Kuinka kauan voi tehdä ilmoituksen hoitovirheestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
En pääse synnytyksessäni tapahtuneesta törkeästä laiminlyönnistä yli, ja olen alkanut miettiä sitä, että syyllinen pitäisi saattaa vastuuseen jotenkin. Kuinka kauan aikaa voi hoitovirheestä tehdä ilmoituksen?

Ensin mietin, että jätän asian sikseen. Syntyihän minulle terve vauva. Mutta mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän suoraan sanottuna vituttaa se tapahtunut.

Ota yhteys sairaalan potilasasiamieheen. Ota yhteyttä myös sairaalan ylilääkäriin. Tosin hänen kohdallaan saattaa sihteeri vastata, mutta kuitenkin. Voit kysellä asiasta.

En usko että ikinä on myöhäistä. Ainakin asia pitäisi saattaa tietoon.

Itsellenkin tehtiin hoitovirhe sektion yhteydessä. Asiasta on kulunut kohta 2 v. En ole saanut tehtyä valitusta.

Menetin verta 2 litraa, ja minulle unohdettiin tehdä verensiirto. Kätilö jopa ehdotti, että kävelen ulos synnytyssalista osastolle parin kerrosvälin matkan. Sain kyllä ne veret 1,5 vrk kuluttua, kun mies vaatimalla toistuvasti vaati minulle hoitoa (mulla alkoi tajunta hämärtymään ja jopa hengittäminen oli vaikeaa). Hoitajat tunnustivat, että papereitani ei oltu luettu kiireen vuoksi, ja jäin siksi hoidotta.

Liian pitkään hoitamattomasta verenhukasta seurasi mulle monenlaista vaivaa ja ongelmaa, ei onneksi kuitenkaan mitään pysyvää haittaa. Mua vain suututtaa saamani kohtelu NIIIIN syvästi, sekä ennenkaikkea se tosiasia, että imetykseni ei lähtenyt käyntiin (yksityislääkärin arvio) tuon kehoni todella huonoon kuntoon menon vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menetin verta 2 litraa, ja minulle unohdettiin tehdä verensiirto. Kätilö jopa ehdotti, että kävelen ulos synnytyssalista osastolle parin kerrosvälin matkan. Sain kyllä ne veret 1,5 vrk kuluttua, kun mies vaatimalla toistuvasti vaati minulle hoitoa (mulla alkoi tajunta hämärtymään ja jopa hengittäminen oli vaikeaa). Hoitajat tunnustivat, että papereitani ei oltu luettu kiireen vuoksi, ja jäin siksi hoidotta.

Liian pitkään hoitamattomasta verenhukasta seurasi mulle monenlaista vaivaa ja ongelmaa, ei onneksi kuitenkaan mitään pysyvää haittaa. Mua vain suututtaa saamani kohtelu NIIIIN syvästi, sekä ennenkaikkea se tosiasia, että imetykseni ei lähtenyt käyntiin (yksityislääkärin arvio) tuon kehoni todella huonoon kuntoon menon vuoksi.

toi jo tosi vakavaa,teet tietysti ilmoituksen!!

Todella kurjaa. Voin kuvitella kuinka pahalta sinusta ja puolisostasi on tuntunut. Pelkkä verenhukka saa olon jo tosi heikoksi ja kurjaksi. Saatikka sitten kun hoitajat eivät välitä potilaan hyvinvoinista.
Itsekkin sain verta pari päivää synnytyksestä ja olo oli ennen sitä todella heikko. Aluksi menasin pyörtyä kun nousin istumaan.
Antaisin palautetta kun asia on jäänyt vaivaamaan. Kuulostaa vaaralliselta hoitajien välinpitämättömyys.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

toi jo tosi vakavaa,teet tietysti ilmoituksen!!

Kyllä joo minustakin oli aika vakava laiminlyönti:/ Ja jotenkin se hoitohenkilökunnan asenne oli niin kamala... Ei välitetty, vaikka toinen oli aivan pökerryksissä, ne eivät vain ottaneet huonoa vointiani vakavasti, hokivat että on kiire. No, sitten kun lähdin viimein sairaalasta, omakätilöni oli kyllä selvästi pelokas. Taisi itsekin tajuta, että tuli tehtyä paha moka.

Alkuperäinen kirjoittaja karpaloinen:
Todella kurjaa. Voin kuvitella kuinka pahalta sinusta ja puolisostasi on tuntunut. Pelkkä verenhukka saa olon jo tosi heikoksi ja kurjaksi. Saatikka sitten kun hoitajat eivät välitä potilaan hyvinvoinista.
Itsekkin sain verta pari päivää synnytyksestä ja olo oli ennen sitä todella heikko. Aluksi menasin pyörtyä kun nousin istumaan.
Antaisin palautetta kun asia on jäänyt vaivaamaan. Kuulostaa vaaralliselta hoitajien välinpitämättömyys.

Voi ei:/ Meitä saman kokeneita on siis enemmänkin...

Juuri hoitohenkilökunnan välinpitämättömyys minua jäi vaivaamaan. Tulee väkisin mieleen, mitä jos joku hengenvaarassa oleva ei saakaan ko sairaalassa hoitoa vaikka pyytää? Jos touhu on tuollaista:/

Yhteistyössä