Kuinka kauan kestää verenluovutuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siihen, että veri valuu siihen pussiin menee varmaan noin vartti, mutta sen päälle kannattaa varata aikaa mahdolliseen jonottamiseen, kyselykaavakkeen täyttämiseen jne. Mulla olisi luovuttaminen kohta taas edessä, maaliskuun lopulla :).

Minulla menee sen pussin täyttöön aina alta 5 minuuttia mutta koko visiittiin lipsahtaa 15 minuuttia, onhan minun saatava veripalvelun erinomaista mehuakin juodakseni ja samalla aina tulee istuttua rennosti paikoillaan.

Olen ensimmäistä kertaa menossa ja vähän jännittää vaikka innoissani olen :)

Tuleeko sen jälkeen helposti huono olla? Minua ei verikokeet, veri tai neulat ole koskaan häirinneet mutta mietin että alkaako heikottaa kun verta lähtee "niin paljon"? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Tuleeko sen jälkeen helposti huono olla? Minua ei verikokeet, veri tai neulat ole koskaan häirinneet mutta mietin että alkaako heikottaa kun verta lähtee "niin paljon"? :)

ei ole koskaan heikottanut, enemmänkin kevyt olo ja rappusia noustessa vetopoissa päivän. Muutoin olo ihan normaali :) Tsemppiä, mukavaa se on ja mehu on siellä ihanaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mulla tulee aina heikko olo verikokeen jälkeen, mutta ei koskaan verenluovutuksen jälkeen.

Juo jo siinä vaiheessa kun tätät sitä kyselylomaketta (eli ennen luovutusta). Juomalla litran pystyy "korvaamaan" luovutetun verimäärän.

Yhteistyössä