Kuinka käy kylpyhuoneen siivous?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pii-paa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pii-paa

Vieras
Olen jo useamman viikon :ashamed: siirtänyt kylppärin siivousta ja jälki alkaa olla sen mukaista: saumat vaihtavat kohta väriä, lattia alkaa tummua jostakin kohtaa, saunassa klikkerit ovat saaneet noki/vesitahroja.
Olen odotellut jotain ihmettä tapahtuvaksi ja ajattelin jo ostaa Hobby Hallin scumbuster -vehkeen, jonka pitäisi auttaa puhdistuksessa. Onneksi googlasin sen ja löysin kotirouvan tekemän arvion laitteesta: ei jaksa pyöriä tarpeeksi tehokkaasti.
En millään jaksa itse hangata kalkki /nokitahroja pois, sitäpaitsi mies sanoi hankaamisen vahingoittavan pintoja. No, mitenkäs se muuten onnistuu ihmettelin.
Tilasin sitten äsken jotain ihmetököttiä netistä Universal Stone, jonka pitäisi olla kotimaista, allergialiiton hyväksymää, myrkytöntä ja joka paikan puhdistavaa. Katsotaan sitten kun purkki tulee, tekeekö silläkään mitään. Mun epätoivoisuuden määrä kasvaa sitten entisestään. Kohta hankin kaikenmaailman teollisuuskuumapesurit. Sitten saadaankin jo uusia koko kylpyhuone.

Onko jollakin parempaa konstia? En haluaisi ostaa mitään tehomyrkkyjä (tai jos sellainen ihmeaine löytyy, voin kokeilla sitäkin).
:wave:

Heippa!
Niin se vaan on täälläkin,että kylppärin siivous siirtyy ja siirtyy...
Mun mielestä paras konsti kuitenkin on kunnolla jynssätä pinnat puhtaaksi. En ole pajon ajatellut niitä pintoja. Käske miehes siivoomaan,jos sillä on parempi idea,sellanen joka ei kuluta niitä pintoja.
Tehokkainta olis siivota vaikka joka viikko niin ei tulis mitään pinttymiä. No siivoaa ken jaksaa!

ei siihen mitään erikoisaineita tarvita... tolulla on hyvin lähtenyt - sitäkin löytyy eri tuoksuisena. Olen käyttänyt kaakeleiden pesuun sinin 'hankaussientä' tai-mikä-sen-nimi-nyt-onkaan, sellainen valkoinen n. 2 cm paksu karhea sieni ja hyvin on lähtenyt.

Mä pesen kylpyhuonetta tosi harvoin. Meillä on lattialämmitys kylppärissä ja koneellinen ilmastointi (jonka tehot ylös suihkun ja saunan jälkeen tunnisksi), niin ei muhi seinillä ja lattioilla kosteus ja pysyy pitempään siistinä. Tänään kuitenkin ruiskutin spray-Tolua seinille ja hinkkasin harjalla seinät ja lattian.

Kiitos vastauksista!
Niin, sitähän minä pelkäsin, että tavallinen kunnon kuuraus vain auttaa asiaan. No, pitänee ostaa uudet pesusienet, kun entiset olen jo hinkannut puhki. Toivottavasti se ihmetökötti tulee pian.

Siivoamisiin!! ;)

Yhteistyössä