Kuinka halvalla olet saanut hääpukusi? Halvimmat häämekot pinoon!

Morsiamet tuntuvat laittavan hääpukuihinsa yleensä melko paljon rahaa, jopa yli 1000 euroa :O

Vastaiskuna tälle, kysyn nyt, kuinka halvalla olette pukunne saaneet?

Oletuksena on tietenkin, että jokainen morsian haluaa pukeutua mahdollisimman kauniiseen asuun tärkeänä päivänään...

Edullinenkin puku voi olla todella kaunis, jos se pukee kantajaansa, ja taas toisaalta, rahallakaan ei aina saa kaunista asua, jos se ei sovi siihen pukeutuvalle.

Kuviakin saa laittaa! :)
 
Fleur de la Cour
Hääni on olleet markka-aikana joten hintataso oli silloin muutenkin halvempi hääjuttujen suhteen. Muistelisin, että kankaat maksoi 500 markkaa, tuttu ompelijani oli harjoittelemassa hääliikkeessä ja sai ostaa halvemmalla sieltä kankaita, hän ompeli sitten puvun mulle kotonaan ja velotti muistaakseni toiset 500, mutta samalla hän kyllä teki äidillenikin juhlahameen, siskolleni kaason asun ja veljelleni puvun, koska veli oli niin nuori ja hoikka 14-vuotias, ettei kaupasta yksinkertaisesti löytynyt siihen aikaan pukuja sen kokoiselle. oliskohan tuo mun puvun työosuus ollut sitten 300 markkaa. Mieheni liikkeestä ostettu miesten puku maksoi silloin 500 markkaa. Hiukan on eri taksat nykyään.
 
Tämäkään ei taida olla sitä mitä haettiin, mutta itse tein hääpukuni päiväpeitosta ja lisäksi ostin farkkukangasta ja valkoista kangasväriä. Olisikohan joku 100mk maksanut koko homma.
 
"minni"
Mun pukuun kankaat maksoi 75e ja äiti ompeli sen. Mun mielestä tosi kaunis, vaikka kankaat ei perinteistä hääsatiinia ollutkaan. Ostettiin ihan vastaavaa kangasta verhosatiinien puolelta :D
 
Noin 200e muistaakseni. Puku itsessään vajaat 100e, postikulut ja tullimaksut, sekä ompelijalla pienennyttäminen maksoi loput.

Korut oli 100e ja 60e kengät oli hankittu jo vuosia aikaisemmin.
Koko setti sellainen että voin pukeutua rakkaaseen pukuuni toisissa juhlissa huoleti :)
 
Onko teillä kaikilla ollut valkoiset puvut?
Vai onko jollain muullakin asu sellainen, että passaa vielä myöhemminkin käyttää ilman että heti leimataan morsiameksi?
Ei ollut valkoinen vaan pääväriltään musta, jossa kylläkin valkoisia koristeita..Ajattelin helman muotoiluttaa ompelijalla ja niin mulla on juhlamekko.

Äitini meni naimisiin tummanpunaisessa mekossa joka käy kyllä ihan muihinkin juhliin.
 
"vieras"
Puku maksoi 150 euroa, tais olla edellisen vuoden mallia ja siksi alennuksessa. Alushame maksoi jotain 40e, kengät 99e, tiara 50e, puvun pienennys ompelijalla 40e. Eli yhteensä hääpukeutuminen tuli maksamaan 379e.
 
"hmmm"
Olin tyhmä ja ostin 200e puvun. Ostin sitten 1000e oikeasti laadukkaan puvun ja oli kaunis. :) En ole ikinä nähnyt kaunista halpaa pukua, halpa loistaa niistä. Ompelialla jos olette tehneet niin varmasti kauniita tosin! :)
 
"mä vaan"
350e ja ihan oli uusi (ei mikään ex vuokrakolttu) tuohon kolttuuni sitten omepelija teki pikku laahuksen ja ei kukaan muuten uskonut häissämme että pukuni oli juhlapukurekistä vedetty ;)
Katselin ensin vuokrakolttuja mutta ei mitään järkeä maksaa samaa summaa tai vielä enemmän siitä että saa koltun päälleen.
Ja minä ihastuin tuohon heti,tiesin että se on minun pukuni.
 
Mekko 30e. Ihan morsisupuku, mutta kerran käytetty. Myyjä halusi saada mekon vaan pois nurkistansa pois ja pilkkahinnalla sen minulle möi.
Asusteet (tiara, käsineet, huntu, satiininen vyö jonka ompelin mekkoon) maksoi n. 30e ulkomailta.
 

Yhteistyössä