Kuinka lopettaa haaveilu?

• Viestiketjun aloittaja HaaveissaVaan
  • Ensimmäinen viesti
HaaveissaVaan
Vauvakuume ollut jo toista vuotta. Lapsia on ennestään kaksi edellisestä avioliitosta ja nykyisen kanssa yksi yhteinen. Mies ei enempää lapsia halua ja oma sydän särkyy. Tämä kaipuu ja kuumeessa eläminen on aivan tuskaa. Haluaisin vielä kerran kokea sen kaiken ihanuuden. Koen, että raskaus ja vauva ajat olleet parasta omassa elämässä. Miten tässä osaa ja pystyy luopumaan tästä haaveilusta? Olen yrittänyt paljon! En vaan onnistu. Olen miettinyt niitä hyviä puolia.. Lapset kasvaa, arki helpottuu jne rahaa "säästyy" ei tule univelkaa jne. Tämä ei mene ohi! :'(

Ikää tulee lisää, sekin ressaa. Mies kyllä sanonut ettei ole varma josko muutaman vuoden päästä, mutta en itse haluaa enää sitten. Olen jo hyvin yli kolmenkymmenen. Lapset 6-14v kyllähän sitä itsekin haluaa joskus alkaa elämään.

Yhden kerran tulin raskaaksi, viime vuonna. Se meni kesken. Raskaus oli kamala järkytys miehelle ja minulle suuri onni. Onneksi meni kesken koska mies olisi ollut abortin kannalla.

Ero ei ole nyt vaihtoehto ja "etsi uusi mies" jutut. Oisko kokemuksia miten tämän kuumeen selättää tai onko kellään niitä onnellisia loppuja että mies sitten halusikin lapsen. Ehkä sekin piristäisi.

Luopumisen tuskaa...

Äiti5x
Mä tiedän mistä fiiliksestä puhut. Itselläni on jo 5 lasta 2-17 iältään ja ikää itsellä 34v. Koen aikalailla samoja tunteita, mutta järjellä tässä pitäisi ajatella. Silti helpommin sanottu kuin tehty. Ihanaa olisi vielä yksi lapsi saada ja tiedän, että se olisi viimeinen pelkästään jo iän takia. Mies ei vaan halua enää lapsia. Ymmärrän senkin, mutta onhan tämä tukahduttavaa kun se fiilis on sisällä. En usko, että se fiilis vain lähtee pois, vaan ehkä sen kanssa pitää oppia vain elämään jos toinen ei halua enempää lapsia. Surullista, mutta yrittänyt itse keskittää fiilistä muihin asioihin. Tsemppiä

Oletko miettinyt lähtisikö se kaipuu sen uuden vauvan myötä, vai isikisikö uudestaan sitten kun pieninkin alkaa olla jo leikki-ikäinen? Joillakin se vauvakuume ja hormonimyrsky ei hellitä ennen kun itselleen tekee selväksi että lapsiluku on nyt tässä.

HaaveissaVaan
Olen miettinyt.. Mies sanonut samaa että jos se vauvakuume ei lopu. Ajattelen että jos vielä yksi lapsi tulisi niin se saisi riittää. Heti kierukka tai vaikka steri mutta sitten alkaa jo oma ikäkin tulla vastaan. Eli silloin se olisi pakko loppua tai pitää sisällä tämä kuume asia.

Jollain tapaa koen että tämä tilanne masentaa, vie iloa elämästä. Olisi niin ihana kun mieskin olisi kuumeessa, suunniteltais kaikkea ja ihanaa se lapsen yritys, jännitys, testien teko yms. Niin toivoin että saisin sen kaiken kokea, tuntea vauvan potkut, ostella pieniä vaatteita. . Kokea syntymän ihmeen! Pienten lasten hoitaminen, etenkin vauvojen on mulle luontaista.

Olen itkenyt tätä asiaa paljon, yrittäny ottaa tilalle muita juttuja, harrastuksia yms. Ei auta. Sitä huomaa iteki että vaan valehtelee itselleen ja yrittää ihan turhaan kun se ei tuo iloa. Nyt kun lapset on jo niin isoja niin uskon että vauva ajasta nauttisi erilai.

HaaveissaVaan
Ja joo, minä myös yritän ymmärtää ja ymmärränkin miestä nyt paremmin. Aluksi en voinut käsittää ja olin aivan raivona, surullinen, vihainen, katkera! Etenkin kun se viime vuotinen raskaus meni kesken ja sitä ennen mies jo oli abortin kannalla hyvin vahvasti.

Jälkeenpäin sitä tajusi että toinen ei vaan elämään sitä lasta enää halua ja piste. Toki ärsyttää että hän puhuu samalla kuitenkin että ei voi tietää jos mieli hällä muuttuu. Minusta tuo on minun kiusaamista ja tietää minun kannan asiaan että en enää 40v halua lapsia..tuskaa tämä.

perustele sillä, että ei kannata venyttää lapsen hankintaa. että kun tekee nyt. niin jää sitten pitempi aika vanhempana elää ja nauttia ajasta lasten teoin jälkeen. itse tiedän, että nyt osaa nauttia siitä, että voi tehdä mitä haluaa ja mennä mihin haluaa. kun ei enää ole lastenhoito ongelmia

HaaveissaVaan
perustele sillä, että ei kannata venyttää lapsen hankintaa. että kun tekee nyt. niin jää sitten pitempi aika vanhempana elää ja nauttia ajasta lasten teoin jälkeen. itse tiedän, että nyt osaa nauttia siitä, että voi tehdä mitä haluaa ja mennä mihin haluaa. kun ei enää ole lastenhoito ongelmia
Tätäkin yrittänyt. Ja mies kyllä ymmärtää tuon kannan. Itse olen lapsen teon aloittanut nuorena ja ajatellut juurikin että kun saisi kaikki niin ajoissa että sitten vanhempana riittää sitä aikaa itselle ja voi touhuta kaikkea. Meillä on erittäin huono tukiverkosto ja itse lapset hoidetaan jne. Sekin voi vaikuttaa asiaan miksi mies ei halua enempää lapsia... Koskaan ei ole kahden keskeistä aikaa, ei päästä minnekään jne. Itelle taas tämä aika normi tilanne ja muutenkin, pikkulapsi aika on loppujen lopuksi nopeasti ohi. Ikävää jos jää tämä tyhjyys ja tyhjän sylin fiilis.

Voihan se olla että parin vuoden päästä olen itsekin samaa mieltä että onneksi ei tehty tai että näin on parempi mutta itseni tuntien... Aika epätodennäköistä :D

vierailija
Täälä yksi kuumeilija!! Vertaistukea etsimässä meillä on yksi lapsi 2,5v.
Kuumeillut itse noin vuoden verran, kova kaipuu raskauteen, synnytykseen, vauva-aikaan jne..

mies ei halua toista lasta.. synnytys oli 1/10 kokemus miehelle ja meidän parisuhderakoili liitoksistaan 2vuotta synnytyksestä…. Joten hän ei halua kokea sitä uudestaan. Järkipäätös siis ettei meille tule toista lasta…

miten ihmeessä selätän vauvakuumeen?!?!

Yhteistyössä