Kuinka hullunkallis lahja pitää olla että kelpaa?

• Viestiketjun aloittaja Y
  • Ensimmäinen viesti
jatkan vielä
tuohon äskeseen (olen 12:01-vieras) lisätäkseni..itse otan mieluiten vastaan lahjaksi esim. kahvipaketin tai kynttilän, ehkäpä kirjan jos lahjan antaja tietää makuni. läheiset ihmiset antavat yleensä lahjaksi keräämääni taidelasia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä parhaalle ystävälle joulu- ja synttärilahja on n. 100 euron arvoinen.

Häälahjaksi viemme n. 150 euron arvoisen lahjan.

Miehen kanssa emme osta toisillemme lahjoja ollenkaan. Yllätykset ovat toisenlaisia :)

Ystävien lapsille n. 30 euron arvoiset lahjat.

vieras
Pakko avautuu sen verran et kun ite oon yleensä kysyny kummilapsien vanhemmilta et mille ois tarvetta niin pikkasen on ottanu päähän pojan kummitädin lahjat... jouluna nimenomaan sanoin et EI vaatteita tai jos välttämättä haluu ostaa niin sit vähintään 80cm (on aika erilainen vaatemaku ja vaattet joita on aiemmin tullu, ei oo ollu kaikista käytännöllisimpiä ja jääny sit käyttämättä sen takia) niin eiköhän sieltä tullu 74cm vaatteita. Synttärilahjaksi sai pillillä varustetun pullon (en vaadi kallista lahjaa mut 1v lahja ois voinu sit ees olla semmonen millä jotain ois sillon tehnytkin) ja sitäkään ei ollu sit ees vaivautunu paketoimaan.
Ja kun tää samainen henkilö sit sai ite lapsen ja olin ostanu vaatteita (kun oli just valittanu et kun ei oo rahaa, ei raaski ostaa vauvalle mitään jne) niin "kiitokset" oli et meil kyl on tätä kokoa aika paljon. Olin ostanu sen takia kokoa isompaa kun tiesin et harmittelee sit jos jää heti pieneks. Ja kun kysyin et vaihetaanko ne sit pienempään niin ei. No, on periny äidiltään sen et harvoin kiittää mistään... eli kun me miehen kanssa härätään keittiössä niin hän vaan käveee valmiiseen ruokapöytään eikä vaivaudu kiitosta sanomaan. No joo, sori! Meni jo ihan ohi aiheen...

Musta rahallista arvoakin tärkeämpi on se, että lahjalla on ajateltu sen saajaa. Eli minä liikutuin kyllä valtavasti, kun nykyinen mieheni osti minulle joululahjaksi kultaiset sydännappikorvakorut, ja hän oli työtön. Rahallinen arvo oli tosi pieni, mutta ajatus oli niin kaunis.

Kun lapseni menevät synttärijuhlille ostavat maksimissaan 10 euron lahjoja. Ostan lapsille sopivia lahjoja alennusmyynnistä myös varastoon (Legoja, kirjoja, pelejä (esim. 5:llä eurolla voi saada hyviä lautapelejä)) .

Häälahjoiksi, rippi- ja ylioppilaslahjoiksi, sekä esim. synttärilahjoiksi (50 v) ostamme n. 50 euron arvoisia tavaroita, mutta juhliin meitä osallistuu aina 5.

Kortteja ostan varastoon myös edullisesti, ja niitä myös meillä tehdään.

Miehelle yritän keksiä jotain mieluista, lahja voi maksaa 5 euroa tai 60 euroa, riippuen siitä, mikä ilahduttaa.

Muutoin aikuisille ostetaan äärimmäisen harvoin mitään, saatan ostaa esim. omille vanhemmilleni jouluksi jotain sellaista josta ilahtuvat.

Meidän lapset saavat jouluna paljon lahjoa sukulaisilta, ja yleensä vien sitten noille aikuisille esim. konvehteja, joulukukkia yms.

Yhteistyössä