Kuinka hyvä lapsuus, nuoruus, aikuisuus sulla on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitkä oli elämäsi parhaat ajat ja mitkä huonoimmat. Ja miksi?

Jos saisit elää yhden ikävuotesi uudelleen, niin mikä se olisi. Äläkä huomioi tässä, että toimisit toisin, kaikki menisi samalla tavalla.

Mitkä oli elämäsi parhaat ajat ja mitkä huonoimmat. Ja miksi?

Jos saisit elää yhden ikävuotesi uudelleen, niin mikä se olisi. Äläkä huomioi tässä, että toimisit toisin, kaikki menisi samalla tavalla.
Vastaisin tähän Nykäs-Matin kuolemattomalla kommentilla, että elämä on pääsääntöisesti ihmisen parasta aikaa.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
-Lapsuus: 8. Vanhempien riidat varjosti muutoin kivaa lapsuutta.
- Nuoruus 7: yläaste ON syvältä
-Itsenäistymisvaihe 5 (olin pallo hukassa ekassa opiskelupaikassa)
-Opiskeluaika ikävuosina 20-25: n.8
- Ikävuodet 25-40 v eli perhettä ja eri töissä juoksemista: n.8,5
-40-v. eteenpäin 9 kieppeillä, ikäkriisin takia ei ole kymppi

-Lapsuus: 8. Vanhempien riidat varjosti muutoin kivaa lapsuutta.
- Nuoruus 7: yläaste ON syvältä
-Itsenäistymisvaihe 5 (olin pallo hukassa ekassa opiskelupaikassa)
-Opiskeluaika ikävuosina 20-25: n.8
- Ikävuodet 25-40 v eli perhettä ja eri töissä juoksemista: n.8,5
-40-v. eteenpäin 9 kieppeillä, ikäkriisin takia ei ole kymppi
Ihmisillä on aina ikäkriisi. Ensin on liian nuori ja sen jälkeen liian vanha.

• Tykkää
  • Haha
Reactions: m1es ja Echo
En osaa pisteyttää. Olen tyytyväinen kaikista vuosista.

Eläisin ehottomasti sen vuoden uudelleen kun lapset olivat 3 ja 4!
Ensimmäiseksi aamulla aamupalan jälkeen lähdettäisiin metsään tutkimusretkelle tai tekemään majaa ja sitten tultaisi kotiin syömään. Sen jälkeen sohvalle lapset molemmissa kainaloissa ja katseltaisi Poppasen Maijaa. Lapset nukahtaisivat. Kyttäisin tuhisevia palleroita tippa linssissä ja mietiskelisin, että miten ihmeessä olen saanut pungettua itsestäni ulos jotakin niin täydellistä ja ihanaa. Tätä ihmettelyä muuten tapahtui päivittäin lasten ollessa pienempiä.
Tätä ihanuutta kesti synnytyksestä eskaan asti. Olin kotiäiti ja se oli kyllä ihanaa aikaa. Kaikki ne keskustelut, retket ja uuden oppimiset - huoooh!
Kaipaan välillä noita aikoja ihan kamalasti! Täytyykin katsella viikonloppuna taas vähän videoita ko. ajoilta!❤️

Nykyään, lasten ollessa teini-iässä, se on erilaista ihmettelyä: miksi likaiset sukat tungetaan sängyn alle, miksi 350 euroa jostakin hiivatin myssystä on muka ihan sopiva hinta, miksi huonoa koenumeroa selitellään sillä että kaveri sai vieläkin huonomman, miten kaksi jotka olivat ennen kuin paita ja peppu päästelevät suustaan toisilleen sellaisia sammakoita että on pidettävä kunnon puhuttelu jne.
Silti niin kovin rakkaita ja maailman parhaita lapsia.❤️

En osaa pisteyttää. Olen tyytyväinen kaikista vuosista.

