Kuinka kauan pesette vauvan vaatteet erillään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaatteet"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pesin ne erillään ennen kuin vauva oli syntynyt, eli käyttöönotto pesun. Sitten kun vauva syntyi ja alkoi arki niin en nähnyt mitään järkeä alkaa pesemään erilleen. Samassa pyykissä on mennyt muiden pestävien kanssa.

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
Pesin niin kauan, kun oli puklutahroja, kakkatahroja ym. Mies väitti, että paidat alkoi haista puklulle, kun pari kertaa samassa pesin. Aika monet lastenvaatteet saa pestä 60 asteessa, jossa en tietty omia vaatteita voinutkaan pestä. Lapsella on edelleen aika paljon vaaleita vaatteita, jotka pesen toki erikseen tummista ja meillä aikuisilla ei paljon vaaleita vaatteita ole.

Kaikki vaatteet pestään tuoksuttomilla aineilla ilman huuhteluainetta. Urheiluvaatteet pestään erikseen ja lakana-pyyhe tms. pyykki myös

Pesuohjeiden mukaan mentiin ja mennään, kuusikymppiset yhdessä kestovaippojen kanssa, nelikymppiset saman väristen muun perheen vaatteiden kanssa.

Tärkeintähän on turhien hajusteiden välttäminen.

Mulla on 5 lasta ja pienin niistä muutaman viikon ikäinen. Eihän tässä muuta ehtis kuin pyykätä vajaita koneellisia, jos erittelemään rupeis. Täysiä 8 kg koneellisia vaan pestään.

Taisin pestä n 1v asti. Kysyin neuvolasta silloin kun vauva oli pieni että pitääkö pestä erillään niin th sanoi että jos nyt ei ihan likaisimpien työvaate tms likaisten pikkareiden ja sukkien kanssa pese niin ihan ok pestä omien vaatteiden kanssa :)

[QUOTE="mii";27904865]Taisin pestä n 1v asti. Kysyin neuvolasta silloin kun vauva oli pieni että pitääkö pestä erillään niin th sanoi että jos nyt ei ihan likaisimpien työvaate tms likaisten pikkareiden ja sukkien kanssa pese niin ihan ok pestä omien vaatteiden kanssa :)[/QUOTE]

Mä oon kyllä pessyt likaisten pikkareiden ja sukkienkin kanssa. Mutta mun vauva on syntynytkin mun alapäästä, kuinka ällöä!!! Ja vielä vastasyntyneenä ollut kosketuksissa mun alapääeritteiden kanssa.

[QUOTE="iiris";27904812]Erottelen vieläkin, "vauva" nyt 2,5 v ja toinen tulossa, joten molempien pyykit jatkossakin erillään muusta pyykistä. Eipä siitä haittaakaan ole ollut.[/QUOTE]

mulla ei oli kyllä aikaa eikä hermoja tollaseen. pyykkiä ku on kahen lapsen kans paljon. koko päivä menee ku päivystää kotona pesukonetta jos kaikkien vaatteet pesis erikseen

Tyttö oli alle 1v kun aloin pestä samassa. Pesuohjeiden mukaan lajitellaan.

Nykyään pestään kaikki alushousut 60 asteessa. Anoppi on töissä sairaalan pesulassa ja sanoi että alusvaatteet pitää pestä vähintään 60 asteessa. Sanoi myös että hyvä olis pestä muutkin vaatteet silloin tällöin (verkkareita ym. ei saa kuulema pestä yli 40 asteessa).

[QUOTE="mii";27904865]Taisin pestä n 1v asti. Kysyin neuvolasta silloin kun vauva oli pieni että pitääkö pestä erillään niin th sanoi että jos nyt ei ihan likaisimpien työvaate tms likaisten pikkareiden ja sukkien kanssa pese niin ihan ok pestä omien vaatteiden kanssa :)[/QUOTE]

Miten mä en nyt suostu uskomaan? :O
Siis ne vauvan omat vaatteethan saattaa olla paljon , anteeksi, paskaisemmat, kuin muun perheen pikkarit :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27904961:
Siis ne vauvan omat vaatteethan saattaa olla paljon , anteeksi, paskaisemmat, kuin muun perheen pikkarit :D
meidän vauvan niskapaskat :laugh: siellä ne on pörrännyt muiden pyykkien seassa.

mun ja miehen työvaatteet sit erikseen, kun niissä on nii pal kaikenmaailman betonipölyä ja muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27904961:

Jaa mitä et suostu uskomaan? Näin se th sanoi, on ne kummempiakin juttuja ainakin palstan mukaan sanoneet :D En missään vaiheessa sanonut että itse pitäisin tuota ohjetta järkevänä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä