kuinka kauan kestää astianpesukoneiden ohjelma

• Viestiketjun aloittaja astianpesukoneesta
  • Ensimmäinen viesti
astianpesukoneesta
Nyt kuulostaa varmaan tosi tyhmältä kysymykseltä, mutta ollaan juuri muutettu uueen kotiin, jossa ekaa kertaa elämässämme käytössä astianpesukone...ja olen erittäin ihmeissäni kun kaikki ohjelmat kestää 2-3 tuntia, mielestäni se on erittäin pitkä aika...Olenko väärässä vai onko se ihan normaalia? Tekis mieli meinaan ostaa uus pesukone, vaikka ihan upo uusi tämäkin kone on, mutta hidas ku mikä....

-----
Hitaita nuo perusohjelmat on. Meillä on erikseen pikapesu, joka kestää puoli tuntia ja jätää likaiseksi jos on vähänkin likaista joukossa. Sitten siinä laitteessa on joku pikanappula, joka lyhentää ohjelmien kesto mutta lisää veden käyttöä tms. Että tiedä sitten, mikä on ekologisinta. Ärsyttävän hidas vehje on kyllä.

"vieras"
Meillä 5 vuotta vanhna Rosenlew ja normaali ohjelma kestää n. 1,5 tuntia. Pikaohjelma 30 min ja sitä käytetään paljon, kun tulee puhdasta. Vanhempani ostivat koneen pari vuotta sitten. Piheinä olivat vain halvimman ottaneet eikä kyselleet mitään ja ohjelma pyörii 2,5 tuntia eikä pikapesua minkäänlaista.

vierastyttö
päädyin tänne, koska olen nyt kuunnellut pari tuntia siemensin pyörittävän eko-pesuohjelmaa. En taida jäädä odottamaan lopetusta. Ohjekirja on - siellä mainitaan vain jostain ohjelman lyhentämisestä, mutta minkään ohjelman kestoa ei mainita. On eka kerta kun käytän tiskikonetta... (ei ole sellaisiin härdelleihin ikinä ollut varaa, tämäkin on vuokranantajan...)

"vieras"
Meillä Bosch tiskikone ja normaali pesuohjelma jossa automaattinen lämpötilan säätö kestää n. 1,5h. Pitempi ohjelma pari tuntia. Pikaohjelma 30 min ja puhdasta tulee silläkin ellei ole hirmu pinttynyttä puurolautasta tms. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu ja koneessa on myös tuo digitaalinen aikanäyttö.

vierailija
mulla eco ohjelma jota käytän kestää 2--3 tuntia empä ole kellolla aikaa ottanu koskaan mut tulee aina puhtaita vaikka olis kuinka likaisia tietenki piutää myös olla hyvä tiski tapletti ei mitään halpis tapletteja kanti käyttää kokemus sen on kertonu aikoinaan kun koneen ostin niin ostin jotain halpis tiskitapletteja niin sai pestä useaan kertaan että tuli puhtaita mut kun nykyään ostan
https://www.tokmanni.fi/konetiskitabletti-40-kpl-quantum-max-5701092112101 tuollasia käytän niin tulee puhtaita astioista eikä tarvi monta kertaa pestä samoja astioita

vierailija
mulla eco ohjelma jota käytän kestää 2--3 tuntia empä ole kellolla aikaa ottanu koskaan mut tulee aina puhtaita vaikka olis kuinka likaisia tietenki piutää myös olla hyvä tiski tapletti ei mitään halpis tapletteja kanti käyttää kokemus sen on kertonu aikoinaan kun koneen ostin niin ostin jotain halpis tiskitapletteja niin sai pestä useaan kertaan että tuli puhtaita mut kun nykyään ostan
https://www.tokmanni.fi/konetiskitabletti-40-kpl-quantum-max-5701092112101 tuollasia käytän niin tulee puhtaita astioista eikä tarvi monta kertaa pestä samoja astioita
finish merkin astianpesukone tapletut on hyviä olen joitain muitakin kokeillu mut tuo merkki on musta paras

Yhteistyössä