Kuinka kauan jännityspäänsärky VOI kestää,7kk nyt takana joka päiväistä särkyä..

  • Viestiketjun aloittaja "pöh"
  • Ensimmäinen viesti
"pöh"
Alkaa usko jo loppumaan,onko loppuelämäni päänsärkyä.
Pää on kuvattu,syöty lihasrelaksantteja,buranoita,jumpattu ja venytelty ja urheiltu säännöllisesti,ei tulosta.ON ja pysyy.Hampaat ja purenta tarkistettu.
Olisi niin kiva kuulla,onko meitä muita joika vaivaa ainainen päänsärky??
Säryn luonteesta sen verran,ei se särje koko ajan,mutta joka päivä sekunnin parin tuikkauksia ja aina samalla puolella.
 
Oletko ajatellut säännöllisessä hieronnassa käymistä? Suosittelen erityisesti hermoratahierojaa, jollaisella itsekin jännityspäänsäryn vuoksi kävin. Itselläni on päälle vielä huono ryhti, jonka vuoksi kärsin usein niska-hartia-seudun ongelmista. Hermoratahieronta voi olla äkkinäiselle aika kovakouraiselta tuntuvaa hierontaa, mutta aina on lupa sanoa, jos sattuu. Kuitenkin on hyvä pitää mielessä, että aina ei "hiplailut" auta, jollaiseksi mä siis sellaisen rentouttavan hieronnan miellän. Rentouttavaa hierontaa voisin kuvitella, kun kyse on tilapäisestä lihasjäykkyydestä (ja muuten vaan, kun haluaa nauttia ja rentoutua), mutta jos sulla on jatkuvaa päänsärkyä, niin kyllä mä suosittelisin niiden hermojen nytkyttelyä.

Itselläni tuli noiden päänsärkyjen lisäksi myös huimausta ja joskus jopa tunnottomia kohtia pään seudulla. Kaikki hävisivät, kun kävin hermoratahierojalla. Säännöllisyys on hyvä muistaa, sillä ei se yksi käyntikerta vielä ihmeitä tee. :)
 
"pöh"
Kyllä olen käynyt hermoratahierojalla sarjana,ei apua tästäkään.Lisäksi olen käynyt tavallisella hierojalla-ei mitään apua.
KAUANKO teillä päänsäryt kestivät?
 
Kuinka kauan kävit hermoratahierojalla?

Mulla on ollut tätä niska-hartia-seudun ongelmaa ihan lapsesta saakka. Tarkemmin sanottuna jotain ala-asteikäisestä, kun lähdin aina rättikässästä pää niin jumissa, etten saanut sitä käännettyä sen kummemmin oikealle tai vasemmallekaan. Kellekään en siitä puhunut tuolloin, kun kuvittelin sen olevan normaalia ja ajattelin, etten vaan osaa olla tarpeeksi rennosti. Nukkumalla mä aina noi jumit tuolloin sain auki.

Yläasteella kävin säännöllisesti ryhtitarkastuksissa, jossa tutkittiin mun selkärangan ja lonkan asentoa sekä tarkastettiin aina jalkojen pituusero. Mulla on toinen jalka 1cm pidempi kuin toinen, josta aiheutuu lonkan virheasento. En ole aivan varma voiko se juontaa jotakin myös niska-hartia-alueelle, mutta luultavasti pääsisin vähemmällä, kun vaan teettäisin kunnon pohjalliset kenkiini.

Päänsärkyä mulla tulee jaksoissa. Jos niskat pääsevät jumimaan kerran kunnolla, niin se jumi pysyy sitten tiukassa = myös päänsärkyä esiintyy enemmän. Mutta jos pidän säännöllisesti huolta, että liikun, venyttelen ym. tarpeeksi, niin tätä jumia ei pääse kunnolla kehittymään ja päänsärytkin pysyvät aisoissa.

On vähän hankala kommentoida sinun tilanteeseesi, kun tosiaan olet kokeillut jo paljon. Ehkä urheilumuotoa vois miettiä. Millaista urheilua harrastat? Mikä vois olla hyvä nimenomaan niskan seudun huomioon ottaen?

Niska-hartia-seudun lihaksia voi muuten vahvistaa niinkin yksinkertaisella liikkeellä kuin roikkuminen. Jos et oo vielä kokeillut, niin asenna vaikka kotiin tanko oviaukolle ja roiku siinä päivittäin joitakin jaksoja.
 
