kuinka jaksaa Keskenmenon jälkeen yrittää uudelleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on ollut neljä peräkkäistä keskenmenoa ja nyt olen taas raskaana mutta olen ihan hysteerinen ja varma että tämäkin menee kesken. Muutamana päivänä on särkenyt alaselkää juuri kuukautiskipu-tyylisesti jne ja nyt on menossa vasta rv 6.

Tiedän että raskaus voi jatkua normaalisti vaikka oliskin pientä kipua mutta mulla ei ikinä kipu tai pieni vuoto oo ollu merkki mistään muusta kun keskenmenosta :(

Oon yrittänyt nyt henkisesti valmistautua uuteen keskenmenoon.

Kuinkakohan monta kertaa jaksaa yrittää uudelleen keskenmenon jälkeen?
Miten te muut olette suhtautuneet uusiin positiivisiin raskaustesteihin? Jaksatteko enää uskoa että saisitte joskus lapsen syliin saakka?

Meillä 2,5v esikoinen jonka yritys/raskausaikana ei ollut mitään ongelmaa.
Ollaan oltu keskenmeno tutkimuksissa ja mitään muuta syytä ei löydetty kun kilpirauhasarvoissa vähän häikkää ja siihen on nyt lääkitys.

Toivottavasti saat pikkuisen syliin asti :) Kovasti voimia ja tsemppiä!

Minulla oli pari keskenmenoa. Ensimmäinen oli henkisesti ja fyysisesti rankka. Toinen oli pääkopalleni jopa ensimmäistä pahempi, sillä ajattelin ettei voi käydä niin huono tuuri, että toinenkin menisi kesken.

Kolmas plussa ei kirvoittanut riemunkiljahduksia. Kunhan hymisteltiin miehen kanssa. Suhtauduin siihen niin, että olen nyt toistaiseksi raskaana -en edes uskaltanut ajatella, että odotamme vauvaa. Varsinkin alkuaikana säikähdin jokaista tuntemusta vatsassa ja niitähän rittää... Emme kertoneet kenellekään ja neuvolaankin menin vasta rv 10. Varhaisultrassa olin käynyt pari kertaa ja rv 9 jälkeen kuuntelin doplerilla sydänäänet joka ilta. Kova pelko keskenmenosta vaivasi ja hellitti vasta suunnilleen rv 26 jälkeen kun arvelin sikiön jäävän eloon jos syntyisi. En nauttinut raskaudesta pelkojen takia hetkeäkään :(

Mulla keskenmenot eivät ole tulleet peräkkäin vaan joka toinen raskaus meni kesken ja jo joka toinen saatiin perheeseen. Näin on tapahtunut neljä kertaa. Ihmeesti sitä ihminen vain kokoaa itsensä ja yrittää uudelleen. Meillä on keskenmenojen jälkeen mennyt 7-10 kk ennenkuin raskautuminen on onnistunut. Onko teille annettu mitään ohjeita, että kannattaisko pitää nyt vähän pidempi tauko tms. ja sitten yrittää uudelleen. Joillakin sekin on auttanut.

Muistakaa, että teillä on lapsi, joka on ainokaisenakin ARVOKAS!!!!! Mä kuvittelen vähän ymmärtäväni sun tunteita omien kokemusteni takia. Mutta haluaisin silti muistuttaa, että voitte myös keskittyä teidän hienoon perheeseenne, jossa on nyt kolme jäsentä. Te olette kaikki arvokkaita ja tärkeitä ja te tarvitsette toisianne. Nauttikaa siitä mitä teillä on ja antakaa mahdollisuus sille uudelle, mitä teidän perheelle tapahtuu tulevaisuudessa. Elämä voi yllättää monella tavalla. Siunattua päivää.

tänään alkoi vuoto eli viides keskenmeno nyt käynnissä :(
ei millään jaksa ajatella että saisimme joskus vielä elävän lapsen

-ap

Tuli itku :( Olen todella pahoillani teidän puolesta.

Meillä tuli esikoisen jälkeen 2 km peräkkäin, sitten kaksosraskaus joista toinen sikiö meni kesken.
Osaan kuvitella miltä sinusta tuntuu.
Jostain se voima siihen uuteen yrityksen vain löytyy, vaikka luulisi ettei jaksa enää yhtäkään pettymystä.

Mulla ainakin se vauvankaipuu oli niin kovaa, etten valitettavasti osannut nauttia perheestäni vaikka kovin rakkaita mies ja esikoinen olivatkin silloin. Jotain vain puuttui! Monet itkut tuli itkettyä vuosien aikana. Esikoinen on nyt 6v, kuopus 6kk..

Paljon voimia teille : hug:
Vaikka nyt tuntuu kamalalta ja pieni osa itsestä tuntuu kuolevan, on tulevaisuudella tarjota teille vielä paljon hyvää.

Yhteistyössä