Kuinka kauan seurustelitte ennen kihloja? Kauanko kihloista meni avioliittoon?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ensimmäinen liitto: Kihloihin samana iltana kun tavattiin ja siitä noin puolitoista vuotta myöhemmin naimisiin.

Toinen liitto: Kihloihin vähän yli vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin muutamaa viikkoa myöhemmin.

"Kemeli"
Eka liitto : kihloihin 2v seurustelun alkamisesta ja naimisiin 3 vuotta kihlauksesta.

Nykyinen: kihloihin reilu 5 vuotta seurustelun alkamisesta ja tarkoitus olisi mennä vihille vuoden sisään. Ehkä nyt jo keväällä tai alkusyksystä.

tsuida
eräällä eksällä oli homma valmiiksi mietitty. 3kk seurstelua -> kihlat -> 2 vuoden päästä häät. taisipa näin sitten toteuttaakin uuden tyttönsä kanssa myöhemmin.

itselläni oli aikoinaan aika rajut teinikihlat. jo samana viikonloppuna kun alettiin seurustella puhuttiin lapsista ja avioliitosta. mentin tavallaan jo siinä kihloihin mutta virallisesti kera sormusten vasta kuukauden päästä. toisella kertaa menikin sitte neljä vuotta. ei ollu hoppua kun oltiin asuttu se 4v yhdessä ja tuntui jo kuin oltais naimisissa kera lasten.

näin jälkiviisaana ja sinkkuuden selvittämällä päällä sanoisin, että semmonen 1-3-v seurustelua ennen kihloja ois aika passeli. jos ois vähempi niin vois olla turhan impulsiivista ja jos enemmän niin sitten sitä alkukiihkoa tuskin on paljon jäljellä ja kihloihin ja naimisiin mennään vaan siksi että on totuttu siihen kumppaniin ja paikat levinny siihen malliin ettei muita enää usko saavansa. poikkeuksiakin tietty on. pääasia kuitenkin että jossain vaiheessa ennen avioliittoa jo asuu yhdessä. toista ihmistä ei tunne kunnolla ennen kuin sen kanssa on asunut.

[QUOTE="vieras";27765644]Suoraan naimisiin 7 vuoden seurustelun jälkeen. Mun mielestä kihlat on turha juttu...[/QUOTE]

Mä olen sillä tavalla vanhanaikainen, että mun mielestä kihlaus tarkoittaa sopimusta avioliitosta. Se ei välttämättä vaadi sormusten vaihtoa tahi sampanjan kilistelyä, kun vaan sopii naimapäivän, on kihloissa.

"vieras"
Kihloihin 3.5v "seurustelun" jälkeen (yhteen muutettiin vuoden yhdessä olon jälkeen). Naimisiin mentiin 5.5v kihloista, eli kun oltiin 9v oltu yhdessä. Kohta on 6. hääpäivä :)

Yhteistyössä