Kuinka humalassa olette viinipullollisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
En usko, että pystyisin pullollista edes juomaan. Puolesta pullollisesta olisin jo ihan tööt. Mä juon yleensä vain lasillisen. BMI... En tuota tietä. En edes painoani. Olen ihan normaalivartaloinen eli mikä se sitten voisi olla...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 2-3 kertaa vuodessa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen nyt tyhjentänyt yhden pullon valkoviiniä 2 ja puolessa tunnissa. Olen humalassa asteikolla 1-5 (0 ollessa selvä ja 5 sammunut) 2 ja puoli, maksimissaan 3. Suvussa on alkoholismia. Mä olen aina kestänyt viinaa jotenkin tavanomaista paremmin. Yritän vaan hahmottaa olenko jo huonolla tiellä :D

ei mullakaan yksi viinipullo paljoo hetkauta..ja ei,en ryyppää jatkuvasti.Silloin joskus kun haluun ottaa nii isäntä kuskaa 2 viinipulloa ja ne menee kyllä vaivatta alas.Mullakaan ei koskaan ole ollut ns.huono viinapää.Kestän enemän kuin isäntä,joka on sentääs raavas mies.Ensimmäisen oluenikin korkkasin vasta 19v!! Monesti on mietitty tätä et mistä johtuu? Olis kiva saada tietää :)
Mä uskoisin että tää liittyy jotenkin aineenvaihduntaan ja maksan kykyyn polttaa alkoholia.
Itse join eilen pullollisen kuoharia noin kolmessa tunnissa,eka lasi kihahtaa mutta haihtuu nopeasti ja olin humalassa asteikolla 1-5 varmaan jossain ykkösen paikkeilla,lisäksi join vielä 2 lonkeroa ja 2siideriä,siinä vaiheessa humatilani ollut ehkä kolmosen paikkeilla.Aamulla heräsin puoli seitsemän,olo ihan ok,pieni väsy päällä vain.

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä uskoisin että tää liittyy jotenkin aineenvaihduntaan ja maksan kykyyn polttaa alkoholia.
Ei kyse ole maksan toiminnasta. Kyllä niilläkin, joilla on "hyvä viinapää", promillet nousevat samalla tavalla ja maksa polttaa etanolia ihan yhtä hitaasti kuin niillä, joilla alkoholi nousee heti päähän.

Keskushermosto tottuu alkoholiin ja vähentää sen aiheuttamaa reaktiota jos henkilö juo usein. Siksi tarvittava alkoholin määrä kasvaa vähitellen, jotta saa aikaan samanlaisen humalareaktion kuin aiemmin.

Mä varmaan olisin sammuneena tai sitten halaisin pyttyä .
Bmi taitaa olla 20 tai 21.
Vaan ei voi varmaski oloa sanoa, kun en ole juuri juonut muutamaan (noin 7v. ) juonut.

ai mut hei ,.. joinhan mä tossa pari vuotta sitten laivalla, vaan ei sekään määrä tainnu vastata edes viinipulloa. Ja olo oli sen mukainen seuraavana aamuna etten aio juoda hetkeen ...... eli noin 3 vuoteen taas mitään.

kinuski
Mä en pystyis juomaan pullollista viiniä, ellei pohjalla olis jotain muuta. Mutta tuskin mä siitä humalassa olisin bmi:stä riippumatta. Ja sekin riippuu juoko sen pullollisen puolessa tunnissa, vai 5 tunnissa.

Yhteistyössä