Kuinka ihmeessä tulee teille noin paljon pyykkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUINKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Meillä pidetään vaatteet aina likaiseksi asti,jos sukat tai kalsarit ei ole vielä päivän tai kahden jälkeen likasina niin on noita pidetty joskus viikkokin.
Turhaa pyykkiä vain tulee jos jokapäivä ollaan vaihtamassa.
Mä en halua edes ajatella, millaiset olisi kuopuksen viikon jalassaan pitämät sukat
vomit-smiley-31.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Meillä pidetään vaatteet aina likaiseksi asti,jos sukat tai kalsarit ei ole vielä päivän tai kahden jälkeen likasina niin on noita pidetty joskus viikkokin.
Turhaa pyykkiä vain tulee jos jokapäivä ollaan vaihtamassa.
Mä en halua edes ajatella, millaiset olisi kuopuksen viikon jalassaan pitämät sukat
vomit-smiley-31.gif

peesi,enkä miehen kalsareita....

Meillä tulee maltillisesti pyykkiä. Esikoinen on kuiva tapaus, ei haise millekään (kun nyt teinien sukista oli puhetta) , nuorempi kyllä tykkää vaihtaa vaatteita, mutta ei niistäkään kerry kuin sen verran, että kokonaispyykkimäärä on viikossa 3-5 koneellista. Tänään poikkeuksellisesti pesen pyykkiä, kun on liinavaatteiden vaihto kyseessä. Tykkään pestä ne aina samantien.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
2 aikuista kaksi lasta toinen kestoissa äitikin kestoilee ja talouspaperia ei ole.Miehellä usein menee vaatteita yhdet jos toisetkin. Joskus ei. Vaatteet vaihtuu lapsilla kerran päivään. lakanat ja pyyhkeet päälle niin kyl se 10koneellista koostuu viikossa näistä helpostikin.

no kyllä meilläkin kestoillaan missä voidaan. Ei noitten omien siteiden pesemiseen kyllä mene koneesta paljoakaan ja talouspaperi nyt muutenkin ihan turhake.

Ylempänä joku sanoi pissavahingoista kestoillessa, kannattaa laitta villikset yöksi. Meille ei ole pissavahinkoja tullut edes yökestoillessa.

10 koneellista on kyllä tosi hurja.

Meidän lakanat vaihtuu kerran viikossa koska hikoilemme paljon öisin. Tyynylina etenkin miehellä jo kahdesti viikossa. Meillä ei tule vaipoista vahinkoja. Olen täys kestoillut lapseni kassa kohta 2,5vuotta. Ja pari kertaa on tullut vahinko. Ja miehen työ on sellaista jossa toisinaan tulee perää putkeen vaatetta jos huono mäihä sattuu. Meillä lapset rymyää paljon myös ulkona. Ja kurakelien aikaan saadaan pyykkiä kiitettävästi. Ja ei joo kestositeisä nyt tule paljoa. Meidän kone on 5kg kone muuten jos se nyt mitään merkkaa. Toisinaan nyt kun neiti on kotona ilman vaippaa saattaa tulla vahinkoja kun harjoittelee kuivaksi. Ja aina silloin tällöin melkein päivittäin se maito lasi kaatuu tai "kaatuu" ruokaa. Ja miehen kädet on aika mustat kun hän ne pesee ja kyllä meillä ihan käsipyyhkeistäkin+isoista se koneellinen viikkoon kans tulee ja ne lakanat tosiaan niin ei mahdu yhteen koneelliseen jos vaihtaa pussilakanatkin vaan kahteen menee. Lasten lakanat sitten omikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Meillä tulee maltillisesti pyykkiä. Esikoinen on kuiva tapaus, ei haise millekään (kun nyt teinien sukista oli puhetta) , nuorempi kyllä tykkää vaihtaa vaatteita, mutta ei niistäkään kerry kuin sen verran, että kokonaispyykkimäärä on viikossa 3-5 koneellista. Tänään poikkeuksellisesti pesen pyykkiä, kun on liinavaatteiden vaihto kyseessä. Tykkään pestä ne aina samantien.
Mun kuopus ei ole kuiva tapaus, varsinkaan lenkiltä tullessaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Jotakuinkin tosi surullista luettavaa luonnon kannalta.

