuhissaan.
 
Vieras
Postilaatikolla mäkin voisin käydä, tai roskiksella. Siinä menis sellainen 30sek-1min. Noi kaksi pienintä ja varsinkin se pienin just sen ikäinen ettei tarvi kuin muutaman sekunnin että tapahtuu pahoja.
 
En tiedä
5 v voi hyvinkin pärjätä 15 min, mutta pikkusisaruksia ei ikinä... Mua hirvittää sekin, kun kaveri jättää 5v:n, 3v:n 7kk vauvan sisälle, kun menee ulos hoitamaan eläimiä. Vaikka onkin pihassa, niin siinä voi tovi vierähtää. Ja siis ihan hereillä jäävät kaikki leikkimään. Itse jättäisin ehkä niin, että ainakin pienin nukkuu, jos pihassa olisin huutomatkan päässä, ja sittenkin itkuhälytin taskussa.
 
Postilaatikolla käynnin ajaksi, roskiksen viemisen ajaksi... ja ehkä mie voisin pihalla touhuilla jotain pientä, itkuhälytin mukana. (Omat lapseni tuntien vastaan näin.)
Mutta harkiten tarkkaan, sillä 5v ja 8kk ovat kuitenkin molemmat niin pieniä... siis ajatellen, että 5v saisi ajatuksen "hoitaa" vauvaa, ja nostaa hänet... ja sit voi sattua vaikka mitä.
 
Lissu
Ajatelkaas jos viisivuotias herää kun kukaan ei ole kotona? Raukka säikähtää aivan varmasti kamalasti!
Itse jätän lapseni keskenään (4 ja 2 v) kun käyn tupakalla eli olen heti oven takana ja kuulen kaiken.
 
Tupakalla käynnin ajaksi, ja silloinkin on itkuhäly ollu mukana, nyt kun nuo on jo yli 6v&3v niin jäävät keskenään sisään, osaavat tulla ovelle kertomaan jos on hätä. vahinko kun osaa tulla vaikka olisi itse sisällä.. *muistelee kahta edellistä tytön onnettomuutta*
 
En jätä edes tuota reilu 1v kun just ja just sen ajan että juoksen roskapussin pihalle ja sillonkin näen ikkunat+kuulen jos hän alkaa huutaa. Laitan tuolloin sellaseen paikkaan ettei pääse minnekään ominpäin ja viihdykettä. Johan siinä 10-15min ehtii tapahtua yhtä jos toistakin kun pikkulapset keskenään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Tupakalla käynnin ajaksi, ja silloinkin on itkuhäly ollu mukana, nyt kun nuo on jo yli 6v&3v niin jäävät keskenään sisään, osaavat tulla ovelle kertomaan jos on hätä. vahinko kun osaa tulla vaikka olisi itse sisällä.. *muistelee kahta edellistä tytön onnettomuutta*
Voihan se tulla joo, mielummin itse kuitenkin paikalla jos sattuu kun lapsi yksin vahinkoineen.
 
miuku
En jättäis. Jos esim. vie lapsen hoitoon autolla niin mitäs sitten jos sattuukin paha kolari matkalla,ettei pystyisi puhumaan ja sanomaan että lapset on kotona!!! Sielläkö ne kokopäivä yksinään olisi???!!! Ei sitä aina voi ajatella että mitä pahaa lapsille voi käydä vaan pitää ottaa huomioon että itselleenkin voi tapahtua jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Ajatelkaas jos viisivuotias herää kun kukaan ei ole kotona? Raukka säikähtää aivan varmasti kamalasti!
Ei meidän 5-vuotias säikähdä.

Ja sen saatan jättääkin nukkumaan kun lähdetään aamulla tallihommiin, mutta pienempiä en.

Meidän kolmikon (5v., 2v. ja 10kk) jätän keskenään max. roskien viemisen ajaksi. Pidemmäksi aikaa vain, jos nukkuvat, sittenkin itkuhälärin kanssa ja niin, että olen alle minuutissa sisällä.

Tosiaan tuon 5-vuotiaan voin jättää pidemmäksikin aikaa, se tietää mistä mut löytää jos herää enkä ole tässä. Välillä haluaa tulla/jäädä itse sisään ja sekin on mun puolesta ok. Mutta silloinkaan en lähtisi mihinkään pidemmälle, korkeintaan postilaatikolle (n. 1km reissu edes takas).
 
storm
itse voin jättää lapsen nukkumaan kun käytän koiria mutta en muuten enkä missään tapauksessa jos hereillä on (8kk). Noin montaa lasta en viitsisi keskenään jättää ollenkaan
 
viisastelija
Eiköhän teistä suurin osa jätä kuitenkin tuon ikäiset lapset hetkeksi yksin. Ihan varmasti käytte vessassa tai suihkussa ettekä raahaa lastanne sinne mukaan. Olkoon vaikka niin että suihkussa käynnin ajaksi lapset nukkuvat, vessassa käynnin ei.

Elkää siunailko. Tuskin olette sen parempia kuin ap:kään.
 
tiitus
pakko heittää yksi ajatus tähän, kun lukee et heti ollaan tekemässä lastensuojeluilmoitusta jos toinen jättää lapsensa vähäksi aikaa. Jokainenhan tuntee omat lapsensa parhaiten.Et kuin moni teistä äiteistä käy viihteellä ja on seuraavana aamuna hoitamassa lapsiaan, niin onko silloin täysin kelvollinen hoitamaan ja jaksaako kahtoa kunnolla, oisko tässä miettimistä omalle kohdalle kuin monella. Voisko kuin monelle tehdä ilmoituksen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitus:
pakko heittää yksi ajatus tähän, kun lukee et heti ollaan tekemässä lastensuojeluilmoitusta jos toinen jättää lapsensa vähäksi aikaa. Jokainenhan tuntee omat lapsensa parhaiten.Et kuin moni teistä äiteistä käy viihteellä ja on seuraavana aamuna hoitamassa lapsiaan, niin onko silloin täysin kelvollinen hoitamaan ja jaksaako kahtoa kunnolla, oisko tässä miettimistä omalle kohdalle kuin monella. Voisko kuin monelle tehdä ilmoituksen?
Torstaina ajattelin kyllä lähteä viihteelle... Ei ole kahteen vuoteen tullu käytyä.
Jos on huono happi, en juurikaan hoida lapsia seuraavana aamuna, niillä on isäkin.

Viisastelijalle:
Mä otan vähintään pienimmän suihkuun mukaan, isommatkin yleensä änkeää kylpyyn samalla.

Henk.koht. en ole niin kiinnostunut muiden asioista, että edes tietäisin miten tutut ja kaverit jättävät tai ovat jättämättä lapsiaan keskenään. Mun pitäis olla aika helkkarin varma ja hyvin perillä asioista, ja tuntea lapsetkin vielä hyvin, ennen kuin lähtisin sossuja soittelemaan.

Mutta itse en tuollaista kööriä jättäisi hereillä keskenään paljon yli minuutiksi. Tai edes nukkumaan, jos en ole itkuhälärin kantomatkan päässä.
 

Yhteistyössä