tenniskyynärpää/golfkyynärpäästä kärsineitä paikalla ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E muista tarkalleen kuinka kauan meni, mutta vasta leikkaus auttoi. Tenniskyynärpää siis oli. Kortisonia kävin hakemassa kerran viikossa viiden viikon ajan, jumppaamassa, valoa ja lämpöhoitoa saamassa. Kun lääkäri oli sitä mieltä että koitetaan ensin KAIKKEA mahdollista ja sitten vasta leikataan. No, monta viikkoa ja useampi kuukausi meni etten ollut työkunnossa, sitten leikattiin, s-lomaa noin 3 viikkoa ja nyt on ollut kunnossa sen jälkeen. Järjetöntä tuhlausta oli noi kaikki muut MUN kohdalla, jos ois heti leikattu, ois työnantaja säästäny rahaa, minä hermoja ja jumpparit sun muut aikaansa. Mutta aina ei voi voittaa. Tsemppiä :hug:

|O |O |O

mulle lääkäri sano et kortisooni ei välttämättä auta, kirjoitti voltarenia reseptin, käski ostaa tuen tohon kyynärpäähän ja käski pistää vielä kylmägeeliä..

onneks toi käsi ei oo kipeä, pikkurilli ja nimetön ja kämmensyrjä vaan on puutuneen tuntuiset olleet nyt viikon verran.

saikkua en ottanu, ku just alkaa viikon loma..mä elättelen toiveita et sen aikana ton saisin kuntoon :kieh:

niin ja mulla siis toi golfkyynärpää

Mä oon kanssa kärsinyt samasta vaivasta 10 vuotta, välillä on ollut parempi. Nyt poika hajotti käden ihan täysin (painava ja jatkuvasti sylissä). Laitettiin kortisonipiikki ja fysioterapiaa sekä ultraa. Kyynärpää tulehtui piikistä ja siitä hävisi kaikki pehmytkudos. Käsi on nyt melkein kipeämpi, varsinkin jos osuu johonkin.
Nyt hain vihdoin Instrumentariumista tuen siihen ja voin suositella. Kipua ei tunnu tuen kanssa mutta öisin juilii ja jää jumiin. Mobilat ice on kans tosi hyvä.
Tsemppiä! Tiedän tunteen...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä oon kanssa kärsinyt samasta vaivasta 10 vuotta, välillä on ollut parempi. Nyt poika hajotti käden ihan täysin (painava ja jatkuvasti sylissä). Laitettiin kortisonipiikki ja fysioterapiaa sekä ultraa. Kyynärpää tulehtui piikistä ja siitä hävisi kaikki pehmytkudos. Käsi on nyt melkein kipeämpi, varsinkin jos osuu johonkin.
Nyt hain vihdoin Instrumentariumista tuen siihen ja voin suositella. Kipua ei tunnu tuen kanssa mutta öisin juilii ja jää jumiin. Mobilat ice on kans tosi hyvä.
Tsemppiä! Tiedän tunteen...

juu mä hain ton tuen kans tänään..kuinka paljon sä pidät sitä päivässä? ku myyjä sano et sitä pidetään niin pitkään ku käsi paranee, ja paketissa sit luki et ei yli 4 tuntia kerrallaan..kauan siis taukoa ennen ku sen laittaa takas? 10min, 30min ??

ärsyttävää ku ei tiiä mitä pitäis tehdä :ashamed:

Mä oon pitänyt sitä aina jos teen jotain "fyysistä", imuroin, nostelen paljon lapsia jne. Otan sit välillä pois et saa käsi hengähtää. Mä huomasin kans saman suosituksen ja myyjä sanoi et pidä aina silloin kun teet jotain. Aika hyvin on toiminut noin.

Mä oon pitänyt sitä aina jos teen jotain "fyysistä", imuroin, nostelen paljon lapsia jne. Otan sit välillä pois et saa käsi hengähtää. Mä huomasin kans saman suosituksen ja myyjä sanoi et pidä aina silloin kun teet jotain. Aika hyvin on toiminut noin.

kiitos :D

Ole hyvä! Toivottavasti käsi paranee pian!

