Kuinka ihmeessä tulee teille noin paljon pyykkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUINKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KUINKA

Vieras
Ku luin noita galluppeja niin HERRANJUMALA, kuinka te saatte kolmenkin hengen perheissä joka päivä konetta pyörittä ja ehkä useemmankin kerran.

Meillä minä, mies, lapset 4kk, 4 v ja 6v.

Emme kulje likaisissa vaatteissa, mutta kaikki menee pesuun vasta likaisena, käytössä on myös kestovaipat ja silti pesen joka toinen päivä yleensä koneellisen, maximissaan 2 koneellista jos esim. miehen työvaatteet. Ja kahden-kolmen viikon välein lakana pyykit.

Mistä teille sitä pyykkiä oikein tulee?

Mie teen niin, että pesen kerran viikossa pyykkiä. Kaksi-kolme koneellista. Meitä mies, minä ja kaksi lasta, 4 ja 5 v. En käsitä tuota joka päivä pesemistä minäkään.

Meidän vuoden ikäinen haluaa ehdottomasti syödä itse ja inhoaa ruokalappua. (Ja syö niin mielenkiintoisesti, ettei se lappu paljon auttaisikaan.) Onnistuu usein sotkemaan vielä minutkin nostaessani häntä syöttötuolista. Eli itseltäni menee yleensä ainakin pari paitaa päivässä pesuun, lapselta monta vaatekertaa. Mies hikoilee herkästi, joten ainakin yksi paita pesuun kerran päivässä. Harsoja tai pyyhkeitä menee myös useampi per päivä siivotessa lapsen sotkuja. Lakanat vaihdetaan vähintään kahden viikon välein, välillä useammin, kun lapsi vielä puklaa sängylle (perhepeti, joten menee isot lakanat) ja petauspatjan suojus menee myös samalla pesuun. Pyyhkeet parin viikon välein, käsipyyhkeet useammin.

Meillä pyykkiä tulee älyttömästi koska lapset vain sotkevat vaattensa niin äkkiä. Nuirimmalle saisi vaihtaa vaatteet aina ruokailun jälkeen... pojat sotkevat puuhaillessaan vaatteensa milloin mihinkin... ja omanikin sotkeentuvat usein siinä samassa tohinassa. Onneksi mies ja esikko osaavat pitää itsensä puhtaina pidempään :whistle:
Niin ja meilläkään ei liikuta likaisissa vaatteissa. Eli vaatteet menee vaihtoon vähintään joka aamu. Ja lakanat kesällä viikon välein ja talvella kahden viikon välein. Mä vaan RAKASTAN puhtaiden lakanoiden tuoksua :snotty:

Meitä 4 henkeä. minä, mies ja kaks lasta, 4 ja 5vee. Lapset päiväkodissa, vaihdan lapsille joka päivä puhtaat vaatteet päiväkotiin, en halua päiväkodin pöpöjä kotiin.

Meillä nelihenkinen perhe. Kestovaipat käytössä lapsilla öisin ja pikkulikalla päiväunilla ja ulkoillessa. Pissavahinkoja tulee pikkuisella toisinaan. Ruokaillessakin saattaa tipahtaa päälle ruokaa. Tykkään vaihtaa yövaatteet, lakanat ja pyyhkeet tosi usein. Käsipyyhkeet ja keittiöpyyhkeen vaihdan joka päivä. Mieheltäkin tulee aikamoinen läjä pyykkiä, kun on työvaatteet ja sitten hikiset kuntosalivaatteet. Päivävaatteet vaihdetaan joka päivä, joskus parikin kertaa. Ja kun ollaan allergisia, vaihdetaan kaikkien kaikki vaatteet, jos kyläillään perheessä, jossa on lemmikkejä.

Pesen yleensä joka päivä tai jokatoinen päivä yhden tai kaksi koneellista.

meitä viisi sukat,alusvaatteet vaihdetaan joka päivä, harrastus pyykit päälle sekä normi likaantumiset niin kerran päivässä saa kone pyöriä. Viikonloppuna 2x kun petivaatteet vaihdetaan.

Meillä mies on se joka pyykkiä tekee ihan kamalasti, suihkussa käy 2x päivässä uuden pyyhkeen ottaa joka kerta edellisen viskaa pesuhuoneen lattialle, lakanat vaihtaa kerran viikossa, puhtaat vaatteet laittaa joka aamu. Ei auta sanominen ei mikään, hetkeksi auttoi kun itse joutui omat pyykkinsä pesemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
siis sehän on fakta että suomalaiset pesevät pyykkinsä liian puhtaina. kerran päällä ollut paita heitetään pesuun jne.

Kyllä meidän vaatteet ainakin on oikeasti likaisia kun laitan ne pesuun.
Toisilla lapset ovat vain oikeasti siistimpiä kuin toisilla.

2 aikuista kaksi lasta toinen kestoissa äitikin kestoilee ja talouspaperia ei ole.Miehellä usein menee vaatteita yhdet jos toisetkin. Joskus ei. Vaatteet vaihtuu lapsilla kerran päivään. lakanat ja pyyhkeet päälle niin kyl se 10koneellista koostuu viikossa näistä helpostikin.

