Kuinka kertoisit/ kertoisitko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
eskariopelle, että kesän aikana vanhemmat tapelleet paljon ja isi lyönyt äitiä, äiti soittanut hätäkeskukseen ja nyt lastensuojelun kautta pyytänyt perheelle apua??

jos oikeasti haluat kertoa ja teet sen lapsen edun vuoksi (jotta eskarissa osataan ottaa asia ja lapsi huomioon / ymmärretään lasta paremmin) niin kertoisin yleisellä tasolla, että on ollut vaikea kesä, perheessä riitoja ja että itse olet ottanut yhteyttä lastensuojeluun.

Päiväkodissa töissä olen ja mielestäni olis hyvä kertoa. Lapsi saattaa itsekin puhua asiasta jotain asioita/tilanteita. Hoitajant näin ollen hankalassa tilanteessa ei tiedä puhuuko lapsi totta.. Hankala asia vanhemiltkaan kysyä jos lapsi on ymmärtänyt tilanteet väärin tai puhunut omiaan

Alkuperäinen kirjoittaja hienoa jos haluat kertoa:
jos oikeasti haluat kertoa ja teet sen lapsen edun vuoksi (jotta eskarissa osataan ottaa asia ja lapsi huomioon / ymmärretään lasta paremmin) niin kertoisin yleisellä tasolla, että on ollut vaikea kesä, perheessä riitoja ja että itse olet ottanut yhteyttä
lastensuojeluun.

Peesaan tätä.

Hei!

Suosittelen kyllä kertomaan. Itse työskentelen eka-toka luokkalaisten kanssa ja lapset kyllä usein alkavat näistä asioista mainitsemaan, kun luottamusta kasvattavat hoitajaansa. On sekä sinulle että lapsellesi parempi, että hoitajat/ope osaa jo ennalta varautua asiaan - yhdistää sen lapsella mahdollisesti ilmeneviin emotionaalisiin vaikeuksiin ja keskustella asiasta tosiasioihin perustuen, ilman että lapsen mielikuvitus tai mahdollisesti vääristynyt käsitys asioiden kulusta ottaa keskustelussa liikaa valtaa. Minulla ollut työssäni useita perheväkivaltatapauksia ja parhaisiin tuloksiin on päästy lasten kanssa, joiden vanhemmat ovat kertoneet asiasta ja keskustelleet kanssamme tilanteesta. Suosittelen siis lämpimästi!Koska tällaista asiaa ei halua kertoa esim. aamulla lasta viedessä, suosittelisin varaamaan opelle keskusteluajan heti kun mahdollista. Ja mene keskusteluun ilman lasta, voitte keskustella asioista aikuisten sanoilla.

Yhteistyössä