S
sektioko?
Vieras
Kokemuksia? Jos olet toivonut ensisijaisesti sektiota, kuinka helposti olet sen saanut? Moniko on puhuttu ympäri?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Mä en saanu ku en tajunnu vaatia sitä ennen synnärille menoo vaan vakuutettiin et kyl se sit kans viel onnistuu - no melkein 3 vrk salis ja sektioo oli turha pyytää.
Seuraava jos joskus tulee niin ei alakautta synny - tosin jäi sen verran kammoo et tuskin tulee toista koskaan
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:miksi joku haluaisi vapaaehtoisesti sektioon?
oon kokenut molemmat ja kyllä normaali alatie synnytys,vaikka mielestäni fyysisesti rankempi "voittaa" sektion milloin vain..
Alkuperäinen kirjoittaja ammuli:En todellakaan vieläkään ymmärrä miten sectiota voi muka käyttää synnytyspelon hoidossa? Minusta ei ole mitään kamalampaa tapaa saada lapsi kuin sectio! Minulle se on tehty, mutta ei omasta tahdosta. Haluan toisen lapsen, mutta aion käydä sitä ennen lääkärien kanssa keskustelua siitä että miten vältän sen toiseen kertaan, sillä haluan synnyttää vain alakautta. Ensikisi koko toimitus oli kammottava, olin siitä pitkään järkyttynyt. Haava kesti parantua ikuisuuden ja sectiossa ei vapaudu synnytyshormoneja mitkä tuottaa endorfiineja niinkuin alatiesynnytyksen jälkeen eikä siinä tunne mitään omaa lasta kohtaan. Kauan epäilin, että onko tuo muka lapseni, enhän ole edes synnyttänyt ikinä. Viimeseen asti olisin halunnut synnyttää, mutta lääkäri ei voinut antaa lupaa. Lisäksi sectiosta on paljon terveysriskejä, mistä yleisin on veritulppa, minäkin sain jalkaveritulpan, mutta vaarallisempaa on keuhkoveritulppa. Alatiesynnytykseen saa kyllä kipulääkkeet ja kipua ja pelkoa voi opetella hallitsemaan sekä rentoutusta voi opetella, näille kaikille on kursseja, esim. syvä rentoutus on mahtava tapa oppia hallitsemaan omaa kehoa. Toki alatiesynnytyksessäkin on riskinsä, mutta pienemmät. Lisäksi vauvan on parempi tulla alakautta, koska sectiossa on riski hengitysvaikeuksille ja keuhkotulehduksille ja verensokerin heilahduksille ym.ym.
Pelko ei saa olla syy sectioon, se pitäisi olla vain ja ainoastaan viimeinen ratkaisu lapsen ja äidin kannalta. Jos pelkää, silloin pelko pitää hoitaa pois, sillä ihmisaivot ovat sellainen veijari että ne voidaan saada pelkäämään vaikka kiveä takapihalla jos niin uskot, mutta pelon saa sieltä myös pois!
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Alkuperäinen kirjoittaja ammuli:En todellakaan vieläkään ymmärrä miten sectiota voi muka käyttää synnytyspelon hoidossa? Minusta ei ole mitään kamalampaa tapaa saada lapsi kuin sectio! Minulle se on tehty, mutta ei omasta tahdosta. Haluan toisen lapsen, mutta aion käydä sitä ennen lääkärien kanssa keskustelua siitä että miten vältän sen toiseen kertaan, sillä haluan synnyttää vain alakautta. Ensikisi koko toimitus oli kammottava, olin siitä pitkään järkyttynyt. Haava kesti parantua ikuisuuden ja sectiossa ei vapaudu synnytyshormoneja mitkä tuottaa endorfiineja niinkuin alatiesynnytyksen jälkeen eikä siinä tunne mitään omaa lasta kohtaan. Kauan epäilin, että onko tuo muka lapseni, enhän ole edes synnyttänyt ikinä. Viimeseen asti olisin halunnut synnyttää, mutta lääkäri ei voinut antaa lupaa. Lisäksi sectiosta on paljon terveysriskejä, mistä yleisin on veritulppa, minäkin sain jalkaveritulpan, mutta vaarallisempaa on keuhkoveritulppa. Alatiesynnytykseen saa kyllä kipulääkkeet ja kipua ja pelkoa voi opetella hallitsemaan sekä rentoutusta voi opetella, näille kaikille on kursseja, esim. syvä rentoutus on mahtava tapa oppia hallitsemaan omaa kehoa. Toki alatiesynnytyksessäkin on riskinsä, mutta pienemmät. Lisäksi vauvan on parempi tulla alakautta, koska sectiossa on riski hengitysvaikeuksille ja keuhkotulehduksille ja verensokerin heilahduksille ym.ym.
