Kuinka kauan kestää toipuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sijainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sijainen

Vieras
kun on tenniskyynärpää? Lääkäri määräsi ainakin 2 vk lepoa. Eka piikin sain perjantaina, seuraava 10.1. Sormet ovat turvonneet ja jäykät, onko normaalia? Syön Arcoxiaa.

Minulla ei ole ollut tenniskyynärpäätä, mutta paha jännetupentulehdus muutaman kerran. Toipuminen siitä kesti varmaan pari kuukautta pahimmillaan ja sen aikaa vedin lääkkeitä. Rasitusvammoissa on ehdottoman tärkeää, että ne pystyisi hoitamaan ihan alkuvaiheessa. Jos ne pääsevät pahaksi, toipuminen on hidasta. Se on niin hidasta, että olen tehnyt kaikkeni niiden ennaltaehkäisemiseksi, eikä nyt ole moneen vuoteen ollutkaan pahempia ongelmia. Otan lyhyen burana- ja lepokuurin heti, jos alkaa tuntua siltä, että homma alkaa alusta ja se onkin jäänyt siihen.

[QUOTE="peukalo";29388699]Minulla ei ole ollut tenniskyynärpäätä, mutta paha jännetupentulehdus muutaman kerran. Toipuminen siitä kesti varmaan pari kuukautta pahimmillaan ja sen aikaa vedin lääkkeitä. Rasitusvammoissa on ehdottoman tärkeää, että ne pystyisi hoitamaan ihan alkuvaiheessa. Jos ne pääsevät pahaksi, toipuminen on hidasta. Se on niin hidasta, että olen tehnyt kaikkeni niiden ennaltaehkäisemiseksi, eikä nyt ole moneen vuoteen ollutkaan pahempia ongelmia. Otan lyhyen burana- ja lepokuurin heti, jos alkaa tuntua siltä, että homma alkaa alusta ja se onkin jäänyt siihen.[/QUOTE]

Mutta kun olin töissä ja välillä irvistelin kivusta! Joten aika pahaksi on päässyt jo. Kuukauden on oireillut. Ajattelin että jaksan vielä ja joululoman kun huilaan, pääsen töihin. Ei parantunut yhtään joululomalla. Menin liian myöhään lääkäriin :(

No, ensi kerralla sitten menet ajoissa vaikka työterveyslääkärille ja sanot että homma meinaa alkaa taas. Minulla on semmoinen työ, että olen voinut vähän vaihtaa työtehtäviä silloin kun alkanut rasitusvammaa pukkaamaan. Noissa rasitusvammoissa ei tosiaan viimeiseen asti sinnittely kannata, tulee vaan entistä enemmän poissaoloja!

Jännetupen tulehdus sairaslomien ja kortisonipiikkien jälkeen vielä kroonistui ja lopulta ei auttanut kuin leikkaus. Nyt ok kunnossa, vaikka ei täysin entisellään. Hoitakaa ajoissa ja ajan kanssa kaikki tuollaiset vaivat, ettei käy kuten minulle.

Mietin vain, että jos kortisooni ei auta. Pitäiskö heti pyytää päästä leikkausjonoon? Minulla on vakuutus, korvaisikohan leikkauksen, kun on töistä aiheutunut?

Mietin vain, että jos kortisooni ei auta. Pitäiskö heti pyytää päästä leikkausjonoon? Minulla on vakuutus, korvaisikohan leikkauksen, kun on töistä aiheutunut?

Minulla kävi niin, että jännetupentulehdus tuli ensin vasempaan ja lähiviikkoina myös oikeaan käteen. 2kk sairauslomaa ja kortisoniakin laitettiin. Oikea käsi palautuikin, mutta vasen on oireillut pitkin mennyttä vuotta. Julkiselle puolelle sai jonottaa yli kuukauden ja senkin jälkeen sanottiin, että ennen kuukauden mittaista lepo ja kipulääke kuuria ei voida laittaa lähetettä käsikirurgille. Kävin pari päivää sitten yksityisellä, sain kortisonia ja lähetteen. Lääkärin kanssa sovittiin, että jos käsi parantuu ja tulee aika, perun sen. Minulla ei ainakaan vakuutus kata. Työpaikkalääkärikään ei voinut kirjata työtapaturmaksi, kun se luokitellaan sairaudeksi. Nyt olen ollut melkein vuoden poissa työelämästä, koska työtehtävissä nostelu oli välttämätöntä ja alalla kaikki työtehtävät ovat samantyyppisiä. Alan vaihto on suunnitteille. Suosittelen myös hoitamaan mahdollisimman pian pois päiväjärjestyksestä. Itse menin myös liian myöhään lääkäriin oireiden ilmaantuessa ensi kertaa. Mutta kukapa semmoista osaisi tulkita jos ei ole ennen ollut. Minullakin alkoi pieninä vihlaisuina. Itseäkin huolettaa leikkauksen riskit, mutta pakkohan se on mennä jos on kroonistunut tulehdus.

Yhteistyössä