Meitä viis ja pyykki tulee koneellinen kerran kolmessa päivässä. Pitäkää ihmiset kotivaatteet erillään (vaikka t-paita ja verkkarit), joita ei tarvi vaihtaa joka päivä. Ylihygienisyys lisää allergioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meitä viis ja pyykki tulee koneellinen kerran kolmessa päivässä. Pitäkää ihmiset kotivaatteet erillään (vaikka t-paita ja verkkarit), joita ei tarvi vaihtaa joka päivä. Ylihygienisyys lisää allergioita.

Vaikka päällä useinonkin nk. kotivaatteet niin en viitsi kulkea maitoisissa tai kastikkeen tahraamissa vaatteissa montaa päivää putkeen... ja kyllä ihanpelkän vesivärinkin sotklemat vaatteet menee vaihtoonpäivän päätteeksi....

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
2 aikuista kaksi lasta toinen kestoissa äitikin kestoilee ja talouspaperia ei ole.Miehellä usein menee vaatteita yhdet jos toisetkin. Joskus ei. Vaatteet vaihtuu lapsilla kerran päivään. lakanat ja pyyhkeet päälle niin kyl se 10koneellista koostuu viikossa näistä helpostikin.

no kyllä meilläkin kestoillaan missä voidaan. Ei noitten omien siteiden pesemiseen kyllä mene koneesta paljoakaan ja talouspaperi nyt muutenkin ihan turhake.

Ylempänä joku sanoi pissavahingoista kestoillessa, kannattaa laitta villikset yöksi. Meille ei ole pissavahinkoja tullut edes yökestoillessa.

10 koneellista on kyllä tosi hurja.

No meillä ainakin pyykkiä tuleee ja paljon. Meillä 2 aikuista ja 5 lasta. Toisinaan tulee jopa 4 koneellista päivässä. Ja silloin tulee monta koneellista kun lakanat menee vaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meillä mies on se joka pyykkiä tekee ihan kamalasti, suihkussa käy 2x päivässä uuden pyyhkeen ottaa joka kerta edellisen viskaa pesuhuoneen lattialle, lakanat vaihtaa kerran viikossa, puhtaat vaatteet laittaa joka aamu. Ei auta sanominen ei mikään, hetkeksi auttoi kun itse joutui omat pyykkinsä pesemään.

Mitä ihmettä? Eihän sitä nyt voi joka ikinen suihkukerta ottaa uutta pyyhettä kaapista. Aika tyhmä saa olla, etten sanois.

Kyllä mä ainakin haluan laittaa aamulla puhtaat vaatteet päälle, enkä mitään jo 2 päivää pidettyjä :x

Mä ainakin touhuan ja puuhaan joka päivä hikipäässä noitten taaperoiden kanssa. Sen lisäksi sotken jonkun vaatekappaleen aina syödessäni (kaikki aikuisetkaan siis eivät osaa syödä sotkematta, saati lapset sitten ;) )..

Ulkoillessa hikoilen ihan järjestään ja sisälle tullessa vaihdan kyllä hikiset vaatteet pois.
Näin lumisena talvena lumitöitä on 1500 neliöiselläkin pihalla niin että kyllä hiki lentää!

Lakanat vaihdetaan kerta viikkoon, käsipyyhkeet vähintään joka toinen päivä.

Kyllä sitä vaan kertyy kuulkaa.

Lapset on 1v9kk ja 2v8kk ja kyllä niidenkin vaatteet saa päivän päätteeksi viskata likapyykkiin.

Niin ja on meillä se iskäkin, joka myös tykkää kulkea puhtaissa tamineissa. Sekin kun sattuu harrastamaan ja hikoilemaan.

Kone vetää 5kg, mutta ottaa vettä pyykin määrän mukaan.

pitäisikö huomioida tässä myös pyykkikoneen koko ?
meillä on pieni kone, oisko 3kg-4kg, siinä saapi pyörittää viikossa 7 koneellista ja meitä 4 henkeä, lapset alle kouluikäisiä poikia.
Yhden päivän jos jättää pesemättä niin kostautuu mount everestin kokoisena vuorena hyvin nopeesti.
isompaa konetta toki haaveilen, vaan ei mahdollista :-/

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mitä ihmettä? Eihän sitä nyt voi joka ikinen suihkukerta ottaa uutta pyyhettä kaapista. Aika tyhmä saa olla, etten sanois.

Samaa olen koittanut sanoa, ja perustella että suihkussa on tarkoitus PESEYTYÄ se puhdas keho on tarkoitus pyyhkeeseen kuivata, joten pyyhe ei likainen ainakaan yhden kuivauksen jälkeen ole.

Alkuperäinen kirjoittaja =O:
Meillä käydään suihkussa joka päivä ja samalla menee vaatteet vaihtoon. Eli kyllä sitä pyykkiä vaan joka päivä tulee.

Eikö lasten iho ole tosi kuiva?

No lapset ei käy joka päivä, mutta vaatteet menee silti vaihtoon.

Eli teillä pestään turhaan paljon pyykkiä, kaikki tuskin on likaisia päivän päätteksi.

Uusimmat

Yhteistyössä