Kuinka kipeänä punktion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikäneito70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ikäneito70

Uusi jäsen
27.05.2010
21
0
1
Mulla on (jos kaikki menee ok) punktio n viikon kuluttua ja mietin, että kuinkahan kipeäksi siinä tulee? Vaikka taitaa olla aika yksilöllistä tämäkin.
Töissä olen saanut jo vähän kommenttia siitäkin, että olen laukannut työpäivän aikana lääkärissä, ja pohdin vaan, että mitähän siitä punktiosta sitte seurannee. Olen töissä vähän niinku vuokrattuna, eli ei huvittais alkaa eri firmoissa kertoileen kaikkia asioitaan.
Aattelin, että en ota edes mitään sairaslomatodistuksia, ku näähän menee joka tapauksessa omaan piikkiin, mutta onko se yleensä 3 päivää ku toipumiseen tarvii? Työ on onneksi aika kevyttä...

eiku sori täältä, olin lukenu IVF keskusteluja niin, etten enää osannut ajatella mitään muita punktioita ja ajattelin, ettei muutkaan osaa... Siis munasolujen punktio kyseessä (vai folleiksiko niitä siinä vaiheessa nimitetään).

Eipä tuota etukäteen osaa sanoa. Kolme päivää saikkua siitä saa. Itse toimenpide vie sen puolipäivää valmisteluineen ja lääkehuuruista tokenemiseen.
Omani oli niin helppo, etten mitään pitkittäissuuntaista lepoa tarvinnut sen jälkeen.

minulle punktio oli tosi helppo. Lääkettä sai riittävästi. Taisin polilta kotiin lähdettäessä pyytää panadolin, kun ajattelin että jos auto kovastikin tärisee. Seuraavana päivänä kävin heittään pienen kävelylenkinkin jo.
Sairaslomien omaan piikkiin menemisistä Mä olen hoitoalalla töissä ja viimeksi olin pois töistä koko viikon, vaikka punktio oli vasta torstai päivänä. Sairasloma todistuksen koodina oli joku selittämätön lapsettomuus tai jotain. Olin valmistautunut siihen että palkkaa ei siltä viikolta makseta. Mutta maksettiin. Kerrankin sai positiivisesti yllättyä :-)

Se toelaki vähän tuntuu vaihtelevan, miten punktiosta paranee.. Eka punktiosta paraneminen meni ihan hyvin aikanaan, ainoana vaivana valtava turvotus, joka ei hirviästi liikkumiseen vaikuttanu. Siitäki tuli kyllä saikkua. Nyt, 2. punktion jäläkeen, olen ollu tosi kipiä. Punktio oli viime viikon periantaina ja saikku loppu eilen. Vähän varuillaan piti tosin olla, että joutuuko hakemaan lissää. Maha on ollu toela turvoksisa ja kipiä. Hyperiä on tainnu pukata. Nestettä ollu vattaontelosa. Makkoillesa menny monta vuorokautta ku ei ole oikein voinu liikkua. Liikkuminen ollu hiasta ku kaikki liikkeet tärähtäny niin pahasti mahhaan. Edelleen palion turvotusta, mutta helepottammaan päin menosa kuitenki :) En halua pelotella tällä kettään, mutta ei kannata olettaa, että kaikki menis välttämättä heleposti. Niin ku mie oletin viime punktion perusteela.. Ja sairaslomatodistuksesa oli koodi alavatsakivuista, ei siis liittyny lapsettomuuteen mitenkään.

Yhteistyössä