Kuinka kauan kestää toipua? Milloin on valmis? Kyse parisuhteesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvieeras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvieeras

Vieras
Taustaa. Olen eronnut, kolmen lapsen äiti. Ennenkaikkea nainen. Suhde oli vaikea ja siitä on aikaa, lasten isään..
Erosta on jo kohta kaksi vuotta, ja vieläkin tuntuu että EN ole valmis uuteen suhteeseen, tapaamaan ketään uutta. Mielenkiinnolla kysynkin kuinka kauan vie aikaa, että on valmis uuteen suhteeseen? Onko koskaan valmis? Kuinka kauan sinulla meni erosta, ennen kuin aloitit uuden suhteen? Ja ennenkaikkea kestikö se? :)

Sitten on valmis uuteen suhteeseen, kun ei enää kaipaa mitään menneisyydestä. Kun tieto eksän uudesta ei satuta, tai tunnu miltään.
Mun erosta on yli 2 vuotta, eikä tunnu siltä,että haluaisin ketään mun elämään, helpompaa olla itsekseen ja keskittyä olennaiseen.
Jos joskus tulee vastaan joku, joka tuntuu joltain, niin sit sitä varmaan on valmis suhteeseenkin.

Se on niin yksilöllistä ja riippuu ehkä siitäkin millainen ero oli. Minä olen eronnut 5kk sitten ja koen olevani vallmis uuteen suhteeseen (ja sellainen onkin tässä aluillaan). Erosimme yhteisestä päätöksestä ja molemmat olemme tyytyväisiä siihen että erosimme. Exällä on jo uusi suhde ja minä olen vilpittömän iloinen hänen puolestaan.

Omalla kohdalllani en osaisi kuvitella että olisin ilman parisuhdetta vuosikausia.

Itsellä meni noin 8 vuotta, mutta en silti ole seurustellut vieläkään vakavasti vaikka erosta on jo yli 10 vuotta. Tosin olime yhdessä parikymmentä vuotta. Olen tyytyväinen itsenäisyyteen, vaikka tietty välillä kaipaa toista ja läheisyyttä. Tie on kuitenkin nyt auki.

Mun erosta on kohta 5 kuukautta ja exällä on ollut alusta lähtien uusi nainen kuvioissa. Kesällä vielä tuntui siltä, että mä en voi edes katsella muita miehiä päin ja ajatus siitä, että exällä on uusi oli aivan hirveä, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että ei tää elämä nyt niin kamalaa olekaan, exää en todellakaan takaisin enää huolisi ja nyt pystyn jo hieman ajattelemaan muitakin miehiä.
Mutta vielä en pysty kohtaamaan exän uutta, siihen en ole valmis, jotenkin sen jo hyväksyn, mutta vielä en ole niin pitkällä että tapaamaan pystyisin.
Ehkä tässä on vähän sitäkin, että minä en pysty toivomaan exälle mitään hyvää ja toivon että tuo nainen tajuaa aiemmin millainen ihminen exä on.

Yhteistyössä