"Ongelmani" on seuraavanlainen: Olemme asuneet nykyisessä kodissamme nyt reilut 2,5 vuotta. Tämä on siis okt, joka teetettiin valmistalona, mutta jätimme kuitenkin osan töistä itselle. Pari kesää meni ulkovuorauksen ja pihatöiden tekemiseen (maalaus, panelointi, terassit)...Viime syksynä valettiin autotallin pohjat ja pikku hiljaa mies on tehnyt jotain alustavaa hommaa yläkerrassa. Asumme alakerrassa, jossa on meille suht riittävästi neliöitä (125m2), mutta haluaisimme yläkerran mahdollisimman pian valmiiksi, kun lapsia on kuitenkin useita. Samoin autotalli siis tekemättä, mutta ensijainen juttu olisi tuo yläkerta. Asiat ovat siis suht hyvällä mallilla, paitsi että en oikein pysty tällä hetkellä ajattelemaan että mies käyttäisi vapaa-aikaansa paljoakaan rakentamiseen. Hän siis tykkäisi (ja osaisi) tehdä, mutta olen tällä hetkellä kotona lasten kanssa ja kaikkia apu/tuki on enemmän kuin tarpeen miehen työpäivän jälkeen ihan tässä arjen peruspyörityksessä. Ärsyttää, kun esim. kirvesmiehen palkkaamiseen ei ole varaa ja hommat seisoo, kun en pysty antamaan miehelle mahdollisuutta rakentaa. Kateellisena melkein luin äsken raksaleskien pinoa. Moni tekee taloansa kuitenkin ihan alusta asti itse ja minä kun en pysty näköjään tähän vaikka suurin osa on tullut valmiina. Jotenkin vain harmittaa, että itsekin haluaisin yläkerran etenevän...Onko kellään mitään keinoja tai vinkkejä kertoa, että miten saisin tämän tilanteen organisoiduttua paremmin. Sukulaiset asuvat kaukana, joten heistä ei valitettavasti ole "apumiehiksi" (ei rakentamiseen eikä lastenhoitoon...).