Ensimmäiseksi aamulla aamupalan jälkeen lähdettäisiin metsään tutkimusretkelle tai tekemään majaa ja sitten tultaisi kotiin syömään. Sen jälkeen sohvalle lapset molemmissa kainaloissa ja katseltaisi Poppasen Maijaa. Lapset nukahtaisivat. Kyttäisin tuhisevia palleroita tippa linssissä ja mietiskelisin, että miten ihmeessä olen saanut pungettua itsestäni ulos jotakin niin täydellistä ja ihanaa. Tätä ihmettelyä muuten tapahtui päivittäin lasten ollessa pienempiä.
Tätä ihanuutta kesti synnytyksestä eskaan asti. Olin kotiäiti ja se oli kyllä ihanaa aikaa. Kaikki ne keskustelut, retket ja uuden oppimiset - huoooh!
Kaipaan välillä noita aikoja ihan kamalasti! Täytyykin katsella viikonloppuna taas vähän videoita ko. ajoilta!❤️

Nykyään, lasten ollessa teini-iässä, se on erilaista ihmettelyä: miksi likaiset sukat tungetaan sängyn alle, miksi 350 euroa jostakin hiivatin myssystä on muka ihan sopiva hinta, miksi huonoa koenumeroa selitellään sillä että kaveri sai vieläkin huonomman, miten kaksi jotka olivat ennen kuin paita ja peppu päästelevät suustaan toisilleen sellaisia sammakoita että on pidettävä kunnon puhuttelu jne.
Silti niin kovin rakkaita ja maailman parhaita lapsia.❤️
Nuo lasten ikä ja käytös -jutut menee meilläki ihan samalla lailla.

Eskari tai pari ekaa kouluvuotta oli jotain täydellisyyttä, tai sanotaankin että lapsi on kilteimmillään silloin.

Nyt meillä on teiniä ja varhaisteiniä ja jestas kun sukkia on kaikki lattiat täynnä, repliikit on jotain "ihan ok" murahtelua....

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Nuo lasten ikä ja käytös -jutut menee meilläki ihan samalla lailla.

Eskari tai pari ekaa kouluvuotta oli jotain täydellisyyttä, tai sanotaankin että lapsi on kilteimmillään silloin.

Nyt meillä on teiniä ja varhaisteiniä ja jestas kun sukkia on kaikki lattiat täynnä, repliikit on jotain "ihan ok" murahtelua....
Täällä on mun mielestä rauhoituttu, vuos sitten lempisanat oli: ei kiinnosta tai jotakin epämääräistä muminaa.
Eipä siinä, kun olivat kiivaasti jotakin vailla ja puheesta silloin tietenkin sai jopa selvää ja se kuulosti kohteliaalta niin osasin imitoida heitä sillä hetkellä oikein hienosti.:cool:

• Haha
Reactions: Echo
Kaipaan välillä noita aikoja ihan kamalasti!
(y)

Täällä on mun mielestä rauhoituttu, vuos sitten lempisanat oli: ei kiinnosta tai jotakin epämääräistä muminaa.
Eipä siinä, kun olivat kiivaasti jotakin vailla ja puheesta silloin tietenkin sai jopa selvää ja se kuulosti kohteliaalta niin osasin imitoida heitä sillä hetkellä oikein hienosti.:cool:
Juu.
"Ei kiinnosta."
"Ei kine"
"Ku mua EI kiinnosta!"
"Ei Jessicaa/Jereäkään kiinnosta, joten miks mua pitäis kiinnostaa?"

:rolleyes:

Juu.
"Ei kiinnosta."
"Ei kine"
"Ku mua EI kiinnosta!"
"Ei Jessicaa/Jereäkään kiinnosta, joten miks mua pitäis kiinnostaa?"
”Äiti rakas, saisinks mä vähän rahaa?”
”Mmmambotsamboumömmömmöö”
”Äiti! Ihan oikeesti!”
”Phfff, ei kiinnosta”
”ÄITI! oikeesti! Et sä voi tehä noin, me oltais niiq menossa leffaan!!”
”mmm-m”
”ÄITI!!!”

:cool:

• Rakkaus
  • Haha
Reactions: Elena777 ja Echo
lapsuutta hallitsi tyrannit äiti ja isä. nuoruus oli ihanaa aikaa kun otin elämän omiin käsiin ja lähdin omaan elämää. aikuisuus jäi mieleen ihanat lapset. muussa sitten ei olekaan kehumista. nyt elän sitten tavallaan elämäni parhainta aikaa

• Tykkää
Reactions: Echo
70-luvun loppupuolisko oli ihanaa aikaa, sen jälkeen alkoi aikalailla pelottavakin lapsuus/nuoruus.