"pöh"
KIitti Anni.
Kävin hermorathierojalla 5 kertaa.Aika kallista touhia ja kun ei apua tuntunut olevan niin lopetin sen.Roikun ja riekun kyllä aina kun mahdollista.Siksi tämä tuntuukin niin pöljältä kun mikään ei auta.Nyt olen syönyt 2kk lihasrelaksanttia ja pitempään ei saa enää jatkaa.Ensin se auttoi mutta sitten taas alkoi.
MUlla on huono ryhti ja toinen olkapää 3 cm alempana kuin toinen ja hermoratahierojan mielestä olen kierossa ja juntturassa.Teen kovasti töitä,käyn jumpalla ja sauvakävelen 3 x viikossa.
 
"vieras"
joo ei sauvakävelyä jos niskat on noin jumissa. Käy akupunktiossa, mä kävin viime huhtikuussa eikä sen jälkeen ole päätä särkenyt! Ei toki kaikilla tehoa, mutta kannattaa koittaa. Mä kävin siellä 2 kertaa ja noin hyvin auttoi.
 
Kuinka usein sulla nuo 5 kerran hermoratahierojakäynnit oli? Mulla kävi hierojan kanssa niin hyvä säkä, että se antoi aika hyvin alennusta opiskelijoille (ja eläkeläisille). Opiskelin tuolloin vielä, jonka vuoksi pääsin puoleen hintaan. Se tekikin niitä hommia yksityisenä yrittäjänä ja jäi tässä muutama vuosi takaperin eläkkeelle. Ei nyt kuitenkaan kannata siitä säännöllisestä hieronnasta kokonaan luopua. Etsi edullisia (ja laadukkaita) hierojia aktiivisesti ja käy hierottavana. Kyllä sä sitten huomaat, kun osuu sellainen "taikanäppi" kohdalle. Sitten vaan säännöllisesti sinne hierottavaksi. :)
 
"vieras"
Mulla oli jatkuvaa päänsärkyä melkein 10 vuotta. Sitä oli siis melkein 24/7. Usein kipu oil niin kovaa, että oksensin ja söin todella vahvoja särkylääkkeitä noin 4 kertaa viikossa. Syynä oli huono purenta, mikä korjattiin oikomalla ja leikkauksella. Päänsärky väheni todella rajusti sen jälkeen. Kuitenkin minulla on sitä yhä jonkin verran. Syynä lienee osittain jo leukoihini tulleet kulumat, mikä yhä vaikuttaa jonkin verran purentaan sekä hampaiden narskutus, mikä väheni huomattavasti hoidon seurauksena, mutta ei loppunut. Minulla on öisin purentakisko käytössä. Sanoit, että purentasi on ok, mutta onko mahdollista, että narskutat öisin?

Minulla on myös huonosta purennasta syntynyt niska- ja hartiaseudun ongelmia, joiden vuoksi kävin aluksi fysioterapiassa ja sen jälkeen jatkoin itsehoito-ohjelmalla. Jos jätän liikkeet väliiin pari kertaa, se heti kostautuu. Toisaalta jos liikun liikaa, myös se kostautuu. Eli urheilussa pitää löytää sopiva tasapaino. Ohjelmassani on lihasvoimaa kasvattavia ja lihaksia rentouttavia liikkeitä. Joskus olen pahoina aikoina käynyt myös hierojalla sarjoissa.

Päänsärkyjä on tästä huolimatta aina joskus ja Panadolia pitää joskus ottaa, mutta verrattuna entiseen, en valita, vaan olen oppinut elämään niiden kanssa.
 
nnbv
Mulla jännitysniska on aiheuttanut nyt syksyn aikana mitä hassumpia oireita. Poski puutuu, silmä särkee, pää jumittaa, sydän tykyttää ym. Avun olen nyt löytänyt ja se on kiropraktikko. Äly kallista touhua, mutta kannattaa. Olen nyt käynyt viikottain kiropraktikolla ja hierojalla ja olo alkaa olla jo hyvä. Lisäksi iso apu tuli tyynyn vaihdosta.
 
vierailija
onko kenelläkään muilla jännitysniska aiheuttanut tälläisiä oireita-> kädet puutuu ja esim sängystä ylös noustessa vähä sellanen hämärä olo sellanen kevyt olo päässä,ja varsinkin rappusia alas mennessä tuntuu että kaatuu jne olen käynyt fysioterapiassa ja liikun ja teen pilatesrullalla harjoituksia ja makaan piikkimatolla päänsäryt on helpottanut onneksi ajoittaista kireyttä esiintyy vielä ohimoilla ja pää tuntuu jotenkin kevyeltä ja kädet tuntuu tunnottomilta välillä. onko muilla ollu tälläsiä?.
 

Yhteistyössä