Mä luulen, että ammattilainen tekee työnsä nopeammin ja käyttää eri pinnoille sopivaa määrää vettä, oikeita aineita ja oikeita työvälineitä.
Kyllähän kuka vaan osaa imuroida, pestä lattiat ja puhdistaa pinnat, eikä ammattitaidotonkaan varmaan ihan helposti saa esimerkiksi jotain erikoisempia lattioita tai pöytäpintoja kerrasta pilalle, mutta varmaan pitemmän päälle sillä kuitenkin on merkitystä, onko niitä puhdistettu ja hoidettu oikein.
Onhan tämänkin palstan siivouskeskusteluissa tullut esille, että moni esimerkiksi sekoittaa valmiiksi jonkun vesi-ajax-sekoituksen suihkepulloon ja käyttää sitä pilaantuvaa seosta iät ja ajat, laminaatteja pestään väärillä aineilla ja esimerkiksi vessanpesu hoidetaan ihmeellisessä (hyginian kannalta huonossa) järjestyksessä
En ole itsekään mikään ammattilainen ja teen varmasti ammattilaisen näkökulmasta virheitä kun siivoan kotiani, mutta jos palkkaisin meille kotiin siivoojan, haluaisin kyllä ihan ammattilaisen. Voihan se ammattilainenkin olla vaikka huolimaton tai välinpitämätön joitakin asioita kohtaan, mutta todennäköisemmin hoitaa asiat kuitenkin oikein, koska hänellä on tietoa enemmän kuin muilla. Mua ällöttää joidenkin ihmisten tavat tehdä joitakin siivousjuttuja, joten en yhtään tykkäisi, että joku vieras ihminen, joka siivoilee "omalla tyylillään", tulisi meille lähmimään paikkoja