Kuinka kauan teillä kestää yksi imetyskerta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mulla tuntuu kestävän 1-2 tuntia toisin sanoen edellinen kerta ei ole loppunut ennen kuin seuraava alkaa. Lapsen paino nousee n. 80 gr/vk ja neuvolan mielestä rinnoista tulee tarpeeksi (syöttöpunnituksilla n. 100 gr 45 minuutissa yhdellä syötöllä, synnäreillä oli n. 45-50 gr/kerta). Eli välttämättä ei tarvitse antaa lisämaitoa vai istunko pershomeessa seuraavat kuukaudet sohvalla/sängyllä imettäen, kun ei pääse mihinkään. Monesti nukahtaa rinnalle tissi suussa. Joku kerta on annettu lisämaitoa, syö kyllä, mutta toisinaan tulee isoina pulautuksina pois. Vauvalla paljon vatsanväänteitäkin ja kovasti itkuinen. Ikää hänellä 1,5 kk.

Kyllä mulla lasten imetykset saattoi hyvinkin kestää 1-2 tuntia, vähän kasvaessaan alkoi lyhenemään nuo syötöt. :) pitkä imetysaika ei mitenkään välttämättä tarkoita, ettei lapsi saisi tarpeeksi maitoa.

Minulla on molemmat lapset olleet "nautiskelijoita" ja viihtyneet samoin tuntitolkulla rinnalla alkukuukausinaan. Muutamassa kuukaudessa välit pitenevät ja sessiot lyhenevät, pian huomaat imettäväsi sen kymmenen minsaa ja sitten mentiin!!! Eli "pysäytä" maailma ympäriltäsi ja keskity oleellisimpaan, nyt annettu panos kantaa teitä jatkossa pitkälle! (kyllä sitä muuta ehtii myöhemminkin, vaikka alussa varsinkin se imetys voi tuntua niin loppuelämältä...)

Mun esikoisella 24/7. =) Se oli just tommonen. Edellinen syöttökerta ei ollu vielä loppunu, kun toista jo pukkas... Pullosta söi parissa minsassa. En sit tiiä, kuinka paljon sen refluksi vaikutti mihinkin. Mutta tuon puolesta ei ollu lainkaan harmi, kun jouduin lopun imetysajan pumppaamaan ja antamaan pullosta. =) Nopeammin se kävi. :D

Mutta tämä toinen on ihan eri maata. Alussa toki meni pidempään, sit lyhensi ja nykyisellään syö yleensä jonkin pari minsaa. Ehkä joskus viisikin minsaa. Tosin tiedän, että tuossa ajassa multa tulee jo paaaaaljon maitoa (pumpullekin heruu viidessä minsassa yks aventin pikkupullo täyteen).

Tyttö oli varsinainen pikaruokailija, ei oikeastaan ikinä ollut rinnalla 15 minuuttia kauempaa, ihan alun jälkeen keskimääräinen ruokailuaika oli 5 min :)

[QUOTE="...";24176526]eiks 80gr/vko nyt oo liian vähän tuon ikäiselle? onkohan se raja 100 vai 150gr/vko. itkisköhän nyt kuitenkin nälkäänsä?[/QUOTE]

Entäs jos on kasvanut monta senttiä... Voihan se olla, että painoa ei tule, jos pituutta tulee...

Mun molemmat on olleet tehokasvajia. Tämä nuorinkin kasvoi 14 cm ekan 3 elinkuukautensa aikana. Toki sillä nousi yleensä painokin ihan kiitettävästi, vaikka onkin hiukan miinuskäyrillä.

meillä kesti ensimmäiset pari kuukautta kauan imetyssessiot. oli ja nukuskeli ja imutteli samalla. sohvalla koko alkuaika maattiin (ei ollu muita lapsia onneksi:) ), vaihtaen välillä puolta:D ei sillon naurattanu mutta kyllä ne alko helpottaan ja nopeutuun.

no tuota pojua sai imettää 24/7 ja ei sittenkään riittänyt, vaan kasvu pysähtyi ja lähti alamäkeen, mielelläni olisin imettänyt enemmän kuin nelisen kuukautta, mut allergia- ja refluksiepäily pisti homman sitten uuteen kuosiin...

Yhteistyössä