Kuinka kauan potalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vesimies

Uusi jäsen
20.02.2005
3
0
1
Kuinka kauan pidätte maksimissaan lasta potalla kerralla? Meillä on pari vuotias joka kyllä istuu ihan mielellään potalla, mutta välillä vaan itsestään tuntuu että päivässä ei paljon muuta tehdä kuin istutaan potalla. Poika ei osaa itse sanoa koska hätä on, joten aina on täysin arvailujen varassa koska voisi onnistumisia tulla. Eli jos laitatte lapsen potalle ilman että hän itse sinne pyytää eikä tulosta sillä kertaa näy tulevan, niin kuinka pitkän ajan kuluttua laitatte vaipan takaisin? Entä millaisin väliajoin lapsen potalle laitatte?

Meillä käydään potalla säännöllisesti ja näin on vaippa pysynyt suht kuivana. Tyttö on tosin vasta vuoden vanha, joten emme harjoittele vielä täysin kuivana pysymistä. Tyttö käy potalla aina unien ja aterioiden jälkeen ja yleensä potassa on ainakin pissa. Tytsy istuu potalla parista minuutista kymmeneenkin minuuttia, ilmoittaa itse, kun haluaa pois. Ja kakkaa ei ole vaipasta löytynyt ainakaan kolmeen kuukauteen!

Meillä kanssa saa istua potalla niin kauan kuin haluaa. Joskus tullaan nopeasti pois, mutta yleensä siellä viihdytään vähän liiankin hyvin. Ainoastaan jos on kiire, houkuttelen nopeammin pois. Joskus on tullut "otettua väkisin" tyttö pois potalta, mutta yleensä silloin on seurauksena se, että tarpeet tehdän aika pian sen jälkeen lattialle. Ja meillä ainakaan tuohon potallaistumisaikaan ei vaikuta se onko pissa/kakka jo tullut vai vasta tulossa vai ei ollenkaan ole oikea aika pottailla.

Viisikin minuuttia on jo hyvä.
Kannattaa istuttaa eka ennen iltakylpyä jos siinä on tyytyväinen, alottaa 3 x pvä eli aamupalan jälkeen, lounasunien jälkeen ja ennen kylpyä. Me ollaan vasta alottelemassa pottailua (19kk). Istutaan ja istutaan mutta mitään ei vielä ole saatu pottaan...no hätä. Kaikki ajallaan.

Yhteistyössä