Pyykinpesu on vain yksi asia monen muun kanssa. Kannattaa miettiä monelta kantilta et onks se pyykinpesu nyt se kurjin juttu. Kun kaikilla asioilla on puolensa. Ei oo yhtä ainoaa ratkaisua. Minä ainakin muulta kannalta säästelen luontoa enkä koe että 10 koneellista viikkoon olisi mitenkään liikaa kun ajattelee kuinka paljon muuten korteni yritän kantaa kekoon sillä mikä on meillä ja meidän tilanteessa mahdollista.

Meillä 2 aikuista ja 2 lasta ja pyykkiä pestään noin 3 koneellista viikossa!
Naapurissa pyykkikone jyrryyttää noin 2 kertaa päivässä ja monesti myös keskellä yötä :(
Monesti olen miettinyt, että kun heilläkin samankokoinen perhe, kuin meillä ja isommat lapsetkin, että mistä sitä pyykkiä oikein tulee?!?
Ilmeisesti juuri tuosta, että pyyhkeet pestään joka käytön jälkeen,lakanat vaihdetaan kerran viikossa ja vaatteet laitetaan jokaisen päivän päätteksi pesuun niiden puhtaudesta huolimatta!

No mikäs siinä, kun sossu maksaa vuokrat (vesi sisältyy vuokraan) ja sossu maksaa sähköt...vuokria sitten korotellaan, kun vesikustannukset nousevat :(
Muuten ei naapurin tekemiset kiinnostaisi, mutta kun se niiden kone pitää valtavaa meteliä ja iltaisin/öisin se linkousääni saa minut raivonpartaalle!

ja kuinka moni miettii edes pesuaine valintoja. Toivon vain ettei kukaan käytä näitä muovisissa pakkauksissa olevia huuhteluaineita ja pesuaineita :/ .

Sappisaippua palana pahvipakkauksessa ja pahvilaatikossa olevat pesupähkinät on meidän pesuaineet. Eli mielestäni ok.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Selvästi asiaa ihmettelevät ne joilla on paljon vaatteita,

Haa, tämäkin olis kiva tietää: kumpi kokonaisuudessaan pilaa luontoa enemmän: kymmenen vaatekerran materiaalit, valmistus, kuljetus, pesut harvemmin vai kolmen vaatekerran materiaalit, valmistus, kuljetus ja pesut tiheämmin?

Milläs niitä vaatteita tuodaan Suomeen..? Miten kankaat käsitellään..?

Meillä liki main kaikki on kierrätyksenä. Alusvaatteet/sukat on uusia mutta parsitaan ja käytettään loppuun asti nekin. Lapsille tulee kierrätyksenä kun meillä on kierrätysrinki.Kenkiä/lenkkarei miehelle joskus joutuu ostaa.

Meitä on 5 henkeä ja kyllä meillä pyörii koneet ihan joka päivä. Itselleni ja lapsille vaihdan vaatteet HETI, jos likaantuu, sukat ja pikkarit menee vaihtoon päivittäin.
Vaatteita pidetään max. kaksi päivää, JOS sattuu niin hyvä tuuri, että säilyvät sen ajan puhtaina.

Sitten on pyyhkeet (suihku-, käsi- sekä keittiöpyyhkeet), lakanat 1-2 vkon välein.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Liian täydet koneet kuluttavat luontoa myös. Ei sitäkään sovi unohtaa. Pienemmälle pyykkimäärälle voi laittaa säästöohjelman mikä kuluttaa saman verran vettä ja energiaa muutamalla pesulla kuin yksi täysi kone kerralla =)

En ole vielä tavannut pesukonetta, jonka säästäohjelma säästäisi sähköä. Se säästää vettä ja pyörittää sitä koneellista kauemmin, jotta pyykki puhdistuisi ja huuhtoutuisi siinä vesimäärässä. Eli säästöohjelmat lisäävät sähkönkulutusta.

