Kuinka kauan hygieniapassi on voimassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hygieniapassi on voimassa toistaiseksi, ja on kortti. Mutta minä ainakin sain myös sellaisen paperiversion "todistuksen"/kunniakirjan jossa kurssin vetäjän allekirjoitus.

Ja meille ainakin sanottiin passia suorittaessa, että sen takia on voimassa "toistaiseksi" koska esim. valtion taholta saattaa joskus tulla jotain uusia vaatimuksia, jolloin täytyy käydä vaikkapa kertauskurssi tms...

saanko kysyä millanen se "prosessi" on suorittaa se?Meinaan että pitääkö istua koulun penkillä kauan?Ja voiko sitä suorittaa ns.kotiopiskeluna ja sit käydä "tenttimässä" se?

Mä kun oon suunnitellut alan vaihtoa,ja tuohon mahdolliseen uuteen työpaikkaan tarviin sen...

Alkuperäinen kirjoittaja maatiainen:
saanko kysyä millanen se "prosessi" on suorittaa se?Meinaan että pitääkö istua koulun penkillä kauan?Ja voiko sitä suorittaa ns.kotiopiskeluna ja sit käydä "tenttimässä" se?

Mä kun oon suunnitellut alan vaihtoa,ja tuohon mahdolliseen uuteen työpaikkaan tarviin sen...

meillä ainakin istuttiin ekaks kuuntelemassa höpinää,jos kunnola kuunteli sai vastaukset oikeestaan kysymyksiin.sitten oli ruokatauko ja seuraavaks oli tunti aikaa tehä testi.saatiin kotiin myös nivaska lukemista,mä en sitä jaksanut kyl lukee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minulla on kadonnut tuo paperitodistus..voi voi... :(
Kaitpa se pelkkä kortti riittää..

mie laitoin heti kotiin tultuani roskiin. mie en sitä ala säilyttämään, se "pankkikortin" näkönen riittäköön. jos ei riitä ni laittakoot uuteen testiin

Hyväksytyn testin jälkeen annetaan osaamistodistus (ns hyg.passi) ja osaamiskortti. Työnantajan velvollisuus on liittää osaamistod kopio ns omavalvontasuunnitelmaan. Kun henkilö on tehnyt 3 kk alan töitä(vaikka lyhytaikaisiakin, työajat ynnätään), passi pitää olla. Säännösten mukaan työnantaja on velvollinen kustantamaan hankkimiskulut. Tosin harva työnantaja enää ottaa työntekijää, jolla ei passi ole valmiina. Viranomaiset valvovat
Usein testaaja kouluttaa (höpisee) testattavia 1-6 tuntiin. Monet tulevat testiin suoraan luettuaan enemmän tai vähemmän teoriaa. Testi käsittää 40 kysymystä, joista 6 saa olla väärin ja testi vielä hyväksytään. Jos passi/kortti katoaa tai nimi vaihtuu, ota yhteys testaajaasi. Hän tilaa uudet korvausta vastaan.Itse testaan ja koulutan pääosin Etelä-Savossa ja Mikkelissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hygcon:
Itse testaan ja koulutan pääosin Etelä-Savossa ja Mikkelissä.

:wave:

Itse olen juuri tuon testin suorittanut, virheitä nolla :)
Muistaakseni siihen on ehkä tulossa jokin uusi säädös, että osaaminen täytyy päivittää muistaakseni kolmen vuoden välein. Tällä hetkellä passi on voimassa toistaiseksi.

Kortti on toistaiseksi voimassa toistaiseksi. Lähitulevaisuudessa (ehkä) tulee muutoksia voimassaoloon, tod näk muutamia vuosia voimassa kerrallaan. Ite menin suoraan tenttiin ilman mitään koulutuksia, täydet pisteet tuli. Aika palikka saa olla että pystyy reputtamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Kortti on toistaiseksi voimassa toistaiseksi. Lähitulevaisuudessa (ehkä) tulee muutoksia voimassaoloon, tod näk muutamia vuosia voimassa kerrallaan. Ite menin suoraan tenttiin ilman mitään koulutuksia, täydet pisteet tuli. Aika palikka saa olla että pystyy reputtamaan.

http://hygieniapassi.gene.fi/main Tuon perusteella mä oon aika palikka :ashamed:

Mut hyvä löytö tuo sivu oli, jos kysymykset on oikeesti tuollaisia. Saapi harjoitella tulevaa varten :D

Yhteistyössä