kuinka ihmeessä jaksan kun koulu ja eskari alkaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väsynyt

Vieras
mua pelottaa ensi viikko kun toisella lapsella alkaa koulu,toisella eskari,kolmas onkin kotihoidossa. mulla on voimat ollut jo pitkään nollassa,hädin tuskin kykenen välttämättömiin kotitöihin. aina vaan väsyttää ja mieli tosi surullinen..itkettää,raivostuttaa,pinna palaa herkästi.. mikään ei tunnu oikein enää miltään.kuolema ajatuksiakin tullut:(

tänään varasin ajan lääkäriin Mielenterveystoimistoon lähetettä varten,sain vasta kuun loppuun. nykyinen lääkitys ei tunnu enää tehoavan.

kuinka mä jaksan tulevan rumban:( vien lapset yksin kävellen kouluun ja eskariin jotka sijaitsevat eri suunnilla (bussilla ei pääse)

:hug: kotona on kuitenkin varmaan rauhallisempaa sen hetken, kun koululainen ja eskarilainen
ovat poissa.
Toivottavasti saat apua ongelmiisi. Tunnetko ketään, kenen lapsi olisi menossa samaan eskariin/ kouluun, joka asuisi samalla suunnalla. Jos kuskaamisissa voisi vuorotella?

Mä olen onnellinen, että koulut alkaa tän kesän jälkeen, niin hiljasta tällä kylällä ollut, että lapset hyppii seinille. Mutta ymmärrän, jos muutenkin voimat lopussa, niin kurjaa toi viemisrumba. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
:hug: kotona on kuitenkin varmaan rauhallisempaa sen hetken, kun koululainen ja eskarilainen
ovat poissa.
Toivottavasti saat apua ongelmiisi. Tunnetko ketään, kenen lapsi olisi menossa samaan eskariin/ kouluun, joka asuisi samalla suunnalla. Jos kuskaamisissa voisi vuorotella?

olemme juuri muuttaneet tänne enkä oikein tunne vielä ketään :(

Minulla taas helpottaa, kun alkavat. Tosin taksikyyditys eskarilaiselle ei ole varmistunut, mutta koululaiset kulkevat itsekseen. Äkkiä se ekaluokkalainen osaa kulkea yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
niin ja jos matkaa vähänkin pyydä lääkärinlausunto että lapsesi pääsee taksilla kouluun, tai jotain :hug:

no ei sitä matkaa ihan hirveästi ole,reilu kilometri mutta kuitenkin. ja sitten kotoa toiseen suuntaan myös sen reilun kilometrin. kun eskarilainen ei saanut lähempää paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla taas helpottaa, kun alkavat. Tosin taksikyyditys eskarilaiselle ei ole varmistunut, mutta koululaiset kulkevat itsekseen. Äkkiä se ekaluokkalainen osaa kulkea yksin.

toivottavasti meidän lapsukainen uskaltaa kulkea yksin,on niin kovin arka eikä eikä täällä vielä ketään kavereita:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

toivottavasti meidän lapsukainen uskaltaa kulkea yksin,on niin kovin arka eikä eikä täällä vielä ketään kavereita:/

Koulussa varmaan saa kavereita. =)
Mutta, mitäs sitten teet, jos koulu ja eskari alkavat molemmat samaan aikaan?

mutta koeta ajatella asiaa positiivisesti, jokainen päivä lapsesi vanhenee ja joka päivä saat itsellesi enemmän aikaa ja energiaa. Älä jähmehdy negatiivisiin ajatuksiin,vaan yritä nauttia myös vaikeista hetkistä. Tiedän 3 yh äitinä että ei asiat ole helppoja, kun kaikennäköiset huolet painaa päälle. Nyt vaan voimia sinulle ja kaikki järjestyy, jos et liikoja murehdi etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
mutta koeta ajatella asiaa positiivisesti, jokainen päivä lapsesi vanhenee ja joka päivä saat itsellesi enemmän aikaa ja energiaa. Älä jähmehdy negatiivisiin ajatuksiin,vaan yritä nauttia myös vaikeista hetkistä. Tiedän 3 yh äitinä että ei asiat ole helppoja, kun kaikennäköiset huolet painaa päälle. Nyt vaan voimia sinulle ja kaikki järjestyy, jos et liikoja murehdi etukäteen.

kiitos.se on vaan niin vaikeaa yrittää ajatella positiivisestija selkeästi kun kaikki voimat menee siihen että selviää seuraavaan päivään:( heti aamusta toivon että olisi jo ilta. masentuneena ihmisen mieli on kummallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Koulussa varmaan saa kavereita. =)
Mutta, mitäs sitten teet, jos koulu ja eskari alkavat molemmat samaan aikaan?

en yhtään tiedä,mies lupasi kyllä että joskus voi mennä hieman myöhemmin töihin auttaakseen viennissä.

ootko puhunnut neuvolan kanssa väsymyksestäsi?
Sieltä voisi saada hetkellistä apua tuon kodinhoidon kanssa. Lasten hyvinvointi on heillekin ao ja saattaa löytyä apua kodinhoitajilta neuvolan lähetteellä. Minäkin sain huonoina aikoina sieltä suunnalta auttavan käden, kun omat voimavarat ei riittänyt talon suursivoukseen täi-epidemian kanssa. 3 tätiä oli pussittamassa kaikki meidän pehmolelut yms roinaa.

Yhteistyössä