Kuinka kauan olette jaksaneet töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viikkoja 31, vielä pitäisi jaksaa töissä, mutta selkä on välistä tosi kipeä ja jaksamisen kanssa muutenkin tiukkaa, lepäämään ei pääse kun yöllä, siitä pitävät lapset kotona huolen, kun mies töissä.

Kehtaako jo kysäistä saikkea ja millä perusteella?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viikkoja 31, vielä pitäisi jaksaa töissä, mutta selkä on välistä tosi kipeä ja jaksamisen kanssa muutenkin tiukkaa, lepäämään ei pääse kun yöllä, siitä pitävät lapset kotona huolen, kun mies töissä.

Kehtaako jo kysäistä saikkea ja millä perusteella?

No jos palstaan uskominen niin odottaja ei tietenkään jää saikulle vaan painaa loppuun asti koska raskaus ei oo sairaus...
Tottakai sun pitää oma jaksaminen ja kykeneminen arvioida, ei sille saikulle oo mitään kehtaamisrajaa.

Molemmilla kerroilla loppuun asti eli 30 arkipv ennen laskettua aikaa oon jääny lomalle. :saint: Nyt odotan kolmatta rv 34 ja en olisi jaksanut olla töissä näin pitkälle.. Ehkä joskus 32-33 olisin heittäny pyyhkeen kehään. Nyt olen siis kotona 2 lapsen kans. Ei näköjään "vanha" kroppa enää kestä yhtä hyvin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
olen jaksanut ihan äippälomaan asti =) ja kaupan alan hommia, maitolaatikoita lakkasin nostelemasta siinä 27viikon kohdalla... =)

Kaupan alalla ollaan täälläkin, mutta pitää vaan purkaa kaikkia kuormia, eli lihaa, maitoa ja heviä, ja siitä selkä ei oikein pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen jaksanut ihan äippälomaan asti =) ja kaupan alan hommia, maitolaatikoita lakkasin nostelemasta siinä 27viikon kohdalla... =)

Kaupan alalla ollaan täälläkin, mutta pitää vaan purkaa kaikkia kuormia, eli lihaa, maitoa ja heviä, ja siitä selkä ei oikein pidä.

juu, mä olin kanssa leipävuorossa yleensä, ja siihen kuului iltaisin myös maitokaappi.. ihan hyvin meni, vaikka kaikki varoitteli, kun olen vielä ylipainoinen, mutta lihaskunto ilmeisesti kohdallaan :D hyviä vointeja ja pyydä saikkee jos sitä tarvit!

Esikoisesta oli ihan äitiysloman alkuun töissä, mut silloin saikin kaikki illat levätä. Kakkosesta jäin sairaslomalle joskus 33 viikolla, selkä oli kipeä ja tosi kovat liitoskivut. Sitä ennen olin jo jossain vaiheessa ollut viikon sairaslomalla, kokeilin pari viikkoa töissä mut ei onnistunut. Meillä oli ihana neuvolalääkäri joka kirjoitti sairaslomaa heti, en itse ehtinyt sitä edes pyytää kun olin vastaanotolla vaivojeni vuoksi. Kolmannesta olinkin jo valmiiksi kotona kahden lapsen kanssa, mutta voin sanoa että loppuu asti en missään nimessä olisi töissä pystynyt olemaan.
Ei ole mikään häpeä jäädä s-lomalle, pitää kuunnella itseään. Ja mulla sellainen työ että välillä istumista, kävelyä, seisoskelua...

Esikoisesta olin loppuun saakka töissä, mutta alussa oksensin ekat kk. Sama homma toisesta ja sitten viikot 15-22 töissä ja sitten supistusten takia saikulla loppuun saakka. En kyllä tiedä saako saikkua "vain" väsymyksen perusteella.

Esikoisesta jäin sairaslomille rv26. Ja kyllä siinä meni muutama viikko tosi heikossa kunnossa ennen kuin rohkaistuin tuon ratkaisun tekemään.

Raskaudet on todella erilaisia eikä se sairaslomille jäänti ole raskausviikoista kiinni, vaan ihan odottajan omasta voinnista ja sikiön turvallisuudesta. :hug:

Ekasta jäin 2kk ennen mammalomaa saikulle, ei ennestään vino selkä kestänyt maito-, ja pakastelaatikoiden nostelua ja kanniskelua.

Tokasta ei saikkua, jäin tasan silloin kun mammaloma alkoi, ja silloinkin vielä harkitsin, että olisin voinut viikon-pari olla töissä.
Fyysisesti kevyttä toimistohommaa.

Kolmannesta olin jo hoitovapaalla, jos olisi ollut mahdollista niin olisin mieluummin ollut vaikka töissä vikat viikot. Kevyempää kuin kahden pienen ja mahan kanssa.

Loppuun asti, keittiöllä. Maitopoika nosti maitolaatikot alas kun näki että meikä tulee vastaan :D
Työkaverit ei antanu mun kiivetä keittiöjakkaralle ja nostoapua sai aina.
Pomo kehotti syömään välipaloja "firman" piikkiin :D

Olin niin hyvässä voinnissa että oisin voinu olla töissä vaikka synnytyspäivään saakka :D Kotona oli tylsää ja oli ikävä työkavereita ja jopa töitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä myös kaupan alalla. Yksin aamussa purin leivät, lihat, maidot ja sen jälkeen kuivakuormaa ja 2min. välein ravasin kassalla palvelemassa asiakasta. Mä jäin saikulle viikolla 30. Pari edellistä viikkoa oli jo aika tuskaa ja yks ilta oli vaan todettava et nyt ei enään pysty, kun en illalla päässyt töiden jälkeen enään sohvalta ylös ilman itkua. Kärsin aivan kamalista liitos ja nivus kivuista. Kauhulla odotan onko kivut seuraavassa raskaudessa yhtä kovat.

Yhteistyössä