kuinka lopettaa imetys.

kuopus siirtyi tavalliseen maitoon ensin pikkuhiljaa ja nyt oikeastaan kokonaan on tavallisella maidolla. vuoden siis olen imettänyt ja poika saanut rinnasta kaiken maitonsa ensimmäisen vuoden aikana. nyt en sitten tiedän kuinka imetyksen lopettaminen onnistuu. aamulla oli pakko antaa rintaa, kun koko yön tuntui että toinen rinta räjähtää. ei eilen ole sillä rinnalla ollut ollenkaan. kipeää teki jo nukkuessa. pumpata kai vois kans yrittää. musta tuntuu etten koko aikana oo oikeen mitään pumppaamalla saanu, siks en oo sitä tehnytkään. pitääkö nuo rinnat saada välillä tyhjiksi asti ettei tuu tulehdusta vai riittääkö sen verran pumppaaminen että oma olo helpottaa.
mun järjen mukaan niitä hirveesti ei vois pumppailla, eihän se maidon eritys sillä tavalla lopu koskaan.

kuinka siis toimia?
 
"timppa"
mä tein niin, että vähensin kertoja. Esim. jos imetit normaalisti vaikka 8 kertaa, niin imetä enää 6 kertaa jne, vähennät pikku hiljaa niin rinnat ei pakkaudu.
En tiedä onko tää oikee vai väärä tapa, mutta mä vieläkin imetän, aamulla, kerran päivällä ja kerran illalla, tissitakiainen, armotonta huutoa vaan muuten :D
 
Vastaaja
Imetin 4 krt/paiva (hereillaoloaika), lopetin imetyksen kuukaudessa, jatin yhden imetyskerran/viikko pois, aloitin "turhimmasta" taisi olla iltapaivaimetys... ja viimesena jatin pois nukkumaanmenoimetyksen.

Kaksi lasta, molempia imetin vuoden, kuopus on nyt reilu 2v. Muistan sen viimeisen imetyksen, sanoin silloin "vaaville" etta nyt ei sit tule enaa. Haikea ja mutta myos helpottunut olo ;-)

Rinnat eivat tuntuneet (en ainakaan muista) liian taysilta, maidon maara vaan vaheni ja sit loput imeytyi kudoksiin, kun ei ollut enaa imijaa

Tsemppia!
 
hup
Meillä on ne kerran vähentynyt aina, viimeisenä ollut unitissuttelut. Ja sitten ei olekaan ollut paha siitä lopettaa kokonaan.
Näin meilläkin, imetys kerrallaan olen vähentänyt, yhdellä imetyksellä päivässä on menty lopussa 1-2 kk. Olen kaikkia imettänyt muutaman kuukauden yli vuoden ikään ja se viimeisen kerran jättäminen on itse asiassa ollut aika helppoa.
 
okei eli pikkuhiljaa jättää imetyskertoja pois sitä mukaan kun hyvältä tuntuu :) no meidän tissitakiainen varmasti tykkää kun ei vielä hetkeen tarvi ihan kokonaan luopua. malttia siis niin kyllä se siitä se eritys vähenee. kiitos neuvoista :D
 

Yhteistyössä