Pelko ei saa olla syy sectioon, se pitäisi olla vain ja ainoastaan viimeinen ratkaisu lapsen ja äidin kannalta. Jos pelkää, silloin pelko pitää hoitaa pois, sillä ihmisaivot ovat sellainen veijari että ne voidaan saada pelkäämään vaikka kiveä takapihalla jos niin uskot, mutta pelon saa sieltä myös pois!
Jos et ole itse voimakasta synnytyspelkoa kokenut, älä puhu, että sen saa pois jos vain haluaa. Siihen ei puhumiset ym auta, jos pelko on voimakas. Ja kyllä mulla ainakin sektion jälkeen oli valtavan voimakkaat tunteet vauvaa kohtaan, varmasti voimakkaammat, kuin mitä alatiesynnytyksen jälkeen olisi ollut. Jos olisin useamman kuukauden joutunut panikoimaan tulevaa synnytystä, olisin kokenut vauvaa kohtaan varmasti jossain vaiheessa jopa vihaa, kun joudun sen takia kärsimään... Joten ainakin mulle sektio todellakin oli paras vaihtoehto.
Ja sellaista, mitä ei ole itse kokenut eikä siitä kaikkea tiedä, ei kannata kovin kärkkäästi arvostella tai tuomita... Meitä on erilaisia, ja se mitä yksi pitää parhaana ja ainoana oikeana ratkaisuna, ei välttämättä ole sitä jollekin toiselle...
Alkuperäinen kirjoittaja ammuli:En todellakaan vieläkään ymmärrä miten sectiota voi muka käyttää synnytyspelon hoidossa? Minusta ei ole mitään kamalampaa tapaa saada lapsi kuin sectio! Minulle se on tehty, mutta ei omasta tahdosta. Haluan toisen lapsen, mutta aion käydä sitä ennen lääkärien kanssa keskustelua siitä että miten vältän sen toiseen kertaan, sillä haluan synnyttää vain alakautta. Ensikisi koko toimitus oli kammottava, olin siitä pitkään järkyttynyt. Haava kesti parantua ikuisuuden ja sectiossa ei vapaudu synnytyshormoneja mitkä tuottaa endorfiineja niinkuin alatiesynnytyksen jälkeen eikä siinä tunne mitään omaa lasta kohtaan. Kauan epäilin, että onko tuo muka lapseni, enhän ole edes synnyttänyt ikinä. Viimeseen asti olisin halunnut synnyttää, mutta lääkäri ei voinut antaa lupaa. Lisäksi sectiosta on paljon terveysriskejä, mistä yleisin on veritulppa, minäkin sain jalkaveritulpan, mutta vaarallisempaa on keuhkoveritulppa. Alatiesynnytykseen saa kyllä kipulääkkeet ja kipua ja pelkoa voi opetella hallitsemaan sekä rentoutusta voi opetella, näille kaikille on kursseja, esim. syvä rentoutus on mahtava tapa oppia hallitsemaan omaa kehoa. Toki alatiesynnytyksessäkin on riskinsä, mutta pienemmät. Lisäksi vauvan on parempi tulla alakautta, koska sectiossa on riski hengitysvaikeuksille ja keuhkotulehduksille ja verensokerin heilahduksille ym.ym.
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:Alatiesynnytyksessä voi taas tapahtua kyllä niin monia asioita, joita ainakin mun mielestä on ihan vauvan vuoksi aihetta pelätä. Esim. mulla eka synnytyksessä verenpaineen nousut, kuumen nousu, vauvan syndänäänten heilahdukset, supistusten heikkeneminen, joita ei ilvelläkään saatu vahvemmiksi. Lopputuloksena hirmu pitkä synnytys kaikkine repeämineen. Pelkäsin kyllä vauvan puolesta!