Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja jane-08:Ehkä eri asia kuinka usein päivässä sitä ruokaa on tuputtamassa sille lapselle ja minkälaista ruokaa. Mä ainaki katon kellosta suurinpiirtein millon on aika tytön tankata et jaksaa taas touhuta ja todellakaan aina se ruoka ei mee hyvällä, kääntää pään pois tai puistaa päätä "EI" merkiksi. Sillon on keksittävä keinot ja yleensä aina riittää vaikkapa antaa sen käteen taskulaskimen jota se tyytyväisenä kattelee tai juttelee mukamas kovasti jostain asiasta niin että lapsikin innostuu kuunteleen ja keskusteleen mukana (vaikka meijän pimu ei taida ymmärtää vielä sanaakaan mitä puhun) ja pian onki ruoka syöty. Aina ei mene kaikki ruoka lautaselta ..ja siihen voin sanoo sen et "lapsi syö just sen verran kun tarvii" ..kyllä se sit ilmottaa ku massu täyttyy sopivasti. Sitte lähetäänki jatkaan tyytyväisenä leikkejä!
Eli eiköhän jokainen äiti tiedä parhaiten millon, mitä ja miten sitä lasta syöttää. Kyllä äiti tietää millon lapsen ON SYÖTÄVÄ jotta jaksaa.
Joku kirjoitti: "mua ihan ahdistaa kun kaveri väkisin syöttää lastaan tyyliin "kato lintu" ja sitten salaa lusikka suuhun.
jos ei ole nälkä niin ei ole." ..eihän lapsi sitä ite tajua että nyt kannattais syödä ettei myöhemmin tule heikko olo tai et jaksaa sitte taas leikkiä.. Äiti tajuaa nämä asiat ja siihen on vaan joskus keksittävä jotain keinoa että lapsi saadaan syömään.
Meijän tyttö on aina kulkenu muutenki alakäyrillä painonsa kanssa ja meillä ei tulis kuuloonkaan ruoka-asiassa että mentäs lapsen ehdoilla!!! Näin se vaan menee!
Meillä syödään sitten seuraavalla aterialla jos ei vaikkapa lounas maistu, turhia ei väissä napostella. Ja kyllä se ruoka yleensä sitten jo maistuukin. Joskus sitä yrittää huijata vaikka ketsupilla tms, mutta kyllä tuo poika tekee stopin jos ei ole nälkä.
Tuo on mun mielestä ihan sopiva tapa noinki! Jos ei kertakaikkiaan mene ruoka alas niin sitten on ilman just siihen seuraavaan ateriaan jotta sitte maistuis .. eikä välissä anna mitään pikaherkkuja siihen nälkään. Jos meillä mentäs lapsen ehdolla ruoka-asiassa niin tuo likka vois huonosti. Jokainen äiti tietää parhaiten mikä sopii omalle lapselle!