No meillä 60 (vaipat jotkut näin kuumassa) pesuohjelma on 1.30 ja kun laittaa säästön, on se 1.24.

Ja meillä 60 asteen ohjelma peseen 1tunti ja 13min.

Mulla vaan ei oo tilaa kymmenelle vaatekerralle/naama. Pesen useammin niitä pääasiassa kirppisvaatteita jotka kunnolla mahtuvat säilytystiloihin.
Toisekseen moni pesee monta koneellista harvemmin, se loppujen lopuksi ei eroa mitenkään siitä että pesee useammin sen koneellisen.
Ja toisella on suuri kone, toisella 3-4kg, sekin määrittää pesutiheyden.
Meillä on just tollanen pieni pesukone. Ja kun kuopus laittaa sinne oman vaatekertansa, niin ei juuri enää mahdu mun vaatteeni. Mä yhdessä vaiheessa pesin pyykkiä harvemmin, mutta meni hermot kylpyhuoneessa oleviin likapyykkivuoriin. Joten nyt mulla on kylppärissä enää yksi likapyykkikori ja siihen pitää mahtua kansi kiinni. Jos ei mahdu, joku on laistanut pyykinpesustaan. Ja metsäapinan hajuisia maastopukuja en siedä kylppärissä lainkaan, ne on pestävä heti.

Mun sukat haiseepahemmalle kuin meidän teinipojan. Mä en sille mitään voi. Munjalat on aian haisseet. sama mitä sukkia tai kenkiä pitää. sukuvika

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Mun sukat haiseepahemmalle kuin meidän teinipojan. Mä en sille mitään voi. Munjalat on aian haisseet. sama mitä sukkia tai kenkiä pitää. sukuvika

Joo, se on yksilöllistä. Hei en ole sua muutamaan päivään nähnyt palstalla, miten meni se rentoutumisviikonloppu, jos saa kysyä? :)

Joo, se on yksilöllistä. Hei en ole sua muutamaan päivään nähnyt palstalla, miten meni se rentoutumisviikonloppu, jos saa kysyä? :)

Ihan mukavasti. Olisin ollut kauemminkn. Tuli syötyä hyvn ja ruuat oli mahtavat. Sauvakävelyllä tuli käytyä ja levättyä,jopa päikärit sain siellä nukuttua,mitä en kotona ole vuosiin tehnyt

Ihan mukavasti. Olisin ollut kauemminkn. Tuli syötyä hyvn ja ruuat oli mahtavat. Sauvakävelyllä tuli käytyä ja levättyä,jopa päikärit sain siellä nukuttua,mitä en kotona ole vuosiin tehnyt
Mukavalta kuulostaa, oliko säätkin kivat? Äitini tulee sieltä suunnalta huomenna meille, on kuulema ennätyshanget, olivat alkuviikosta motissa pari päivää, kun traktori oli naapurilla rikki. Mutta kelkalla tietty olisivat päässet ihmisten ilmoille, jos olisi ollut tarvetta.

mä pesen vain viikonloppuisin, 3-4 koneellista. muksun vaatteet omassa koneellisessa, omat vaatteet omassa, ukon vaatteet, + joskus ukon työvaatteet, lakanoista tulee yks koneellinen ja pyyhkeet sekä siivouspyykki yks koneellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla vaan ei oo tilaa kymmenelle vaatekerralle/naama. Pesen useammin niitä pääasiassa kirppisvaatteita jotka kunnolla mahtuvat säilytystiloihin.
Toisekseen moni pesee monta koneellista harvemmin, se loppujen lopuksi ei eroa mitenkään siitä että pesee useammin sen koneellisen.
Ja toisella on suuri kone, toisella 3-4kg, sekin määrittää pesutiheyden.
Meillä on just tollanen pieni pesukone. Ja kun kuopus laittaa sinne oman vaatekertansa, niin ei juuri enää mahdu mun vaatteeni. Mä yhdessä vaiheessa pesin pyykkiä harvemmin, mutta meni hermot kylpyhuoneessa oleviin likapyykkivuoriin. Joten nyt mulla on kylppärissä enää yksi likapyykkikori ja siihen pitää mahtua kansi kiinni. Jos ei mahdu, joku on laistanut pyykinpesustaan. Ja metsäapinan hajuisia maastopukuja en siedä kylppärissä lainkaan, ne on pestävä heti.

