Kuinka hyvin asunto pitää puunata jos sen myy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana ja laiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana ja laiska

Vieras
Lähtösiivous. Roudaanko vaan kamani pihalle, imuroin ja pyyhin pölyjä? Pitääkö puunata joka paikka? Pesuhuoneen kaakelit, lattiat, siirtää pesukone, pestä sieltä takaa. Entä keittiö, jääkaapin ja hellan takaa.. ym?

Huoneenvuokralaissa ymmärtääkseni sanotaan, että asunto tulisi jättää muuttovalmiiseen kuntoon, eli siivota niin hyvin että uusi asukas voi suoraan muuttaa sisään. Mutta kun kyseessä omistusasunto.. Velvoittaako mua mikään muu kuin yleinen siisteystaju ja moraali?

Kiitos jos löytyy vastausta :)

Ei tulisi mieleenkään puunata lieden takaa :whistle: Kun vielä tietää, että seuraavat varmasti siivoavat ennen muuttoa (kuka nyt toisen moskiin muuttaisi), niin perussiivous riittää. Toki "paskakasat" on kohteliasta raivata ennen muuttoa pois.

Itse sanoi edellisille asukkaille, että on turha siivota, koska remppa alkaa heidän muutettuaan...

Meille on aina tullut vastaan sekä vuokrakämpissä että omistusasunnossa, että ihmiset ei todellakaan jaksa siivota... Mä en kehtais antaa asuntoa eteenpäin siinä kunnossa missä me ollaan niitä saatu, mutta enpä enää nykyään ihan joka nurkkaa puunaakaan, kun tuntuu ettei kukaan muukaan jaksa. Kunhan on sen verran siisti että ihan ensimmäisenä ei tarvi uuden asukkaan alkaa siivota...

Kannattaa selvittää mitä aikavat tehdä, ovatko muuttamassa muuttovalmiiseen vai aikovatko pistää paikat remppaan. Ei sillä uunintauksella ole väliä, jos se uuni lähtee samantien. Voi sieltä imuroida sentään isoimmat väliin tippuneet roippeet.

Pyykinpesukone on yleensä lähtenyt aina mukaan muuttaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei ole olemassa säädöksiä, oman omantunnon mukaan. Ja sen miten kovasti tahdot asuntoa myydä :D

joo asunto on jo myyty ja kauppakirjat allekirjoitettu ;)
Hmm, olen niin nössö, että ehkä kuitenkin siivoan niin, ettei hävetä jos uuden omistajan jossain vielä tapaan. Nimimerkillä kun jotain epämiellyttävää jonkun kanssa sattunut, aivan varmasti hänet tapaa myöhemmin uudestaan ja hän on pomosi tai joku muu jonka kanssa tultava hyvin juttuun :)

Jättäisin kämpän perussiistiin kuntoon, mutta en lähtisi mitään perusteellista suurpuunaamista toteuttamaan. Näin myös siksi, että jos itse muutan uuteen asuntoon niin puunaan sen lattiasta kattoon huolimatta siitä kuinka hyvin edelliset asukkaat ovat sen siivonneet, en voi laittaa tavaroitani toisten siivoomiin kaappeihin. Kaitpa oletan muidenkin tekevän niin.

Meillä oli kauheassa kunnossa kun luovutettiin asuntomme. Osa roskeista oli vielä lattioilla esim.roskakori tyhjentämättä...
Luovutuspäivä olisi ollut virallisesti viim.31.07(tai siis viim. ) mutta 23.07 ostaja hinkkui jo avaimia...

Mun mielestä sellainen perussiivous riittää, ei tarvii puunata kaikkea vaan jos kaakeleita et ollu asuntonäyttöhin puunannu niin ei niitä tarvii puunata nytkään. Ostajat kuitenkin siivoaa joka nurkan, ainakin näin itte tekisin.

Mutta mitään sellaisia sotkuja en jättäis mitä nyt ei normaalitilanteeseen kuulu, eli roskis pitää olla tyhjä jne.

Me muutettiin kuukausi sitten omaan kotiin.. ja tää oli ainakin aivan helvetin paskainen.. suoraan sanottuna siis.. vähän kun koski märällä rätillä keittiön kaappien ovia, niin musta paska valui norona.. lattiat tuli kanssa ihan eri värisiksi kun pesin ne.. ja uuni.. noh, mä en ite ikinä koskaan siellä mitään olis siinä kunnossa valmistanut.. vaikka en itsekään mikään siivousfriikki ole.. sauna taas oli kauttaaltaan oranssi.. siis siinä homepaskassa, mitä tulee kun ei siivota.. :x

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Me muutettiin kuukausi sitten omaan kotiin.. ja tää oli ainakin aivan helvetin paskainen.. suoraan sanottuna siis.. vähän kun koski märällä rätillä keittiön kaappien ovia, niin musta paska valui norona.. lattiat tuli kanssa ihan eri värisiksi kun pesin ne.. ja uuni.. noh, mä en ite ikinä koskaan siellä mitään olis siinä kunnossa valmistanut.. vaikka en itsekään mikään siivousfriikki ole.. sauna taas oli kauttaaltaan oranssi.. siis siinä homepaskassa, mitä tulee kun ei siivota.. :x

Paljolla tulet tekemään meille loppusiivon, kun tästä muutetaan? :D

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:

En sitten millään.. todellakin, kuukausi asuttu ja vielä riittää siivottavaa.. esim. lauteet on jynssätty jo pariin kertaan ja vieläkin niistä irtoaa mustaa vettä ihan sankokaupalla..

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:

En sitten millään.. todellakin, kuukausi asuttu ja vielä riittää siivottavaa.. esim. lauteet on jynssätty jo pariin kertaan ja vieläkin niistä irtoaa mustaa vettä ihan sankokaupalla..

yääk, ei meillä sentäs noin paskasta ole!

Yhteistyössä