Kuinka kauan pesette vauvan vaatteet erillään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaatteet"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27904956]
Nykyään pestään kaikki alushousut 60 asteessa. Anoppi on töissä sairaalan pesulassa ja sanoi että alusvaatteet pitää pestä vähintään 60 asteessa. Sanoi myös että hyvä olis pestä muutkin vaatteet silloin tällöin (verkkareita ym. ei saa kuulema pestä yli 40 asteessa).[/QUOTE]

pikkasen eri asia sairaalan alusvaatteet joita käyttää useat ihmiset kuin oman perheen alusvaatteet, joita ei yleensä käytetä "ristiin"..

Vauvan vaatteet ja harsot pesin 60 asteessa, omat vaatteet yleensä 40. Pyyhkeiden tai lakanoiden kanssa saatoin laittaa, tumma-vaalea-kirjopyykki erikseen lajiteltuna. Yleensä kuitenkin vauvan vaatteet omalla koneellisella.

Mä oon aina pessyt erikseen, ei siinä sen useampaa konetta tarvii pestä. Yksi kone viikossa vauvan ( nyt lasten, ne pesemään yhdessä) ja pari koneellista aikuisten pyykkiä viikossa. No vaaleita pesen kyllä yhdessä kun niitä niin vähän. Ja sitten on lakana/ pyyhe koneellinen.
En tee tätä niinkään minkään hygienia syyn takia, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että se on helpompaa kun lasten makkarissa on niiden pyykkikori ja alakerran vessassa toinen. En jaksa lasten vaatteita iltaisin kiikuttaa alas, niin laitan tohon niiden omaan ja sieltä sitten pesen.

En ole koskaan pessyt vauva-aikoina vaatteita erikseen. Miksi ihmeessä olisi pitänyt? Eihän siihen mitenkään riitä aikakaan, kun lapsiperheessä yleensä tuppaa olemaan niin paljon muutakin hommaa kun seistä tuntitolkulla pyykkikoneen ääressä.

Miksi ne erillään tulis pestä?

Eipä noista lapsista kapisia ole tullu, vaikka vauva-ajan vaatteet pyörineet muun pyykin mukana, aina.

Ekan kerran kuulin nyt että niitä pitäis erotella..samassa pesty kaikki, että saa 8kg koneen täyteen. Kestovaippailemme, ja nekin pestään 60 asteessa muiden samanväristen kanssa, toki kakat huuhdomme ensin pois. Pyykkiaineena koko perheelle hajusteeton, muuten tuloo piänsärkyä :)

Mä pesen niin kauan erikseen kun lapsen vaatteet on kakkaisia. Eli "kakattomat" vaatteet voin pestä muiden perheenjäsenten pyykkien kans ihan normaalisti, mut kakkaiset vaatteet erikseen. Ja kun niin monet täällä kysyy että miksi erikseen, niin ihan siksi että ällöttäisi pestä vähemmän likaisia vaatteita kakkaisten seassa.

[QUOTE="Vaatteet";27904768]Siinäpä se kysymys tulikin. Eli minkä ikäisenä olet laittanut vauvasi vaatteet muun pyykin sekaan pyörimään? Vai oletko erotellut niitä ollenkaan?[/QUOTE]

En ole erotellut ollenkaan.

Mä pesen niin kauan erikseen kun lapsen vaatteet on kakkaisia. Eli "kakattomat" vaatteet voin pestä muiden perheenjäsenten pyykkien kans ihan normaalisti, mut kakkaiset vaatteet erikseen. Ja kun niin monet täällä kysyy että miksi erikseen, niin ihan siksi että ällöttäisi pestä vähemmän likaisia vaatteita kakkaisten seassa.

Minkä ikäisen kakkavaatteista on kyse?ehkä mä olen jo niin vanha ja aika kullannut muistot jne..mutta esikoisen opetellessa vaipoista pois, ei kyllä tainnut tulla kuin muutaman kerran vahinko alushousuihin, jotka luonnollisesti huuhdeltiin hyvin ennen koneeseen laittoa.
Sama tehtäisiin vauvan bodeille, jos niihin joskus tulisi vaipasta ylivuotoa.ja ihan hyvin on peseytynyt kaikki pyykit koneessa samaan aikaan.

Meillä on kaikille oma pyykkikoppa ja olen siitä sitten aina koppa kerrallaa pessy pyykkejä. Eli ne vauvan vaatteet ja kaikkien muidenkin perheen jäsenten pykit pesen erikseen.

Alkuun pesin erillään. lapset on nyt 5v ja 1v7kk ja heillä on nyt yhteinen pyykkikori. heidän pyykit pesen siis yhdessä ja aikusten erikseen. ihan senkin takia ettei ne katoa :D siis pikku sukat ym. (joo meillä aina katoaa pesussa mm. sukan toinen pari...)

[QUOTE="vieras";27905835]Alkuun pesin erillään. lapset on nyt 5v ja 1v7kk ja heillä on nyt yhteinen pyykkikori. heidän pyykit pesen siis yhdessä ja aikusten erikseen. ihan senkin takia ettei ne katoa :D siis pikku sukat ym. (joo meillä aina katoaa pesussa mm. sukan toinen pari...)[/QUOTE]

ja toiseksi miehen työpaita ja sukat haisee niin törkeelle kun töistä tulee etten ilkee laittaa samaan esim,. vauva bodyn kanssa. usein hällä sukat valkoset aamulla kun lähtee mutta mustat kun tulee töistä..

Edelleen pesen erillään. POika kohta 3v. Tuo vaan siitä syystä, että omat vaatteet on suurin osa mustia/tummia ja kun taas pojan vaatteet on todella värikkäitä tai vaaleita.

Poika kohta kolme vuotias ja tyttö puolitoista, pesen heidän vaatteensa erikseen, olen aina pessyt. En oikeastaan tiedä miksi, näin olen vaan tottunut tekemään :) Ei sitä pyykkiä sen enempää joudu pesemään, kerran viikossa aikuisten pyykit ja kerran viikossa lasten. Tykkään lasten vaatteet pestä hajusteettomilla ja aikuisten taas hajusteellisilla.

Alussa erikseen. Vauva tuotti paljon pyykkiä verrattuna aikuisiin ja kovin hirveää vaatevarastoa vauvalle ei ollu tilaa säilyttää. Pyöritin siis alkuun usein erillään aina tarpeen mukaan. Itsestään se vaihtu sitte sekakoneellisiin kun hieman väheni pojan pyykkimäärä.

Yhteistyössä