En mäkään tykkää siitä että kikapyykki tursuaa, etenkin kun wc on samassa ja kiva jos sielä kalsarit kurkkii kävijää :x Kovin suurta säilytyskoriakaan ei mahdu, saati kaappia.

meille tulee viikossa 5-10 koneellista ( Sellaisa 8 kg koneita,pyykkituvalla). siloin kun on lakananvaihtoviikko tulee pyykkiä enemmän. yksi koneellinen on lakanoita. JA tietenkin siloin kun pitää harrastusvatteet pestä ( niitä ei tarvitse joka käytön jälkeen pestä) tulee 1-2 koneellista enemmän pykkiä

Vaihdetaan siis toki alusvaatteet ja sukatjoka päivä, muta esin gollegepaidatja farkut vaihdetaan ehkä keran viikossa aina ei farkkuja edes nii useinjos ne ei olelikaantuneet.
Meillä käytetään gellegevaatteeiden alla aluspaitaa joten silloin sitä gollegepaitaa ei tarvii pestä nin usein.Talviaikaan pitkät kalsarit vaikuttavat siihen ettei tarvii päällivatteita niiin usein pestä.
meidän lapset ei haise, vaikka eijoka päivä KAIKKIA vaatteita vaihdetakaan. Kun on puhtaa alusvaatteet ja sukat ja käy päiivttäin pesulla on puhdas

Meidän perheeseen kuuluu 2 aikuista 4 lasta.

Miten teille voi tulla 40-80 tai jopa 100kg pyykkiä VIIKOSSA? Uskomatonta!

Meillä pestään koneellinen joka toinen päivä,joskus harvemmin kaksi koneellista.
2 aikuista+2 lasta.
Pojat vaihtaa kaikki vaatteet päivittäin,aikuiset harvemmin paitsi sukat ja alusvaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meille tulee viikossa 5-10 koneellista ( Sellaisa 8 kg koneita,pyykkituvalla). siloin kun on lakananvaihtoviikko tulee pyykkiä enemmän. yksi koneellinen on lakanoita. JA tietenkin siloin kun pitää harrastusvatteet pestä ( niitä ei tarvitse joka käytön jälkeen pestä) tulee 1-2 koneellista enemmän pykkiä

Vaihdetaan siis toki alusvaatteet ja sukatjoka päivä, muta esin gollegepaidatja farkut vaihdetaan ehkä keran viikossa aina ei farkkuja edes nii useinjos ne ei olelikaantuneet.
Meillä käytetään gellegevaatteeiden alla aluspaitaa joten silloin sitä gollegepaitaa ei tarvii pestä nin usein.Talviaikaan pitkät kalsarit vaikuttavat siihen ettei tarvii päällivatteita niiin usein pestä.
meidän lapset ei haise, vaikka eijoka päivä KAIKKIA vaatteita vaihdetakaan. Kun on puhtaa alusvaatteet ja sukat ja käy päiivttäin pesulla on puhdas

Meidän perheeseen kuuluu 2 aikuista 4 lasta.

Miten teille voi tulla 40-80 tai jopa 100kg pyykkiä VIIKOSSA? Uskomatonta!

Normaali pyykimäärä on yleensä 4-5 koneellista/viikko. ( 1 pyykkkorillinen on koneellinen)
Mutta jos tarvii judovaatteet pestä, mitkä on pestävä eriksen etteivät värjäänny,on jo 7 konellista. lakanavaihtopivänä on sit 1 koneelinen lisää. Lakanapyykki noin 1kertaa kuussa ja judogipyykkiä myös noin kerran kuussa

Uusimmat

Yhteistyössä