Jos voisin palata takaisin ajassa niin menisin siihen aikaan kun lapset oli alle 10v. kaikki kolme...
miksi huonoa koenumeroa selitellään sillä että kaveri sai vieläkin huonomman
Meillä esikoinen toi aina kerralla pinon kokeita näytille (oli ''unohtanut'' tuoda ne aiemmin :whistle: ) ja näytti ne joka kerta niin, että ensiksi oli paras koe päällimmäisenä:geek:

• Rakkaus
  • Haha
Reactions: Echo ja Lispetti
Mun elämä on ollut tasaisesti hyvää ja jotain huonoakin. Enkä haluaisi elää mitään uusiksi, mieluummin ottaisin yhden vuoden lisää.

Mut ellei saa, ni se aika kun oli ipana ja päivät yhtä joutenoloa, niin niistä vuosista yksi. Vaiks 4-5 vuotiaasta.

Tosin silloin kyllä yrjösin aina automatkalla ja olin muiden mielestä liian varhain hereillä mut ihan sama.

Oma elämäni on ollut ollut aina hyvää. Toki kaikenlaista paskaa on aina sattunut, mutta rakastava lähipiiri saa vastoinkäymiset tuntumaan suhteellisen pienille. Olen myös tehnyt äärimmäisen huonoja valintoja ja ollut ajoittain täysi munapää... mutta en niitä siltikään vaihtaisi. Ilman virheitäni en tietäisi sitä mitä nyt tiedän. Mihinkään aikaan en mieluusti palaisi tai eläisi uudelleen. Koen, että nykyhetki on sitä parasta aikaa elämässäni... kuten se on aina ollut. Sitäpaitsi olen aivan liian täpinöissäni saamaan selville mitä seuraavaksi tapahtuu. Olisi ihan tuskaa elää uudelleen aikaa, jonka jo olen elänyt...

• Tykkää
Reactions: Elena777
Lapsuuteni muistan pääosin hyvänä, vaikka jälkikäteen katsoen se oli aika hankalaa aikaa. Isäni oli alkoholisti, josta äitini erosi juuri ennen koulun alkua. Äidilleni vuodet yksinhuoltajana olivat todella raskaat. Rahaa ei ollut ja olimme kyllä melkoisen köyhiä. Olin koulussa melko huono, kaipa ne kotiolosuhteet vaikutti.

Sitten äitini meni uusiin naimisiin ja elämämme parani. Jostain syystä 5-luokalla sain jonkunlaisen kouluherätyksen ja rupesin panostamaan kouluun. Siis panostaminen tarkoitti sitä, että tein läksyt edes joskus. Mulla oli selkeitä vahvuuksia ollut koulussa toki ennen, esim. matematiikka.

Yläaste oli kyllä aika peestä, joskin ite koulunkäynnistä tykkäsin. Lukioaika olikion sitten mahtavaa, vaikka kouluunpanostaminen oli vähän niin ja näin. Sain kumminkin kohtuuhyvät paperit (Etenkin pitkän matikan laudatur oli hyvää valuuttaa pääsykoemarkkinoilla). Kaikki luokkani matikassa pärjänneet pojat menivät tekniseen korkeakouluun, mutta mua ei se kiinnostanut. Lähdin opiskelemaan muuta.

Yliiopistossa tuli sitten haahuitua useempi vuosi. Tuo oli akateemisen vapauden aikaa ja se ei mulle sopinut... aika monta vuotta meni hukkaan. Toki oli noissa ajoissa puolensakkin.

Lopulta en keksinyt muuta kuin mennä sinne TKK:lle. Olin 3 vuotta suurinta osaa vanhempi ja en muutenkaan oikein teekkarihenkinen. Mutta sitten kun vauhtiin pääsin, niin opiskelu alkoi maistua. Hyviä vuosia.

Työelämässäkin alku oli melko hankala. Valmistuin oman alani kannalta vähän huonoon aikaan. Jouduin vähän koulutusta alempiin hommiin. Mutta hommia nekin.

Viimeiset 10 vuotta olen ollut suoraan alani hommissa. Palkka ei dippainssiksi ole ihmeellinen ja duuni välillä vituttaa mutta loppupeleissä oon siihenkin tyytyväinen. Vaimo ja perhe on elämän keskiössä. Kaipa mä elän elämäni parasta aikaa just nyt. Muita erityisen hyviä aikoja:

Ala-asteen loppuvuodet
Lukiovuodet
Yksi vuosi yliopistossa kun vielä luuli, että elämässä voi tehdä mitä vaan...

Yhteistyössä