Kuinka kamalaa se on, jos kummi ei anna joululahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen aina sanonut kummeille, että mitkään lahjat eivät ole kummiuden mitta. Pyysin kummeiksi tiettyjä henkilöitä, koska he olivat meille tärkeitä. Lahjat ostetaan lapsille ihan itse. Tosin meidän kummit ovat ostelleet, liiankin kalliita lahjoja, mutta tarvetta ei olisi tälle ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5e lahja on toki lapsen vanhempien toivomus :) Lapselle kyllä laitetaan 200e rahastoon, mutta lapsen näkökulmastahan sitä ei ole. Ei ole varallisuusnäkökulma, mutta miksi pitää ostaa joululahja...

Jaa'a. En tiedä miksi mies on ns. kummiksi ryhtynyt - ei siis kuulu kirkkoon. Mutta miksi se lahjominen on joko äitien tai lapsien näkökulmasta niin tärkeää? Mä en ymmärrä.

Siis miehesi laittaa joka vuosi 200e rahastoon kuitenkin?

Joo. Tuliko hänestä nyt sitten kunnollinen kummi eli raha ratkaisee?

no eikö toi ole muistaminen/lahja?

Lapsi ei tiedä siitä mitään ja sitä ei anneta jouluna. Eli vanhemmille se lahja olikin tärkeintä?

no kuules, eipä tiedä minunkaan parivuotiaani, mikä paketti on kummiltaan. muistaminen näkyy tapaamisina ja esim korttina. tosta sun aloituksesta saa vain sellaisen kuvan, että miehesi tyyliin lähettää 5? kuoressa synttärilahjaksi, eikä jouluna ole missään yhteydessä.

siltikin.. kyllä mulle ainakin tuntuu aika kalsealta, jos kummi ei muista lasta jouluna mitenkään (vaikka lapsi ei sitä itse ymmärtäisikään), ja nimenomaan näin vanhemman näkökulmasta.

Yhteistyössä