"onneks" on vasen käsi, vaikka kyllä oon tässä viikon aikana huomannut et aika paljon sitä sit kuitenkin tolla vasemmalla tulee hommia tehtyä.

vielä sentään kivuton toi käsi, voin vaan kuvitella mitä tää olis jos se vielä särkis :kieh:

Mä oon kärsinyt golfkyynärpäästä kohta puoli vuotta. 3 kertaa kortisonipiikkiä saanu, olen pitänyt tukea ja lastaa, syönyt Voltarenia kuureina, laittanut kylmägeeliä ja- pussia, saanut hierontaa+sähköhoitoa...ja ei vaan auta. Käsi ei taivu täysin koukkuun eikä suoraks. Särkee eniten öisin. Työpaikkalääkäri meinaa vaan laittaa siihen seuraavaksi botuliinia (Botox-myrkkyä), mutta en halua sitä. Ihmettelen, mitä pitäis tehdä. Menen ens viikolla toiselle lääkärille.

Meitsillä on ollu kaks vuotta putkeen oikee käsi niin kipee et en kans pysty taivuttaan sitä koukkuun enkä sitäkään vertaa suaraks...mulle kans kirurgi ehdotti tota botoxia...oon vähän kallistumassa siihen suuntaan että saatan ottaakkin sitä,rupee meinaan oleen jätkä aikas epätoivonen,kuiteskin oikee kätisenä melko hankalaa arki kun on käsi melki pois pelistä...ei oo paljo tarvinu tennismailaa heilutella viimevuosina eikä senpuoleen oo pystyny tekeen töitäkään...särkylääkkeitä oon syöny nyt parin viime kuun ajan ihan vaan satunnaisesti,sillon kun ei kestä olla ilman,rupes meinaan kyrsiin ne lääkemäärät...

Hei! Olen tullut siihen tulokseen,että alussa kun toi gollffari on pahana,jumppaus,voiteet ja lääkkeet auttaa parhaiten.Ja sitä jumppausta kannattaa harrastaa joka päivä edes vähäsen.Ja asioita joita KANNATTAA välttää,ovat :tietokoneella ja kännykällä näpyttely,työ jossa joudut nostelemaan paljon käsiäsi tai joudut puristamaan tai vääntämään kättäsi tai sormiasi ja viimeisenä muttei vähäisempänä kauppakassien kanto.Näillä ohjeilla pääsin eroon,mutta harjoittelenkin joka päivä.Ja määrät eivät ole hurjia :) Tsemppiä kaikille,ymmärrän jos ottaa päähän! Tuikku

joopa joo, edelleen sama vaiva, käsi leikattiin vuos sitten toukokuussa, se auttoi noin 6kk suht hyvin mut nyt taas ollu useamman kuukauden huonona.
mulla siis oli hermopinne kyynärpäässä, ja vapautusleikkaus tehtiin, nyt ilmeisesti hermo on arpeutunut, eikä vieläkään oo ortopedille aikaa tullu vaikka työterveydestä 6kk sitten lähete sinne laitettiin.

Mulla todettu työterveydessä molemmissa käsissä tennis-ja golfkyynerpää n.2 viikkoa sitten, hoitona tulehduskipulääkkeet arcoxia, voltaren emulgel, ja sairaslomaa...kipu alussa oli aivan kamalaa, ei saanut öisin nukuttua, jouduinkin hakeen päivystyksestä tramal koviin kipuihin, sitä en pysty enää syömään, kun oli liian vahvaa. Aluksi jopa kahvikupin nostaminen tuotti kipua. Nyt tilanne vähän parempi, kipuja edelleen, en tiedä koska Tää paranee (työperäinen vaiva, paljon nostoja työpäivän aikana)

Yhteistyössä