Kuinka kauan haluaisitte asua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjeh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun ei tuota kokemusta ole ku muutaman päivän reissuja Norjaan ja Viroon... Sanoisin että kuukauden voisin ulkomailla olla lomalla. En tiedä. Luulen että mun ois aika mahoton muuttaa Suomesta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja Taallakin yksi:
Kohta 7 vuotta olen asunut poissa Suomesta, oikeastaan koko aikuisikani, enka usko etta Suomeen enaa muuttaisin, mutta eihan sita koskaan voi ihan varmaksi sanoa. Meilla on kylla siita hyva tilanne etta kun kaydaan Suomessa ollaan yleensa kerralla usempi viikko, joten lopulta on jo ikava pois Suomesta.

Pitkät Suomen-lomat on hyviä, niin ei ala romantisoimaan Suomea mielessään. :D

:D Totta! valilla sita aina alkaa miettimaan etta Suomessa hoituisi asiat niin ja nain eika olisi tammoisia ongelmia mutta kun viettaa kuukauden suomessa niin ajatteleekin taas toisinpain... Ikavaahan tassa ulkomailla asumisessa on se etta mina en ainakaan enaa edes taida tietaa minne kuulun loppupeleissa vai kuulunko minnekaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja Taallakin yksi:
Kohta 7 vuotta olen asunut poissa Suomesta, oikeastaan koko aikuisikani, enka usko etta Suomeen enaa muuttaisin, mutta eihan sita koskaan voi ihan varmaksi sanoa. Meilla on kylla siita hyva tilanne etta kun kaydaan Suomessa ollaan yleensa kerralla usempi viikko, joten lopulta on jo ikava pois Suomesta.

Pitkät Suomen-lomat on hyviä, niin ei ala romantisoimaan Suomea mielessään. :D

:D Totta! valilla sita aina alkaa miettimaan etta Suomessa hoituisi asiat niin ja nain eika olisi tammoisia ongelmia mutta kun viettaa kuukauden suomessa niin ajatteleekin taas toisinpain... Ikavaahan tassa ulkomailla asumisessa on se etta mina en ainakaan enaa edes taida tietaa minne kuulun loppupeleissa vai kuulunko minnekaan :/

Ulkosuomalainen taallakin. Melkein kuusi vuotta Englannissa. Voisi jo vaihtaa maata, mutta tanne naytan jumahtaneen. SUomeen takaisin ehka joskus, kuka tietaa. Ehkei milloinkaan.

Miten ihmeessä tämä elämä muuttuisi paremmaksi muuttamalla maantieteellisesti johonkin toiseen maahan? Teoriassa ymmärrän, että esim. töiden perässä muutetaan ylipäätään johonkin, mutta miten se eroaa muuttaako ulkomaille vai viereiseen kaupunkiin?

Alkuperäinen kirjoittaja En haluaisi:
Miten ihmeessä tämä elämä muuttuisi paremmaksi muuttamalla maantieteellisesti johonkin toiseen maahan? Teoriassa ymmärrän, että esim. töiden perässä muutetaan ylipäätään johonkin, mutta miten se eroaa muuttaako ulkomaille vai viereiseen kaupunkiin?
Hmm... no jos saisin muuttaa Floridaan, niin ainakaan ei tarvitsisi hytistä talvisin pakkasessa :D

No siellä viereisessä kaupungissa on luultavasti tuttu kieli, kulttuuri ja byrokratia. Helpottaa kummasti.

Ja mun elämänlaatu ainakin nousi paljon, kun muutin Pohjois-Norjasta Tanskaan. Ei enää armotonta talvivitutusta kuusi kuukautta vuodessa.

No, se vaan muuttuu.

Onhan eri maissa erilainen kulttuuri, ilmapiiri, ilmasto...

Ainakaan itse en tarkoittanut ulkomaille muuttaessa että elämä muuttuisi jotenkin paremmaksi enkä ajattelisi muuttaessa näin.. Ulkomailla asumisessa on paljon erilaisia puolia kuin esim Suomessa asumisessa.. Joillekin esim talvien asuminen ulkomailla voi olla terveydelle parempi vaihtoehto kuin Suomessa asuminen..

No siellä viereisessä kaupungissa on luultavasti tuttu kieli, kulttuuri ja byrokratia. Helpottaa kummasti.

Ja mun elämänlaatu ainakin nousi paljon, kun muutin Pohjois-Norjasta Tanskaan. Ei enää armotonta talvivitutusta kuusi kuukautta vuodessa.

Jaksaako talvisin paremmin kun ei ole Suomen kylmässä säässä??:)

Niin, tarkoitin lähinnä, kun jotkut tuntuvat kovasti ihannoivan elämää ulkomailla. Että mikä siellä rajan takana on paremmin? Minusta ihminen tekee sitä työtä, missä on hyvä, siellä missä sitä on järkevintä tehdä. Tai valitsee muilla perusteilla asuinpaikan. Jos en tykkäisi talvesta, muuttaisin varmasti lämpimämpään maahan. Oli se syy mikä vaan, niin en tajua, mitä se MAA siinä asiassa vaikuttaa. Äh, en taida osata selittää...

4 vuotta asuin yhtä kyytiä ulkomailla (Ranska ja Englanti) kunnes tuli tarve muuttaa takaisin Suomeen ainakin toistaiseksi. Täällä sitä siis ollaan, mutta ei sitä koskaan tiedä milloin veri taas alkaa vetämään muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Dumle:
Ruotsi, Norja, Espanja, Mongolia ja Japani
Haaveilua vielä vain mutta ehkä joskus sitten

Mongolia tuli kyllä puun takaa. :D

Mulla on nyt hinkulistan kärjessä Kolumbia, Ecuador, Peru, Etelä-Afrikka ja Uusi-Seelanti.

Muutatteko te työn perässä vai ihan randomina minne vain? :D

Asunu kolme vuotta ulkomailla tähän asti... fiilis olis, että joskus vois taas asua hetken, mutta Suomi on kotimaani. Täällä mä haluan lapseni synnyttää, täällä ma haluan sitten joskus kuolla.

Yhteistyössä