Kuinka "huijaat" lapsesi syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Tuli tälläinen vaan mieleen kun meidän himpun alle 10kk tyttö on ihan hulluna d-vitamiini tippoihin!! Se on siis takuu varma keino saada suu aukenemaan, vaikka ruoka ei enään muuten maistuisikaan =) Jekovitit kohta loppumassa, niin tarvii varmaan ostaa niitä dee tippoja seuraavaksi. Eikös niitä annettu enemmän kuin 5 tippaa päivässä?

7 kk:n ikäinen kuopus syö aina ihan takuuvarmasti hyvin silloin, kun mäkin syön samalla :xmas: Oon tutkinut tätä ilmiötä pikkuakan kohdalla ja ero on selvä silloin, kun en syö itse samaan aikaan... No sanotaanhan sitä, että ruokailu on sosiaalinen tapahtuma :D
3-vuotiaan saan syömään vähän vastenmielisempääkin sapuskaa, kun kerron, että saa Jekovit-annoksensa jälkiruoaksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en nyt ihan ymmärtäny, miks merkkiä pitää vaihtaa?

No noita annetaan 5 tippaa päivässä, eli suu aukeaa vielä 5 kertaa sen jälkeenkin kun tyttö on päättänyt ettei iltapuuroa enempää syö. Jos annostus olisi isompi, aukeisi suu ehkä vielä useammankin kerran. Joskus olen muka laittanut lusikkaan tippoja ja täydestä menee kuin väärä raha :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:

No noita annetaan 5 tippaa päivässä, eli suu aukeaa vielä 5 kertaa sen jälkeenkin kun tyttö on päättänyt ettei iltapuuroa enempää syö. Jos annostus olisi isompi, aukeisi suu ehkä vielä useammankin kerran. Joskus olen muka laittanut lusikkaan tippoja ja täydestä menee kuin väärä raha :laugh:

Kannattaisi varmaan opettaa lapsi syömään ILMAN niitä d- vitamiinitippoja. Suosittelisin myös, et suö itse samaan aikaan, meillä ainakin toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
7 kk:n ikäinen kuopus syö aina ihan takuuvarmasti hyvin silloin, kun mäkin syön samalla :xmas: Oon tutkinut tätä ilmiötä pikkuakan kohdalla ja ero on selvä silloin, kun en syö itse samaan aikaan... No sanotaanhan sitä, että ruokailu on sosiaalinen tapahtuma :D
3-vuotiaan saan syömään vähän vastenmielisempääkin sapuskaa, kun kerron, että saa Jekovit-annoksensa jälkiruoaksi :D

Teillä siis myös Jekovitit herkkua :D

Hyiii! Jekovitit on ihan kauheen makusia!!!! |O :D

Kannattaisi varmaan opettaa lapsi syömään ILMAN niitä d- vitamiinitippoja. Suosittelisin myös, et suö itse samaan aikaan, meillä ainakin toimi.

No kyllä se ilmankin syö. Enhän mä nyt joka aterialla niitä voi antaa. Mut joskus on kuikku iltoja tai muuten vaan ei haluaisi syödä puuroaan, niin tuo on takuu varma "huijaus" keino.

Alkuperäinen kirjoittaja RazZmatazZ:

Hyiii! Jekovitit on ihan kauheen makusia!!!! |O :D

Niin munkin mielestä :x Mut tyttö tykkää, eikä näköjään ole ainut =)

Todellakin :xmas: Juma että se on pahaa..!

Jossain vaiheessa juksasin nuilla d-tipoilla.
Jätin sen tavan parin-kolmen viikon jälkeen kun tajusin miten idioottia se on,lapsi siinä tais mua kusta silmään.

Hö, jänskä juttu, meillä kun taas tuo herra ei syö mitään jos siihen on jemmattu jekovittia, maistaa sen puuronkin joukosta, ottaa lusikallisen ja se on sitten siinä. Niitä saa yrittää aina jemmata johonkin, niin ettei maistaisi :whistle:

Meillä kans noi d-tipat on herkkua. En tosiaan tajua miksi!

Meillä syömisen kanssa on ollut ongelmia, kun lapsi ei millään malttais istua paikallaan. Siihen auttaa, kun hän saa käteensä jotain itse syötävää esim. leivän, kurkunpalan tai porkkanan. Sitten väliin saa vielä sujautettua muutaman lusikallisen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Hö, jänskä juttu, meillä kun taas tuo herra ei syö mitään jos siihen on jemmattu jekovittia, maistaa sen puuronkin joukosta, ottaa lusikallisen ja se on sitten siinä. Niitä saa yrittää aina jemmata johonkin, niin ettei maistaisi :whistle:

samma här, maistaa tupat vaikka ne 5 olis sekoitettu kahteen desiin velliä....

Meillä tyttö 2v, sitä ei huijaamalla saa syömään. Mummo on huijannut ja tyttö on sitten huomannut mausta että ei tää ole sitä mitä piti olla. Nyt on tyttö tarkka, ja jos on jotain sen näköistä ruokaa mistä ei pidä, ei edes maista.

miksi pitää huijata?
mua ihan ahdistaa kun kaveri väkisin syöttää lastaan tyyliin "kato lintu" ja sitten salaa lusikka suuhun.
jos ei ole nälkä niin ei ole.
miettikääs omalle kohdalle!!!

lapsi syö just sen verran kun tarvii eikä kuole nälkään vaikka viikon söis vaan yhden lusikallisen päivässä.

Parempi ku ei huijaa mitenkään. Kaippa ne syö jos on nälkä. Jos oppivat jo pienenä että syödään kauheesti, vaikkei ole nälkä niin kai se jotenkin on sellasta vielä aikusenakin.

Hippoliina ja anteeks nyt vaan..

tuolla on ketju, jossa ketjun aloittaja on pyytänyt kavereita syömään ja kaverit laittaneet pitkän lista ruuista, joista eivät tykkää...

Ja siellä ollaan kyllä sitä mieltä, että lapset syö mitä aikuinen eteen laittaa ja lapset pitää opettaa syömään ihan kaikkea, ettei niistä tule aikuisena ap:n kavereiden kaltaisia - ja minun kaltaisiani - kranttuilijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi nyt vaan:
miksi pitää huijata?
mua ihan ahdistaa kun kaveri väkisin syöttää lastaan tyyliin "kato lintu" ja sitten salaa lusikka suuhun.
jos ei ole nälkä niin ei ole.
miettikääs omalle kohdalle!!!

lapsi syö just sen verran kun tarvii eikä kuole nälkään vaikka viikon söis vaan yhden lusikallisen päivässä.

No mutta kyllä yleensä äidit toivoo että lapsi saa kaikki tarvittavat vitamiinit ym. Ja esim mun kuopuksella tuli noottia sen painosta joka laskusuhdanteessa. Koitetaan saada se syömään nyt entistä paremmin jotta näkyis tulokset sitten neuvolassa maaliskuussa. On onneks alkanutkin syömään paremmin.

Yhteistyössä